«تکیه‌خوانی» عزاداری سنتی که محمدحسین پویانفر به دنبال احیای آن است

کد خبر: 116400
همزمان با دهه اول ماه صفر، محمدحسین پویانفر مداح سرشناس کشورمان و اعضای هیأت ریحانةالنبی(س) برای احیای یک سنت عزاداری در منطقه شمیران دست به کار شدند و 5 شب تکیه‌خوانی به راه انداختند.

تکیه‌خوانی سنت عزاداری مردم شمیران

دسته‌روی برای عزاداری از سنت‌های قدیم است که در مناسبت‌های مختلف رواج دارد. این سنت اما در منظقه شمیران تهران حال و هوای دیگری دارد. دسته‌های عزاداری از تکیه‌ها، مساجد و حسینیه‌های مشهور و قدیمی حرکت کرده و به تکایا و حسینیه‌های دیگر می‌روند و در آنجا به عزاداری می‌پردازند. سنتی که عموماً از شب اول ماه محرم و بعد از علم‌بندان آغاز می‌شود. حرکت دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها و کوچه‌های شمیرانات همواره موجب شده است که دقایقی مردم و اهالی محله‌ها غم و حزن عزای امام حسین(ع) را بچشند و بر سینه بزنند و اشک بریزند.

تلاش برای احیای تکیه‌خوانی

هیأت ریحانةالنبی(س) که از مجالس بزرگ و پرجمعیت شمیران محسوب می‌شود، از سال گذشته بر آن شد تا این سنت عزاداری را که در طول این سال‌ها با شکل گرفتن مجالس بزرگ و تبدیل شدن روش و منش عزاداری سیدالشهدا(ع) به هیأت و مجلس روضه، مجدداً احیا کنند. آن‌ها سال قبل ۵ شب تکیه‌خوانی برپا کردند و با راه‌اندازی دسته عزاداری به تکایای مشهور شمیران رفتند و با نوای محمدحسین پویانفر مداح سرشناس هیأت عزاداری کردند.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.