طرح بین المللی " مستشهدین عاشورا " در حال برگزاری است

کد خبر: 14581
وارث: مقدمات  اجرایی طرح بین المللی مستشهدین عاشورا با هدف ثبت واقعه عاشورا در ثازمان ملل متحد در حال برگزاری است...
صبح امروز در جلسه شوراي مركزي طرح بين المللي مستشهدين عاشورا  سیدقاسم میرنبی دبیر و مسئول برگذاري طرح به تشريح طرح پرداخت و افزود: انجمن کبوتران زمینی با توجه به تلاشهایی که طی سالهای اخیردر جهت رشد وشکوفایی اهداف بشردوستانه داشته و همیشه این مقوله را سرلوحه عملکردهای خود قرارداده بر آن شد تا با ارائه و اجرای طرح بین المللی مستشهدین عاشورا بتواند در این زمینه کاری هرچند ناچیز و کوچک را انجام دهد.
مسئول طرح و دبیر انجمن کبوتران زمینی بیان داشت : با توجه به عملکرد سازمانهای حقوق بشری در سراسر جهان و سازمانهای مردم نهادی که در این زمینه فعالیت می کنند باید بر این نکته اذعان داشت  که ثبت واقعه عاشورا و روز دهم محرم و جریانات منتصب به آن در سازمان ملل مقفول مانده و نادیده گرفته شده ،  همین امر باعث آن شد تا برخی از جریانات خاص از این امر سوء استفاده نمایند و ما را درجهت طرح این ایده و اجرای آن ترغیب نمايند.
وي خاطر نشان كرد : طراحي و برنامه ريزي مراحل اجراي طرح  مستشهدین عاشورا با همکاری فرهیختگان این عرصه حدود یکسال بطول انجامید و در اواخر سال  1392كليات اين برنامه به عنوان تصويب شوراي مركزي در قالب يك طرح تقدیم مسئولین اجرايي ضيربت گرديد.
میرنبی در ادامه گفت : امورات اولیه راه اندازی دبیرخانه و پايگاه اطلاع رساني طرح بین المللی در سه ماهه نخست سال1393 انجام شد و انشاالله شروع به کاررسمی پايگاه اطلاع رساني و برپايي كمپيني جهت جمع آوري امضا در 28 تیرماه سال جاري آغاز خواهد شد.
 مسئول برگزاري طرح بيان نمود: در نظر داريم تا با جمع آوري حداقل بيست ميليون امضا از تمامي مردمان آزادي خواه و بشردوست جهان اين طرح را در سازمان ملل متحد به ثبت رسانيم. اين كار به دو صورت فيزيكي و الكرونيكي انجام مي پذيرد. البته ثبت نام جهت عضویت افتخاری برای همکاری با طرح از زمان افتتاح سایت به نشانی www.ashoora.org در جریان می باشد.
سید قاسم میرنبی مسئول اجرایی طرح بین المللی مستشهدین عاشورا در پایان افزود : دبیرخانه طرح آمادگی هرگونه همکاری علاقه مندان  را پذیرا می باشد و امیدوار است از کمک آزادی خواهان جهان بهرمندگردد.

/م118