عزت دین را همچون امام حسین(ع) حفظ کنیم

کد خبر: 115360
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به بلاهای روز عاشورا و عزت امام حسین(ع) گفت: مؤمن در برابر غیر خدا نباید ذلیل و ضعیف باشد و باید همچون امام حسین(ع) عزت دین را حفظ کند.
وارث

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، مفسر و مترجم قرآن کریم، ۱۷ مردادماه در مراسم شام غریبان حسینیه بیت‌الرضا(ع) تهران با اشاره به بلاهای روز عاشورا و عزت امام حسین(ع)، گفت: سپاس در شادی‌ها هنر نیست، اگر در گرفتاری، فقر و بیماری همین حال شکر در ایام خوشی را دارید ارزش دارد. در عاشورا همه بلاهای عالم جمع بود، اما بلا کشیده‌های عاشورا در اوج زندگی می‌کردند و الان هم هنوز نامشان در اوج است.

وی ادامه داد: مؤمن همیشه و در همه حال در اوج است. اگر کسی برای شما مشکل و سختی ایجاد می‌کند و می‌تواند گرهی از کارتان باز کند اما گرهی زیاد می‌کند، پیش او ذلیل نشوید و در اوج باشید چون قرآن می‌گوید ذلیل و حقیر آن‌ها هستند نه شما، چون آن‌ها تحت سیطره شیطان هستند ولی شما مؤمن هستید و خدا با شماست. پس هرگز در مقابل چنین افرادی احساس ضعف و ذلت نکنید همان‌طور که امام حسین(ع) در برابر سپاه دشمن احساس ضعف نکرد و سراسر عزت بود.

مفسر و مترجم قرآن کریم با بیان اینکه همه در مقابل خدا فقیر هستند، گفت: خداوند در آیه ۱۵ سوره فاطر می‌فرماید «یَا أَیُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَی اللَّهِ ۖ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِیُّ الْحَمِیدُ؛ ای مردم، شمایید نیازمندان به خدا، و فقط خدا بی‌نیاز و ستوده است»، این آیه همیشه یادتان باشد و بدانید که همه در مقابل خدا فقیر و تهی هستند و اگر خدا به دادتان نرسد نابود هستید.

وی بیان کرد: تا وقتی امام حسین(ع) به گودال افتاد، خودش و یاران و بچه‌هایش عزت خود را حفظ کردند، حتی وقتی در شام به یزید گزارش اسرا را دادند، گفتند از بچه کوچک تا بزرگشان ما را به انداره سگ حساب نکردند، پس شما هم حسینی باشید و عزت داشته باشید و عزت دین را حفظ کنید. اصلا حرام است که مؤمن عزت خود را پایمال کند.
منبع: ایکنا


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.