فرزند چهارمین شهید محراب؛ آرزوی آیت‌الله اشرفی اصفهانی شهادت بود

کد خبر: 115915
فرزند آیت الله عطاالله اشرفی اصفهانی شهید محراب با بیان اینکه بارها پدرم گفت امیدوارم چهارمین شهید محراب شوم، گفت: وی بعد از ملاقات با امام(ره) به من گفت که این آخرین ملاقات من با امام(ره) است.
وارث

حجت اسلام محمد اشرفی اصفهانی در گفت وگویی اذعان داشت: یک کنگره با حضور ائمه جمعه استان ها در قم برگزار شد بعد از آن علما برای ملاقات با امام خمینی (ره) به جماران رفتند، امام به علما توصیه کرد برای تقویت روحیه رزمندگان به جبهه بروند و به پدر من اشاره کرد و گفت که مثل ایشان باشید که با کبر سن، لباس سپاه بر تن کرد و به جبهه رفت.

 

وی با بیان اینکه پدرش بارها آروزی توفیق شهادت به عنوان چهارمین شهید محراب را در دل داشت، افزود: وی بعد از ملاقات با امام خمینی(ره) به من گفت که این آخرین ملاقات من با امام(ره) است. همینطور هم شد. چون چهارشنبه به دیدن امام(ره) رفت و پنجشنبه از تهران به کرمانشاه آمد و روز جمعه به شهادت رسید.

 

اشرفی اصفهانی با بیان اینکه پدر من وقتی برای اقامه نماز برخاست به دست منافق کور دل در محراب به شهادت رسید، خاطرنشان کرد: شهدای محراب شخصیت های برجسته و ممتازی بودند که مرجعیت امام خمینی (ره) را به ملت ایران معرفی کردند.

وی با تاکید بر اینکه قبل از پیروزی انقلاب مرجعیت امام مهمتر از رهبریت وی بود و از پرتوی تلاش ها و فعالیت های شهدای محراب امام خمینی (ره) مرجع تقلید جهان تشییع شد، خاطرنشان کرد: آیت الله صدوقی از استان یزد، آیت الله دستغیب از استان فارس، آیت الله مدنی از استان تبریز و شهید اشرفی اصفهانی از استان کرمانشان از بزرگترین یاران امام بودند.

 

فرزند این شهید محراب گفت: زمانی که خبر شهادت شهید اشرفی اصفهانی به امام رسید فرمودند: ایشان بارها گفته بود امیدوارم چهارمین شهید محراب باشم و خواسته وی محقق شد و به آرزوی خود رسید.

 

اشرفی اصفهانی افزود: امام خمینی (ره) در بخشی از پیام خود در خصوص پدرم فرمودند که «شهید محراب جمعه ما یکی از شخصیت هایی بود که اینجانب از ارادتمندان آن شخص والا مقام بوده و هستم و قریب به ۶۰ سال این شخصیت بزرگوار را می شناختم». 

 

وی با بیان اینکه بنیاد شهید باید بزرگداشت شهدای محراب را از ۲۰ یا ۳۰ سال قبل برگزار می کرد چراکه نسل جوان این شخصیت های بزرگ را نشناخته اند، توضیح داد: اصحاب رسانه باید شهدای محراب را معرفی کنند تا جوانان بدانند برای این انقلاب چه بزرگان و پیرمردهای ۷۰ و ۸۰ ساله ای تلاش کردند.

 

اشرفی اصفهانی تاکید کرد: باید مرتب کنگره بزرگداشت شهدای محراب در قم و تهران با حضور مراجع تقلید برگزار شود. ان شاء الله خدا ما را از شفاعت شهدا به خصوص شهدای محراب بهره‌مند کند.

برشی از زندگی اشرفی اصفهانی چهارمین شهید محراب 

 

آیت الله اشرفی اصفهانی در سال ۱۲۸۱ در خمینی شهر اصفهان دیده به جهان گشود، دوران کودکی و نوجوانی خود را در زادگاهش و در محله خوزان خمینی شهر سپری کرد و پس از گذراندن دوره مکتب خانه جهت تحصیل در حوزه علمیه عازم اصفهان شد. آیت الله اشرفی اصفهانی دوره‌های مقدماتی و سطح فقه و اصول را نزد اساتیدی چون سید مهدی درچه ای و سید محمد نجف آبادی به پایان رساند.

 

وی دوره عالی و اجتهادی فقه و اصول را در قم نزد بزرگانی چون عبدالکریم حائری یزدی، سید محمد تقی خوانساری، سید صدرالدین صدر، سید محمد حجت، سید حسین طباطبایی بروجردی و امام خمینی (ره) فرا گرفت.

 

این روحانی مبارز، نماینده امام خمینی (ره) در استان کرمانشاه و امام جمعه آن شهر بود. وی مسئولیت حوزه علمیه کرمانشاه را برعهده داشت و حوزه خواهران را نیز در این شهر راه‌اندازی کرد.

 

وی در ۲۳ مهر ۱۳۶۱ بر اثر انفجار نارنجک به درجه رفیع شهادت نائل شد تا چهارمین شهید محراب لقب بگیرد. بزرگراه و دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی از جمله مکان هایی هستند که به یاد این عالم والامقام نامگذاری شده است.

 

آیت الله سید محمدعلی قاضی طباطبایی، آیت الله سیداسدالله مدنی، آیت الله سیدعبدالحسین دستغیب، آیت الله محمد صدوقی و آیت الله عطا الله اشرفی اصفهانی به ترتیب اول تا پنجمین شهدای محراب هستند.

منبع: ایرنا


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.