اهمیت حمایت از شیعیان لبنان در شرایط فعلی

ولادت امام حسن عسکری (ع) فرصتی است تا مجدداً به یاد آوریم که پیروان اهل بیت (ع) در سراسر جهان، یک خانواده بزرگ هستند. در این دوران بحرانی، شیعیان لبنان بیش از همیشه به حمایت و همبستگی برادران دینی خود نیاز دارند .
کد خبر: 118078

  وارث: بیانات رهبر انقلاب درباره امام حسن عسکری (ع)

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۵۱، در جلسات هیات انصارالحسین (ع) تهران، درباره امام حسن عسکری (ع) فرمودند:

«امام حسن عسکری (علیه‌السلام) پیروان خود را به نزدیک‌ترین افراد به خود تشبیه می‌فرماید و معتقد است که بین او و شیعیان رابطه‌ای نزدیک و خانوادگی وجود دارد. به طوری که این ارتباط همچون رابطه پدر و فرزند یا دو برادر است؛ و مؤمنان برادران واقعی هم هستند. این پیوند عمیق بین امام و پیروان، نشان‌دهنده یک تشکیلات مستحکم و سازمان‌دهی شده است.»

این ارتباط عمیق خانوادگی و معنوی که امام حسن عسکری (ع) میان خود و شیعیان تعریف کرده است، نشان از اهمیت اتحاد و همبستگی میان مؤمنان دارد. رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از شیعیان لبنان در سال ۱۳۶۸ به مناسبت چهلمین روز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) نیز به این موضوع اشاره کردند و فرمودند:

«شما شیعیان لبنان با ما از خون و گوشت و پوست و همه وجود به هم وصل هستید. ما شما را همچون برادران خونی خود می‌دانیم و این گفته از روی احساسات یا سیاست نیست، بلکه حقیقت است.»

اهمیت حمایت از شیعیان لبنان در شرایط فعلی

با توجه به این بیانات رهبر انقلاب و همچنین با افزایش فشارها و حملات رژیم صهیونیستی به شیعیان لبنان، اکنون بیش از هر زمان دیگری نیاز به حمایت و همبستگی برادران شیعه ایرانی و دیگر نقاط جهان با شیعیان لبنان احساس می‌شود.ولادت امام حسن عسکری (ع) فرصتی است تا مجدداً به یاد آوریم که پیروان اهل بیت (ع) در سراسر جهان، یک خانواده بزرگ هستند. در این دوران بحرانی، شیعیان لبنان بیش از همیشه به حمایت و همبستگی برادران دینی خود نیاز دارند و این وظیفه همه ماست که با تمام توان از این عزیزان حمایت کنیم و صدای مظلومیت آنها را به جهانیان برسانیم.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.