انسان به واسطه امام حسین(ع) به سعادت دنیا و آخرت می‌رسد

کد خبر: 117672
انصاریان با بیان اینکه نام حسین(ع) سراسر برکت است، گفت: انسان به واسطه امام حسین (ع) به سعادت دنیا و آخرت می‌رسد.
وارث

حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان استاد حوزه علمیه در حسینیه هدایت به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: در رابطه با قرآن مجید و اهل بیت (ع) آیات بسیار مهمی نازل شده است. برای مثال در سوره شوری دستور واجبی به پیامبر اکرم (ص) داده شده است موضوعی که به هیچکدام از پیامبران دستورش داده نشد، به هیچیک از آنان پروردگار نفرمود به امت خویش بگو حق خاندان مرا پس از من رعایت کنید. تنها دستوری که به انبیا داده شد این بود که بگویند ما اجر رسالت خود را از شما نمی‌خواهیم و پروردگار اجر آن را می‌دهد.

وی افزود: تنها گروهی که جامعه انسانی را می‌خواستند رایگان از دوزخ بیرون و به بهشت وارد کنند انبیا بودند اما متأسفانه بسیاری از انسان‌ها توجهی به آنان نکردند و در نهایت دچار خسارت دنیوی و اخروی شدند. تاریخ بشر و کشورهای امروز جهان نشان می‌دهد که چقدر خسارت دیده هستند. اما به پیامبر اکرم (ص) نازل شد که به امت بگو من هیچ پاداشی از شما نمی‌خواهم جز مودت با خاندان ام.

انصاریان با بیان اینکه بین مودت و محبت فرق است گفت: محبت یک امر قلبی است و بسیاری از انسان‌ها اهل بیت (ع) را دوست دارند و به ایشان محبت می‌ورزند اما در عین حال ممکن است کسی وجودش پر از محبت باشد اما خالی از عمل باشد. چند دانشمند در همین خاورمیانه بودند که یکی از آنان تنها درباره امام علی (ع) کتاب نوشته بود اما در نهایت بدون اقتدا به اعمال حضرت از دنیا رفت این محبت به حضرت فایده‌ای ندارد. یکی دیگر از این دانشمندان قریب به ۵ کتاب کم نظیر درباره امام علی (ع) نوشت اما در نهایت مسیحی از دنیا رفت. از این نوع کتاب‌ها بسیار است که از روی محبت نگارش شده است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: مودت حالت ترکیبی از محبت و اقتدا است. پاداش این محبت و اقتدا به خود انسان بر می‌گردد و ذره‌ای به پیامبر نمی‌رسد. بنابراین نباید تصور شود که پیامبر با این درخواست درصدد بوده که منافع خود را تأمین کند. در کتاب المیزان آمده که حبل من الله، قرآن کریم و حبل من الناس، اهل بیت (ع) هستند و اگر کسی به این دو حبل چنگ بزند هرگز گمراه و ذلیل نمی‌شود. اهل بیت (ع) عالمان، زاهدان، حکیمان، عاملان و… بی نظیری هستند، آنان عامل جلب کردن برکات از خدا و توزیع آن به عاشقان اقتدا گر هستند.

وی با اشاره به اینکه دین واقعی اسلام ساخته بنی امیه و سقیفه نیست بلکه این امام علی (ع) است که می‌تواند انسان‌ها را به دین واقعی اسلام راهنمایی کند گفت: پیامبر اکرم (ص) هشدار دهنده و امام علی (ع) دعوت کننده به دین واقعی اسلام است. افراد بسیاری انسان‌ها را به دین‌های ساختگی دعوت کردند و مردمان فراوانی دعوت آنان را لبیک گفتند. روایت است هر خوبی که از جانب پروردگار به انسان می‌رسد به برکت امام حسن (ع) است. قریب به ده سال عمر مبارک امام حسین (ع) نزد امام حسن (ع) گذشت و در طول این مدت یک بار از خود نظری بیان نکرد و همواره فرمود امام من امام حسن (ع) است؛ آیا این درس نیست؟

انصاریان ادامه داد: طبق صریح روایت سعادت انسان‌ها در دنیا و آخرت در گرو امام حسین (ع) است؛ حضرت زینب کبری (س) می‌فرماید برادرم امام حسین (ع) ۳۶ سال از عمرش را با همزمان با امام علی (ع) گذراند از زمانی که ایشان راه افتاد و زبان گشود تا ۳۶ سال کامل هر زمان پدرم می‌خواست حضرت را صدا بزند هرگز نمی‌گفت حسین، بلکه اگر نشسته بود تمام قد می‌ایستاد و می‌فرمود یا اباعبدالله؛ یکی از اصحاب مهم امام رضا (ع) با اضطراب به حضرت وارد شد و گفت خواب وحشتناکی دیدم، حضرت فرمود چه خوابی دیده ای؟ گفت یک داماد بسیار خوبی داشتم و فوت شده است دیدم مرا در عالم خواب در آغوش گرفت آیا تعبیر آن این است که مرگم نزدیک است؟ حضرت فرمود خیر بلکه تعبیر این خواب طولانی شدن عمرت است. حضرت فرمود نام دامادت چیست؟ آن مرد گفت حسین؛ حضرت فرمود امسال حتماً به کربلا خواهی رفت. نام حسین سراسر برکت است، انسان به واسطه امام حسین (ع) به سعادت دنیا و آخرت می‌رسد.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.