توضیحات محمود کریمی درباره انتقادش از مجلس و دولت

کد خبر: 116125

محمود کریمی مداح سرشناس کشورمان در مراسم جشن میلاد امام رضا(ع) هیأت رایةالعباس(ع) شعری در انتقاد از عملکرد دولت و مجلس خواند که بلافاصله در فضای مجازی با واکنش‌های متعددی روبرو شد.

بخشی از متن این شعر به شرح زیر است:

سرود ما تأیید ولایته، یک جور عهد و بیعته، شبیه خون شهداست
شادی ما نه تأیید مجلسه، نه تأیید دولته، تولد امام رضاست

3 چیز نشانه شخصیت است: سلام، تشکر و عذرخواهی

محمود کریمی در هیأت الرضا(ع) در خصوص این شعرخوانی توضیحاتی داد و گفت: برادر شهید ما چند جمله در آخرین دیدارمان به عنوان وصیت داشت که گفت نشانه شخصیت سه چیز است: اول سلام، دوم تشکر و سوم عذرخواهی. من سرودی شب میلاد امام رضا(ع) خواندم که باید دقت بیشتری می‌کردم و به جای کلمه مجلس باید بعضی مجلسی‌ها و به جای کلمه دولت باید بعضی دولتی‌ها را می‌گفتم.

از جایگاه مجلس و دولت عذرخواهی می‌کنم

کریمی ادامه داد: خود جایگاه حقوقی مجلس، محل احترام است. من از جایگاه مجلس عذرخواهی می‌کنم و از جایگاه دولت هم عذرخواهی می‌کنم اما از افرادی که منظورم بوده است، از یک درصد زیادی از مجلسی‌ها و یک درصد زیادی از مسئولان دولتی، به هیچ وجه عذرخواهی نمی‌کنم.

این مداح اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه این نشانه تربیت بچه‌های امام حسینی است که عذرخواهی می‌کنیم و توضیح هم می‌دهیم، تصریح کرد: ما هرچه از شما می‌خواهیم، توضیح که نمی‌دهید. هیچ‌کدام از جلسات ما غیر از تائید اصل ولایت و نظام جمهوری اسلامی، تائید هیچ شخصی نیست.

کارآمدی دولت و مجلس به اندازه توقعی که داریم، نرسیده است

وی افزود: اگر به این دولت حرفی می‌زنیم یا از این مجلس انتقادی می‌کنیم، به خاطر این نیست که بدتر از دولت‌ها و مجلس‌های قبلی کار کردند؛ از دولت و مجلس قبلی اصلاً هیچ توقعی نمی‌رفت که انقلابی باشند یا کاری کنند ولی مردم از دولتی که حضرت آقا می‌فرمایند انقلابی یا مجلسی که می‌فرمایند انقلابی، توقع دارند. کارآمدی این‌ها به اندازه آن توقع نرسیده است.

کریمی با اشاره به اینکه ناراحتی ما از این است، گفت: اگر حضرت آقا نمی‌فرمودند انقلابی یعنی مانند همان قبلی بود. برخی کلام رهبری را تحلیل و تفسیر می‌کنند. ایشان فارسی می‌گویند و ما هم می‌فهمیم. ما با نماینده و مسئولی که اهل لابی‌گری و وسط‌بازی باشد، مشکل داریم. این نگاه اشتباه است، من عذرخواهی می‌کنم.

هیچ جناح و دسته و گروهی این حرف‌ها را به نفع خود مصادره نکند

این مداح اهل بیت(ع) ادامه داد: قدرت نظام اسلامی در دنیا و منطقه غیرقابل انکار است، ما اگر نقد می‌کنیم، بحث‌های درون خانوادگی است. یک خانواده بسیار مقتدر هستیم که بچه‌هایش با هم اختلاف دارند. این اختلاف باید حل شود. من که بی‌ادبی نمی‌کنم، درحال مناظره هستم. رسانه‌های بیگانه هیس! هیچ جناح و دسته و گروهی این حرف‌ها را به نفع خود مصادره نکند.

