گریه بر امام حسین(ع) هم وزن با گریه برای پروردگار است

کد خبر: 115274
کارشناس مذهبی گفت: کسانی که در مجالس عزاداری امام حسین جمع می شوند و اشک می ریزند با عنایت و توجه اهل بیت است در غیر این صورت کسی در این مجالس نمی تواند حاضر شود.
وارث

حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت ابا عبدالله الحسین و یاران باوفایش در حسینیه هدایت برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و با طرح این پرسش مبنی بر اینکه دین وحی شده پروردگار از چه منابعی باید دریافت کرد که صحیح باشد، به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: طبق آیات قرآن کریم، از پیش از زمان حضرت نوح دین سازی جعلی آغاز شده و هنوز نیز ادامه دارد. از میان صدها دین و مسیری که شیاطین روزگار به بشریت تحمیل کردند انسان باید بداند دین حقیقی را چگونه و از چه طریقی می‌تواند کسب کند.

وی با بیان اینکه سعادت دنیا و آخرت با دین وحی شده پروردگار تأمین می‌شود عنوان کرد: اگر انسان راهی غیر از دین الهی را طی کند خسارت ابدی قطعی خواهد بود. دقیق‌ترین معنای خسران این است که همه سرمایه‌های وجودی انسان به باد برود. کسی اگر تهی از دین وحی شده الهی وارد قیامت شود خالی از رحمت الهی خواهد بود.

انصاریان با اشاره به اینکه خداوند اخلاق محروم ساختن و طرد کردن ندارد گفت: پروردگار در قرآن کریم خطاب به مشرکین می‌فرماید اگر توبه کنید برای دنیا و آخرت شما مفید خواهد بود؛ اخلاق پروردگار مثبت‌ترین دعوت است. دعوت پروردگار این است که همه به سوی خدا بروند تا گناهان انسان‌ها بخشیده شود و به بهشت برود. مهربانی خدا را اگر کسی در قرآن دریافت کند مدهوش می‌شود. همچنین پروردگار خطاب به پیامبر می‌فرماید اگر یکی از این بت پرستان که دچار ظلم عظیم هستند پناه و کمک خواست پناهش ده و کلام الهی را برایش بیان کن.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: اگر مردم جهان خداوند متعال را بشناسند از زیر چتر مکتب‌ها و دین‌های خرافی خارج و در سایه رحمت پروردگار قرار می‌گرفتند. انسان باید دین الهی را از دو منبع قرآن و عترت بگیرد.

وی درباره بیت گفت: در قرآن کریم لفظ بیت درباره خانواده ابراهیم و پیامبر اکرم بیان شده و در این آیات بیت به معنای زمینی که روی آن ساختمانی ساخته شده نیست بلکه به معنای شرف و شرافتی است که خداوند عنایت داشته است. جلوه تام شرف الهی بعد از پیامبر، حضرت زهرا، حضرت علی و حسنین هستند. طبق صریح روایات؛ من این افراد را به طهارت رساندم آن هم طهارت اکمل. اگر کسی طهارت اکمل داشته باشد هرگز گرفتار گناه و معصیت نمی‌شود.

انصاریان ادامه داد: به هیچ امتی در میان امت‌های انبیای الهی گفته نشد که مزد رسالت مودت با اهل بیت ایشان است. طبق آیات قرآن کریم؛ اگر کسی نسبت به اهل بیت پیامبر مودت کند چیزی از این مودت به حضرت نمی‌رسد بلکه بازگشت این مودت به سوی خود فرد است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه دین اسلام دارای اجزای مختلفی است اظهار داشت: یکی از اجزای دین وحی شده پروردگار، گریه است. قرآن کریم و کتب شیعی دو گریه خشیت در برابر خدا و دیگری گریه برای امام حسین را نقل کردند. گریه بر امام حسین هم وزن با گریه برای خداوند متعال است. قرآن کریم می‌فرماید زمانی که می‌خواهد خداوند را بخوانید و با او حرف بزنید با زاری و گریه سخن بگویید؛ پروردگار صدا و گریه انسانی را که در خلوت با حضرت حق سخن می‌گوید دوست دارد. کسانی که در مجالس عزاداری امام حسین جمع می‌شوند و اشک می‌ریزند با عنایت و توجه اهل بیت است در غیر این صورت کسی در این مجالس نمی‌تواند حاضر شود. اشک در برابر پروردگار کلید رحمت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گریه جز آفرینش است. امسال یکی از ساکنان آمریکا که نام خود را دانشمند گذاشته به این امر حمله کرد و دشمنان نیز از این سخن بهره بردند و به شدت به گریه بر امام حسین حمله کردند. زمانی که امام حسین در روز عاشورا به شهادت رسیدند همه هفت آسمان برای ایشان گریه کردند.
منبع: خبرگزاری مهر


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.