خروش مردم غرب تهران با ۲۷۶اُمین اجتماع «سلام فرمانده»

کد خبر: 114684
۲۷۶اُمین اجتماع «سلام فرمانده» شب گذشته و با حضور ابوذر روحی و مردم غرب تهران در زمین ورزش بوستان نیلوفر منطقه تهرانسر به یاد مهدیار بیژنی کودکی که بعد از اجتماع چیتگر، جان خود را از دست داد، برگزار شد.
وارث

۲۷۶اُمین اجتماع «سلام فرمانده» از ساعت ۱۹ روز گذشته شنبه ۱۱ تیرماه در منطقه ۲۱ تهران واقع در تهرانسر، بلوار شاهد، زمین ورزش بوستان نیلوفر، جنب بزرگراه آزادگان، با همراهی سربازان دهه هشتادی و نودی امام زمان(عج) و با حضور مردم غرب تهران برگزار شد.

 

ساعاتی پیش از این مراسم، خیابان‌های منتهی به بوستان نیلوفر، مملو از جمعیتی بود که به سمت بوستان و زمین ورزش روانه می‌شدند. تعدادی از دست‌فروشان نیز در این مسیر پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران، پرچم‌های مزین به نام امام زمان(عج)، شیپور و کلاه می‌فروختند.

 

به یاد مهدیار بیژنی

 

مراسم رأس ساعت ۱۹ با قرائت زیارت عاشورا آغاز شد. این مراسم یادبود چهلمین روز درگذشت مهدیار بیژنی نوجوانی هم بود که بعد از اجتماع «سلام فرمانده» در چیتگر و در مسیر بازگشت دچار سانحه شد و جان خود را از دست داد. این نوجوان ساکن منطقه تهرانسر بود که تصاویری از او زینت‌بخش این مراسم شده بود و خانواده‌اش نیز در مراسم حاضر بودند.

اجرای سرود «دریای آرامش» توسط نوجوانان

 

گروه سرود نبی اکرم شهرک آزادی در این مراسم سرود «دریای آرامش» رضا هلالی را بازخوانی کردند تا مراسم هماهنگ‌تر پیش رود و حاضران نیز برای اجرا و همخوانی سرود «سلام فرمانده» آماده شوند. بعد از اجرای این گروه سرود، احمد بابایی شاعر آئینی کشورمان به شعرخوانی پرداخت.

دستور امام صادق بر تبلیغ دین برای نوجوانان

 

بخش دیگر این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام مصطفی کرمی سخنران مذهبی همراه بود. او اظهارداشت: این مراسم تبلور شکوه و عظمت مهدوی و تجدید پیمان با امام زمان(عج) است که امیدواریم این شکوه معنوی به تائید و امضای ایشان برسد.

 

وی با اشاره به اینکه کار برای تربیت نوجوانان و جوانان بسیار پرفایده است، گفت: امام صادق(ع) فردی را مأمور کردند تا در منطقه‌ای به تبلیغ دین بپردازند. او بعد از مدتی کار و تلاش به امام نامه نوشت که رنج بردم اما تنها عده محدودی ایمان آوردند. امام فرمود برو سراغ نوجوانان و برای آنان تبلیغ کن.

 

«سلام فرمانده» جلوه توحیدی از اقتدار مهدوی است

 

کرمی با اشاره به اینکه براساس روایات، نوجوانان دارای یک ظرفیت فراگیری بسیاری هستند که اگر چیزی بر وجود آنان نقش ببندد تا ابد باقی می‌ماند، گفت: در سنین نوجوانی خطوط کلی و شاکله هر انسانی شکل می‌گیرد و این اثر «سلام فرمانده» غنای هنری و معنوی بسیار بالایی دارد که به دست قدرت الهی اینگونه بازنشر شد تا جلوه توحیدی از اقتدار مهدوی در حکومت خاکی باشد.

 

این سخنران مذهبی افزود: صهیونیست‌ها تمام برنامه‌ریزی خود را روی نوجوانان معطوف کردند تا حتی شده یک نفر را هم از این صف خارج کنند. هم مسئولین و هم فعالان فرهنگی و هنری باید هدف برنامه‌ریزی و تلاش‌های خود را دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها قرار دادند که عطش زایدالوصفی برای فراگیری دارند. اگر ما برای این عطش خوراک تدارک نبینیم، دیگران غذای مسموم به او خواهند داد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: سرود «سلام فرمانده» یک کار خوب فرهنگی و هنری برای این سنین بود که توصیه می‌کنم بازهم کارهای مشابهی از این دست تولید شود که این اثر و این اجتماعات خار چشم دشمنان شده است و باید ادامه داشته باشد.

 

استقبال با شکوه مردم از ابوذر روحی

 

در بخش دیگر این مراسم ابوذر روحی مداح اهل بیت و خواننده سرود «سلام فرمانده» در میان استقبال بسیار مردم که بسیاری تلاش می‌کردند با او عکس یادگاری بگیرند وارد ورزشگاه شد و سپس روی سن رفت و بلافاصله اولین اجرای «سلام فرمانده» در این مراسم را آغاز کرد.

اهدای چفیه رهبری به خانواده مرحوم بیژنی

 

در حین این اجرا، خانواده مهدیار بیژنی نیز روی سن حضور پیدا کردند و همراه با جمعیت و به یاد فرزندشان، این سرود را همخوانی کردند. سپس هدیه مقام معظم رهبری که چفیه متبرک ایشان بود، توسط ابوذر روحی و حسین هوشیار  به این خانواده اهدا شد.

 

ابوذر روحی در این مراسم طی سخنانی کوتاه گفت: یک روزی همه ما باید مهدیار امام زمان(عج) شویم. این سرود را مجدد می‌خوانیم و به مهدیار تقدیم می‌کنیم؛ ان شاء الله که به چشم امام زمان(عج) هم بیاید. او در ادامه مجدد سرود «سلام فرمانده» را با مردم همخوانی کرد.

 

در پایان این مراسم هم که دقایقی قبل از اذان مغرب به افق تهران بود، سرود دیگری توسط گروه سرود نبی‌اکرم اجرا شد.

 

اجتماع ۲۷۶ «سلام فرمانده»

 

سرود «سلام فرمانده» کاری از گروه «ماح» «ملت امام حسین (ع)» در لنگرود است که با شعری از سیدمهدی بنی‌هاشمی لنگرودی و اجرای ابوذر روحی به تهیه کنندگی حجت‌الاسلام سعید نعیمی، ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ مصادف با نیمه شعبان برای نخستین بار در شهر لنگرود استان گیلان پخش شد و تا به امروز شهر به شهر در ایران اسلامی و حتی فراتر از مرز‌ها رسیده و خود را در دل مردم نیز جا کرده است. ابوذر روحی تاکنون در ۲۷۶ اجتماع «سلام فرمانده» حضور پیدا کرده و با مردم این سرود را همخوانی کرده است.

منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.