وی با اشاره به اینکه آرزوی ما اصلاح طلبی در اقتصاد، اصول گرایی در فرهنگ، پایداری در ایمان ملی است، گفت: اگر کسی همه این‌ها را اجرا کند و همه‌ این‌ها جمع شود، حزب خدا می‌شود. در همه حرف‌هایی که تاکنون زدم، عرض کردم که آقای رئیسی خیلی زحمت می‌کشد. الحق و الانصاف هم توسلش بالاست و هم زحمت می‌کشد.

به اسب برخی از مسئولین هم نمی‌توان هیچ حرفی زد

کریمی گفت: برای لایحه‌ای درباره حجاب و عفاف، سران سه قوا تصمیم می‌گیرند بعد می‌گویند قوه قضاییه لایحه را بنویسد، بعد که می‌نویسد و تمام می‌شود، یک نفر از نزدیکان دولت می‌گوید این چیست که نوشتید؟ بعد به دولت می‌رود و باید دو فوریتش تصویب شود. اگر رأی نمی‌دهید و تصویب نمی‌کنید به ما حق دهید که تصور کنیم، به خاطر انتخابات آینده این کار را می‌کنید. آیا این تصور اشتباه است؟ بازم من معذرت می‌خواهم. شما درست می‌گویید.

این مداح اهل بیت(ع) افزود: به اسب برخی از مسئولین هم نمی‌توان هیچ حرفی زد. به عکس مسئولان قبلی هم نمی‌شد حرف زد، چون حمله می‌کردند. برخی از وزرای این دولت درحال کار کردن هستند و خدایی زحمت می‌کشند. قوی‌ترین خانه شهری باشی اما از طرف همسایه‌ها در امان نباشی و با همدیگر مشکل داشته باشید، آرامش نداری. این دیپلماسی ایجاد تفاهم میان کشورهای منطقه کار خوبی است و کی سابقه داشته است. ما بابت این کارها تشکر و تقدیر می‌کنیم.

آقای رئیسی، تیم رسانه‌ای شما به مردم خوب اطلاع‌رسانی نمی‌کند

وی ادامه داد: اگر کاری کردید و خیلی پیشرفت داشتید که همین طور هم بوده است، چرا مردم نمی‌بینند؟ آقای رئیسی من عذرخواهی می‌کنم اما تیم رسانه‌ای شما واقعاً فشل است. هیچ چیزی به مردم نمی‌رساند که شما چه می‌کنید. حساب کنید برای هرکدام از صندلی‌های مجلس و صندلی‌های مدیریتی کشور چند نفر شهید شدند؟

کریمی با بیان اینکه من دفاع از کسی نمی‌کنم و نمی‌گویم چرا این مجلس این چنین است، بلکه می‌گویم مجلسی که خوب شده است و انقلابی است، چرا این شکلی است؟ گفت: چرا در این مجلس باید یک نفر بگوید اینقدر ماشین دادن به فلانی‌ها بعد آخر سر هم اشتباه در می‌آید. در آخر هم همین نماینده در سفر سرپرست وزارتخانه صمت بغل آقای وزیر در حال راه رفتن است. بازم من اشتباه می‌کنم؟ آقا من اشتباه می‌کنم. من وابسته به هیچ طیف چپ و راستی نیستم و عرض کردم که سرم مستقیم زیر بغل ارباب است.

اگر به ما یک قرون دادید، بیایید یک تومان بگیرید

این مداح اهل بیت(ع) گفت: اگر به ما یک قرون دادید، جان مولا بیایید و یک تومان بگیرید. این‌ها را برای این عرض کردم که اگر روضه‌ای می‌گیریم و جمعیتی می‌آید و شربتی و چیزی هم می‌دهند، کسی نگوید پول این را مسئولین دادند. والا به خدا این خبرها نیست و اصلاً سراغی از ما نمی‌گیرند. این راهش نیست. اگر ملاحظه انتخاباتی دارید که حضرت آقا فرمودند ملاحظات انتخاباتی در تصمیم‌گیری‌ها نداشته باشید، این باعث می‌شود که خدا شما را انتخاب نکند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برادر عزیز من بگو می‌خواهی چکار کنی. این شهدا نمی‌گذارند که کسی هرکاری که دل خودش می‌خواهد، انجام دهد. این‌ها کاری که خدا دلش می‌خواهد را اجازه انجام می‌دهند.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.