حجت الاسلام احمد مروی گفت:

آستان قدس رضوی آماده همکاری با وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در بحث اجرای برنامه‌های دینی و معنوی است

تولیت آستان قدس با بیان اینکه کار آموزش و پرورش در امتداد رسالت و مسئولیت انبیاست، از آمادگی همکاری آستان قدس رضوی با وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در اجرای برنامه‌های دینی و معنوی خبر داد.
کد خبر: 118129

وارث: در دیدار با وزیر وزارت آموزش و پرورش در مشهد گفت: نیاز به سبک زندگی دینی و توجه به معنویات باید در جوانان و نوجوانان ایجاد شود و به نظر می‎رسد در این زمینه جای کار بسیار است؛ هنگامی که احساس نیاز به دین به وجود آمد آنگاه دیگر فرد خود مشتاقانه به دنبال دین خواهد رفت.

وی اظهار کرد: کار آموزش و پرورش آنچنان با اهمیت است که جز با توسل به دامان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نمی‌‏توان از عهده آن برآمد. کار آموزش و پرورش در امتداد رسالت و مسئولیت انبیاست، از این جهت با هیچ مجموعه دیگری قابل مقایسه نیست. آستان قدس رضوی آمادگی همکاری با وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان را دارد؛ ما از برگزاری برنامه‌های دانش آموزی و دانشجویی در حرم مطهر همچون اجرای مراسم آغاز سال تحصیلی یا تقدیر از رتبه‌های برتری دانش آموزی در بارگاه مطهر حضرت رضا(ع) استقبال می‌کنیم و برگزاری این قبیل برنامه ‎ها در حرم مطهر را به نوعی زیارت و کار معرفتی می‌‎دانیم.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی، یک انقلاب فرهنگی است اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران بیش و پیش از هر امری یک انقلاب فرهنگی و خاستگاه آن نیز آموزش و پرورش و دانشگاه است.

حجت الاسلام مروی گفت: آستان قدس رضوی این آمادگی را دارد در حرم مطهر فضا در اختیار دانشجویان و دانش آموزان به منظور برگزاری جلسات و نشست‌های علمی و فرهنگی قرار دهد، اینجا خانه عالم آل محمد(ص) است و باید جلوه عالمیت این حضرت در حرم مطهر ظهور و بروز داشته باشد.

منبع: ایرنا


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.