سردار محبی: 400 شاعر فعال در سپاه داریم

کد خبر: 117230
معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه گفت: ما با استفاده از ظرفیت فرهنگی و هنری سپاه و تأثیرگذاری آن در داخل و خارج سازمان می توانیم پیام انقلاب را به گوش همه برسانیم چرا که شاعران در همه تحولات فرهنگی و سیاسی کشور نقش آفرینی می‌کنند. در این راستا 400 شاعر فعال در سپاه داریم.

دوازدهمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه با عنوان مشق حماسه با حضور سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار حسین محبی معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران و جمعی از شاعران و خانواده پرسنل در ساختمان شهید فیاض بخش برگزار شد.محبی در ابتدا به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: ما با استفاده از این تاثیرگذاری در داخل و خارج سازمان می‌توانیم پیام انقلاب را به گوش همه برسانیم چرا که شاعران در همه تحولات فرهنگی و سیاسی کشور نقش آفرینی می‌کنند. امروزه حدود 400 شاعر فعال در سپاه پاسداران داریم و الحمدالله از سال 1391 تا امروز توانستیم 12 کنگره با هدف جذب، توانمندسازی و شناسایی شاعران داشته باشیم.وی در پایان درباره محورهای این کنگره افزود: در ایستگاه دوازدهم کنگره شعر فرهنگیاران سپاه ما 3 بخش اصلی، طنز و ویژه داشتیم که خود به محورهای انقلاب اسلامی، بصیرت، خانواده، معنویت، شهدا و دفاع مقدس، طنز و ویژه تقسیم می‌شود. در مجموع 795 قطعه شعر ارسال شد که از این مقدار 50 شعر خارج از موضوع بودند و رد شدند. در محور انقلاب اسلامی 102 قطعه، محور بصیرت 160 قطعه، محور خانواده 115 قطعه، محور معنویت 124 قطعه، محور شهدا و دفاع مقدس 176 قطعه، محور طنز 38 قطعه و محور ویژه 30 قطعه شعر داشتیم.

اسامی برگزیدگان کنگرهدر محور انقلاب اسلامی؛ رتبه اول به داود رحیمی، رتبه دوم به محبوبه حمیدی، رتبه سوم زینب سادات موسوی‌نژاد رسید و ماهرخ درستی شایسته تقدیر شد.در محور بصیرت؛ رتبه اول به سیده اعظم حسینی، رتبه دوم به مهدیه نژادابراهیم و رتبه سوم به محمد شکری‌فر رسید.در محور خانواده؛ رتبه اول به حسن صیاد، رتبه دوم به سیدحسام الدین حسینی و رتبه سوم به فاطمه افشاریان رسید و فاطمه مصلحت‌جو شایسته تقدیر شد.در محور معنویت؛ رتبه اول به فاطمه عارف نژاد، رتبه دوم به مصطفی تبریزی و رتبه سوم به محدثه آشتیانی رسید و ریحانه وطن خواه و فاطمه خوشاب شایسته تقدیر شدند.در محور شهدا و دفاع مقدس؛ رتبه اول به حسن خسروی‌فر، رتبه دوم به هادی قاسمی و رتبه سوم به قاسم کوهساریان رسید و محسن کاویانی و محمدحسین صیاد شایسته تقدیر شدند.در محور طنز تنها رتبه سوم به حسن معارف‌وند رسید و سیدجواد امامی شایسته تقدیر شد.در محور ویژه؛ رتبه اول به سیده اعظم جلال زاده، رتبه دوم به زهرا کریمی و رتبه سوم به سیدجلیل موسوی رسید.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.