حجت الاسلام حائری زاده: هر روز پس از نماز صبح، برای اباعبدالله(ع) روضه بخوانیم، حتی یک دقیقه!/ حاج سید مجید بنی فاطمه: آجیل های سفره هم مشکل گشا می شد!

کد خبر: 12616
مراسم عزاداری شب شهادت حضرت موسی بن جعفر(علیه السلام) با سخنرانی حجت الاسلام حائری زاده و مرثیه سرایی حاج سید مجید بنی فاطمه و حاج ابراهیم رحیمی در هیئت ریحانة الحسین(علیه السلام) برگزار شد.

وارث: مراسم عزاداری شب شهادت حضرت موسی بن جعفر(علیه السلام) با سخنرانی حجت الاسلام حائری زاده و مرثیه سرایی حاج سید مجید بنی فاطمه و حاج ابراهیم رحیمی در هیئت ریحانة الحسین(علیه السلام) برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از بیانات حجت الاسلام حائری زاده را می خوانید:

ریحانة الحسین

در روایت آمده است که حضرت موسی بن جعفر(علیه السلام) به علی بن یقطین فرمودند: علی بن یقطین! تا اطلاع ثانوی وضویت را مانند اهل سنت بگیر! گفت: آقا! من شیعه شما هستم، برای چه باید مانند اهل سنت وضو بگیرم؟! حضرت فرمودند: تا زمانی که می گویم باید اینگونه وضو بگیری؛ بعد ازمدتی حضرت فرمودند: دیگر نیازی نیست که همچون اهل سنت وضو بگیری، علی بن یقطین علت این کار را جویا شد؛ حضرت فرمودند: عدّه ای سخن چین مدّتی دنبال تو بودند و می گفتند: تنها جایی که می توان فهمید علی بن یقطین شیعه است یا سنّی از طرز وضو گرفتن اوست، حضرت فرمودند: چون مراقب تو بودند که چه می کنی، اما از این به بعد مثل سابق وضویت را بگیر.

یکی از برنامه های زندگی موسی بن جعفر(علیه السلام)، شب زنده داری است. کسی هم که پیرو موسی بن جعفر(علیه السلام)است باید اهل سحر باشد. حضرت می فرمایند: از ما نیست آن کسی که اهل نماز شب نباشد. تمام دستورات دین ما بر اساس نظم است، نماز ما بر اساس نظم است، روزه در ماه رمضان، حج واجب، حج عمره ، شرایط زکات و خمس و...، همه بر اساس نظم است. همه این ها دستور العمل دین است.

حضرت موسی بن جعفر(علیه السلام) می فرمایند: تلاش کنید شبانه روزتان را به چهار بخش تقسیم کنید: 1- مناجات و نجوا با خداوند. می توان هر روز بعد از نماز صبح برای اباعبدالله(علیه السلام) روضه بخوانیم و گریه کنیم ولو یک دقیقه! و این روضه خوانی بعد از نماز صبح بشود جزیی از دستورالعمل زندگی مان. صبح که از منزل بیرون می آییم نوزده بار" بسم الله الرحمن الرحیم" بگوییم، چهار قل بخوانیم و ...

حضرت می فرمایند: بخش دوم که باید برای آن وقت بگذارید، امر معاش است. در روایت است آن کسی که برای معاش خانواده اش تلاش می کند ثواب رزمنده ی خط مقدّم جبهه را دارد! آدم ها دو دسته اند: یک دسته به دنبال رزق هستند، دسته ی دیگر کسانی هستند که رزق به دنبال آن ها می رود!

بخش سوم که باید برای آن وقت گذاشت، دیدار با برادران مؤمن است. کسانی که عیب هایمان را به ما متذکر می شوند. باید خوبان را دید، خوبانی که ما را موعظه کنند و بخش چهارم که باید برای آن وقت گذاشت تفریح و ورزش است.

در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت(علیهم السلام) به عزاداری و مرثیه سرایی در رثای باب الحوائج حضرت موسی بن جعفر(علیه السلام) پرداختند.

شعر خوانده شده توسط حاج سید مجید بنی فاطمه:

ریحانة الحسین

عمری زدیم از دل صدا باب الحوائج را

خواندیم بعد از ربّناباب الحوائج را

روزی ما کرده خداباب الحوائج را

از ما نگیرد کاش یاباب الحوائج را

هرکس صدایش کرد بیچاره نخواهد شد

کارش به یک مو هم رسد پاره نخواهد شد

یادش بخیر آن روزها که مادر خانه

گه گاه می زد پرچمی را سر در خانه

پر می شد از همسایه ها دور و بر خانه

یک سفره نذری قدر وسع شوهر خانه

مادر پدرها مان همینکه کم می آوردند

یک سفره موسی بن جعفر نذر می کردند

عصر سه شنبه خانه ما رو به راه می شد

یک سفره می افتاد و درد ما دوا می شد

با اشک وقتی چشم مادر آشنا می شد

آجیل های سفره هم مشکل گشا می شد!

آنچه همیشه طالبش چندین برابر بود

نان و پنیر سفره موسی بن جعفر بود

کلیک کنید

کلیک کنید

/الف121