حجت الاسلام قرائتی: علی(ع) در کعبه متولد شد که هر کس توجه به کعبه می‌کند، به علی(ع) هم توجه کند!

کد خبر: 12011
مراسم جشن شب میلاد امام علی(علیه السلام) با سخنرانی حجت الاسلام قرائتی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

وارث:مراسم جشن شب میلاد امام علی(علیه السلام) با سخنرانی حجت الاسلام قرائتی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار  شد.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام قرائتی را می خوانیم:

 

در قرآن آمده است: که داود جالوت را کشت. خدا می فرماید: بخاطر این کار داود، به او علم بی نهایت، حکمت و حکومت دادیم. این تاریخ است. پس الطاف خدا بی حکمت نیست.

گروه حق و گروه باطل درگیر شدند.

"فَهَزَمُوهُم بِإِذْنِ اللّهِ وَقَتَلَ دَاوُدُ جَالُوتَ وَآتَاهُ اللّهُ الْمُلْكَ وَالْحِكْمَةَ وَعَلَّمَهُ مِمَّا يَشَاء وَلَوْلاَ دَفْعُ اللّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَّفَسَدَتِ الأَرْضُ وَلَـكِنَّ اللّهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْعَالَمِينَ"

پس به خواست خدا، ايشان را بشکستند و داود، جالوت را بکشت و خدا به او پادشاهی و حکمت داد و آنچه می خواست به او بياموخت و اگر خدا بعضی از مردم را به وسيله ی  بعضی ديگر دفع نمی کرد ، زمين تباه می شد ، ولی خدا بر جهانيان فضل و کرم خويش را ارزانی می دارد.

بیشتر از 30- 40 نکته در  این آیه آمده  است. اگر  داود جالوت را بکُشد، خدا می فرماید، حکمت برای تو است. در جنگ خندق حضرت علی(ع) عمربن عبدود را کُشت، پس حکومت باید دست علی علیه السلام  باشد. پس "مُلک" برای علیست، "حکمت" برای علیست، علم بی نهایت هم بر ای  علیست.  در قصه ی داوود و جالوت سطر آخر می گوید: به خاطر  قتل داوود و جالوت، سه چیز خدا به او داد : "وَآتَاهُ اللّهُ الْمُلْكَ وَالْحِكْمَةَ وَعَلَّمَهُ"

عبدالفتاح عالم مصری و نویسنده ی سنی  بود،   علما ی برجسته این عالم مصری را دعوت کردند. علمای تهران در قم البته من قصه را شنیدم عبد الفتاح عبد المقصود کتابهای زیادی را نوشته گفتم از دانشمندان درجه یک مصر هست به دعوت بهشتی و مفتح آمدند اینجا و در جلسه قم علمای قم هم بودند این عالم سنی یک سوال از علمای شیعه کرد. گفت: شما تحلیلتان از این که علی علیه السلام در کعبه متولد شد چیست؟ چه تفسیری دارید؟ گفتند: شما قبول ندارید گفت چرا من قبول دارم می‌خواهم بدانم دلیلش چیست؟

علما داشتند فکر می‌کردند که چه جواب بدهند این عالم سنی به  نکته ای اشاره کرد که علمای شیعه را متعجب کرد. گفت: چون همه مردم دنیا موظف هستند به سمت به کعبه نماز بخوانند، همه مردم دنیا باید روبه روی کعبه نماز بخوانند، خدا علی را در شب سیزده رجب در کعبه متولد کرد، که هر کس توجه به کعبه می‌کند، توجه به علی هم کند! این نوشته هستی است این کلمة الله است این امیرالمومنین خدا به کعبه آویزان کرد که هر روز که ما 5 بار توجه به کعبه می‌کنیم توجه به علی هم انجام بشود .این بحث شد که یک عالم سنی بیاید در حوزه علمیه قم برای امیرالمومنین یک مطلبی را  بگوید که علمای شیعه نتوانند چیزی بگویند.

آیت الله حائری، پسر آیت الله العظمی حائری موسسه حوزه علمیه در جلسه بود.  گفت شما که هشتاد سال تحقیق کردی راجع به امیرالمومنین شما هیچ توجه داشته‌اید که تمام سخنرانی‌های امیرالمومنین بعد از فوت پیغمبر است؟ گفت نه!، گفت: تا پیغمبر زنده بود، امیرالمومنین خطبه و سخنرانی نمی‌کرد. می‌خواست بگوید" تا استادت زنده است، حریم استادت را نگه دار" این را هم گفت: نه من خیلی راجع به امیرالمومنین تحقیق کرده‌ام. 

علی علیه السلام را کسی نشناخت قر آن را هم کسی نشناخت!

قرآن چیزی نیست که هر سطرش یک نکته داشته باشد. هر کلمه ی آن یک نکته است یکی از نکاتی که در قرآن آمده است: "اَضحک و ابکی" درباره برخورد با مردم، ابتدا می گوید: "می خندانیم و بعد می گریانیم" البته خنده حلال حکیمانه.

 



کلیک کنید

/الف122