حجت الاسلام الیاسی: امیرالمومنین علی (ع) ولی کعبه است/ حاج داوود علیزاده: حاشا که ذکر نام علی(ع) بی وضو کنم
وارث: مراسمجشن میلاد امام جواد علیه السلام در هیأت انصار العباس علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام الیاسی و مولودی خوانی حاج داود علی زاده و حاج سید محمد جوادی برگزار شد.
در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام الیاسی را می خوانید:
امام رضا علیه السلام می فرمایند: مولودی با برکت تر برای شیعه مثل این مولود یعنی امام جواد علیه السلام نبوده است. امیرالمومنین علی علیه السلام "ولی الکعبه" است. یعنی کسی که در کعبه به دنیا آمده است. شرافت کعبه به امیرالمومنین است یا شرافت امیرالمومنین به ولادت در کعبه است؟ شرافت کعبه به امیرالمومنین است. بعضی ها با امیرالمومنین دشمنی دارند و می خواهند فقط علی علیه السلام را جعل کنند.
در زمان آل زبیر که آل زبیر یکی از این خانواده هایی بود که طایفه ی آنها دشمن امیرالمومنین بودند و روایت جعل می کردند هم برای فضیلت تراشی برای شیخین و عایشه، از طرفی دنبال این امر بودند که فضائل امیرالمومنین را از بین ببرند. "أنتَ مِنِّي بمَنزِلَةِ هَارونَ مِن مُوسَي" می گفتند این "قارون من موسی" است نه "هارون من موسی" از این مسائل زیاد است. اما وقتی می رسند به فضائل امیرالمومنین، می گویند خود اهل سنت وقتی نام امام علی علیه السلام را می آورند می گویند "کرم الله وجه "چرا ؟ چون تنها صورتی که قبل از بعثت رسول خدا بر بت سجده نکرد بعد از پیغمبر صلی الله علیه وآله، صورت مبارک امیرالمومنین علی علیه السلام است. ببینید خدا چگونه در قرآن کریم علی علیه السلام را تحویل می گیرد. ببینید رسول خدا وقتی به علی علیه السلام می رسد، چگونه با او برخورد می کند.
در سوره مبارکه بقره در جریان تغییر قبله مسجد ذو قبلتین جایی که پیغمبر داشت نماز می خواند به سمت بیت المقدس که جبرئیل آمد گفت پیغمبر به سمت کعبه بر گرد و شد" ذوقبلتین" چون در یک نماز پیغمبر دو قبله داشت. این آیه سه پیام دارد وقتی نازل شد، چند اتفاق افتاد:
اولا حجت برای یهود نصاری تمام شد چون آنها در کتاب های خود خوانده بودند: " و یعلمون انه الحق من ربه ان الذین اوتوا الکتاب" یعنی اگر اهل کتاب می دانستند که پیغمبر، همان پیغمبر است، اما شنیده بودند که پیغمبر به سمت خانه کعبه نماز می خواند . حالا چندین سال در مکه و مدینه پیغمبر هنوز دارد به سمت بیت المقدس نماز می خواند! و می گفتند او پیغمبر واقعی نیست. اما پیغمبر منتظر یک زمانی بود که حجت را برای آنها تمام کند.
وقتی حجت تمام شود مردم میدانند از آن خانه ای که مردم یعنی مسلمانان با آن کتاب مشترک بودند، مسیرشان عوض شد. به سمت خانه ی کعبه اما هنوز این خانه ی کعبه در آن بت است. هنوز خانه ی کعبه از وجود بت ها ی مشرکین تطهیر نشده است. پس پیغمبر هنوز راضی نشده است. قرآن می فرماید: فَوَلِّ وَجْهَكَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ الْحَرَام"
پیغمبر صورتت را برگردان به سمت خانه کعبه نه فقط اینجا بلکه هرجایی که خواستی نماز بخوانی صورتت رو به خانه کعبه باشد.
دو اتفاق دیگر در انتهای آیه می افتد:
1 .از اینها نترس
2 .نعمت را بر تو تمام می کنم
به زودی به خاطر این جریان هدایت می شوید در این آیه ی تغییر قبله نشانه هایی را می بینیم که این نشانه ها مربوط به ولایت است. اتمام نعمت در قرآن در یک جا است" اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم ا لاسلام "
در ادامه مداحان اهل بیت(علیهم السلام) به مولوی خوانی پرداختند