ولایت عامل اتحاد و زندگی جمعی است/ حرکت تمدن سازی اربعین حول محور ولایت شکل گرفته است

کد خبر: 115353
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه ولایت عامل اتحاد و زندگی جمعی است، گفت: اربعین حرکت تمدن سازی است که حول محور ولایت شکل گرفته است.
وارث

حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» در دهمین شب مراسم عزاداری امام حسین (ع) که در مسجد دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، گفت: خداوند تاکید دارد که قرآن زیاد بخوانید. حافظ قرآن زیاد لازم داریم چراکه قرآن تو را نسبت به خلقت از ابتدا تا انتها آگاه می کند و از قدرت خداوند سخن می گوید و تو را قدرتمند می کند.

خطیب دینی با اشاره به شهدای نوجوان و جوان در دوران دفاع مقدس، افزود: مجسمه و نمونه عالی ادب بودند این شهدا . امام حسن مجتبی (ع) کربلا را قبضه کرده بود و تمام فرزندانش در کربلا حضور داشتند و به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: طرح خدا این نیست که یک فردی با شمشیر و اسب سفید بیاید و همه ظالمان را از بین ببرد و ضعفا را نجات دهد، این تفکر که قرار است جهان با معجزه آباد شود ،  مسخره کردن قرآن است و ما سر کار بوده ایم. این توهین است و این توهین در ذهن خیلی ها هست. پس دستوراتی که در قرآن داده شده چیست؟ ما باید به این دستورات عمل کنیم تا زمینه ظهور فراهم شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تاکید کرد:  ما باید زمینه ظهور را فراهم کنیم و امام زمان (عج) رهبری حرکت اساسی را بر عهده بگیرند. برای تحقق آن دو گام اساسی وجود دارد که باید به آنها توجه داشته باشیم.

خطیب دینی افزود: یکی از گام های اساسی زندگی جمعی است، بسیاری از ساختارهای اجتماعی ما خلاف زندگی جمعی است بنابراین مقام معظم رهبری فرمودند ما ابتدا نظام اسلامی تشکیل دادیم، در مرحله بعد باید دولت اسلامی داشته باشیم و در گام بعدی باید جامعه اسلامی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اسلامی شدن جامعه به عقاید و اخلاق نیست بلکه به توزیع درست ثروت و فرصت در جامعه و ایجاد آرامش در جامعه می باشد، گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرماید ابتدا دولت اسلامی شود بعد جامعه اسلامی شود، بسیار هوشمندانه است. دولت اسلامی باید بسیتری فراهم کند تا همه افراد جامعه مسلمان شوند و خودسازی کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: مجلس شورای اسلامی باید علیه باطل قیام کند، باطل به معنای قانون نادرست و مجلس باید علیه قانون نادرست قیام کند.

وی با بیان اینکه صهیون گفته است که سر دولت های غیر یهود آنقدر قانون می ریزیم که فرق قانون خوب و بد را از هم تشخیص دهند، خاطرنشان کرد: مجلس باید به جایی برسد که قانون خوب و درست تصویب کنند.

خطیب دینی با اشاره به آیات قرآن ادامه داد:  منافقین باهم هستند و مومنین پراکنده هستند، این حرف قرآن است. دلت باید برای زندگی جمعی زمینه سازی کند. ما ملت امام حسینیم و ظرفیت زندگی جمعی را داریم. تا آنجا که در اختیار خودمان است و به قوانین کشور آسیب نمی زند، یاعلی بگوییم و از خودمان آغاز کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان خاطرنشان کرد: ائمه جماعت و طلبه ها نیز باید از فضای مسجد برای زمینه سازی زندگی جمعی استفاده کنند، بسیجیان طرح محله مردم سالار را در سایر محلات اجرایی کنید. حلقه میانی در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب اسلامی را دانشجویان و جوانان برعهده بگیرند چراکه به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، این کارها، نه کار دولت و نه هیچ نهاد دیگری نیست.

 

خطیب دینی با بیان اینکه حکمرانی به سمت مردم سالاری واقعی می رود، تصریح کرد: حکومت های غربی در اجرای مردم سالاری در مانده اند. پس طرح ما برای قدرت گرفتن مردم این است که زندگی جمعی داشته باشند که بخشی از آن فرهنگی است.

وی تاکید کرد: امروز بنا نیست خود را پای رکاب امام حسین (ع) برسانیم و شهید شویم بلکه باید خود را پای رکاب امام زمان (عج) رسانده و حکومت اسلامی را تشکیل دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: برای اینکه زندگی جمعی شکل بگیرد، دولت باید اسلامی شود یعنی باید مردمی شود و کار دست مردم باشد و نظارت مردم بر بدنه دولت باید افزایش یابد. 

خطیب دینی افزود: در کشور 300هزار مدیر داریم که نیمی از آنها در هیچ دولتی جابجا نمی شوند، اینها آیا همه ولایتمدار هستند و یا اهل تشخیص هستند؟ ولایت یعنی ولی حاکم شدن و نظارت می کند بر اینکه مردم حاکم شوند. 

 

وی تاکید کرد: زندگی جمعی عامل قدرتمند شدن مردم و جامعه است و زندگی جمعی بر محور ولایت شکل می گیرد و چون ما ولایتمدار نیستیم نمی توانیم زندگی جمعی را درست کنیم؛ یک عده که کینه توز ولایت فقیه هستند و باید حکومت را بزنند، یک عده که نفوذی هستند و می دانند باید شورای نگهبان را بزنند، یک عده هم که می دانند چکاره هستند نماینده ولی فقیه را بزنند. 

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: روضه کربلا این است که مردم جمع شوند ولایت را همراهی کنند درحالیکه مردم جمع شدند و ولایت را کشتند. روضه جایی است که امام حسین (ع) در کربلا قربانی شده است.

خطیب دینی تاکید کرد: زندگی جمعی و اتحاد حول محور ولایت باعث قوی شدن جامعه می شود که نمونه آن اربعین است. مردم حول محور امام حسین (ع) در اربعین گرد هم می آیند و این بیانگر تمدن جهانی است.
منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.