هیأت لواء الحیدر کرج شب‌های قدر مراسم ندارد!

کد خبر: 117510
سیدامیرحسینی مداح سرشناس کشورمان که هیأت لواء الحیدر کرار کرج را برگزار می‌کند، در اطلاعیه‌ای از تعطیلی مجالس این هیأت در شب‌های قدر به دلیل نداشتن حسینیه مناسب خبر داد.
وارث

هیأت لواء الحیدر کرار در کرج، یکی از بزرگترین مجالس عزا در استان البرز به حساب می‌آید که توانسته با مداحی سیدامیرحسینی جمع بسیاری از آل الله را گردهم بیاورد.این هیأت مدت‌هاست به دلیل نداشتن مکانی ثابت برای احداث حسینیه با مشکلات متعددی رو به روست. مشکلاتی که باعث شد این هیأت بزرگ در شب های قدر امسال موفق به برگزاری مراسم نشود.سیدامیر حسینی مداح این هیأت در فضای مجازی نوشت:«مردم مکرّر از حقیر جویای برنامه شبهای قدر شدند. من هم خیلی روشن و واضح و ساده دلیل رو گفتم. لواء جا ندارد یعنی: جای ثابتی که مردم آواره نشن، جای ثابتی که بشه براش برنامه‌ریزی کرد و مخاطبت بدونه باید کجا بیاد بشینه پای روضه و منبر و زیرساخت‌های خدمت به مردم فراهم باشه، جای ثابتی که کمرت زیر هزینه‌های سنگین نشکنه و تا یه سال، بدهی‌های یه دهه محرم رو پاس نکنی و تازه ببینی همه این هزینه‌ها صرف اجاره اسباب و وسایل شده و تهش چیزی نمی‌مونه!جای ثابتی که خادمای لواء از شدت کار اجرایی (دو هفته قبل از شروع برنامه و حین برنامه) برای مهیا شدنش برای استقبال از مردم و عزادارها،کارشون به زیر سرم رفتن نکشه. جای ثابتی که واست تعیین تکلیف‌های سلیقه‌ای نکنند و حریّتت حفظ شه و بازیچه بازی‌های سیاسی و جناحی نشی. جای ثابتی که مجبور نباشی وسایل هیأتت رو تو چندتا انبار تو جاهای مختلف بذاریبگذریم. ولی یک جمله خطاب به دوستان و دلسوزین پرچم مولاجان باتوجه به استدلال‌های روشنی که عرض شد و نفع این جلسه و جلسات دیگر که تو این استان با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند برای کشور و مردم و انقلاب، نیازی به توهین به کسی نیست. نه مورد قبول خدا و اهل بیته و نه مورد تایید و پسند خادمین این پرچم و حقیر.

 

بی جهت بهانه دست معدود کسانی که از آب گل آلود ماهی میگیرن ندید که به جای پرداختن به اصل و رفع مشکل، به حاشیه‌های سطحی و قضاوت های نابجا می پردازندمدد ز غیر تو ننگ است یاعلی مددیزمانه بر جنگ است یا علی مددی»حسینی همچنین اظهارداشت: در ماه مبارک رمضان و محرم سال‌های گذشته با همه مشقت‌ها، هیأت را در محوطه دانشگاه آزاد کرج برگزار کردیم اما نداشتن حسینیه‌ای ثابت برای هیأت، هزینه‌های سنگینی را به ما تحمیل کرد.حسینی افزود: روی صحبتم با متولیان فرهنگی ، نهادهای حاکمیتی و دستگاه های اجرایی است که آیا با همه این امکاناتی که در اختیار دارند اختصاص یک زمین به این هیأت بزرگ با این میزان جمعیت و اثرگذاری فرهنگی توقع بی جایی است؟ چرا باید در این شرایط فرهنگی و برنامه‌ریزی دشمن برای قشر جوان و نوجوان بالاخص در استان البرز که شرایط خاص و پیچیده دارد، یک هیأت با سابقه و بزرگ به دلیل نداشتن فضای مناسب و یک جای ثابت که بتوان برای آن بطور مستمر برنامه‌ریزی کرد تعطیل شود؟!انتشار این اطلاعیه در فضای مجازی واکنش‌های بسیاری داشت و مداحانی همچون محمدحسین پویانفر، محسن عراقی، حیدر خمسه و ... از مسئولان استان، برای این اتفاق ابراز گلایه کردند.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.