اینجا شبهایش هم آفتابیه

کد خبر: 14872
رمضان ماه میهمانی خدا و ماه شور و شعفِ خدایی شدن، ماهی که بر جان مبارک رسول خاتم محمد مصطفی(ص) آیاتی چون شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِیَ أُنزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ نازل شد تا بر عالمیان هُدًى لِّلنَّاسِ وَبَیِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ باشد...

وارث: و ماه لب فرو بستن و در خودنگریستن، آهسته آهسته آمد و روی قلب‌ها پای نهاد و با ندای بی‌آلایش خویش طبیب و انیس جان‌ها گردید؛ او آمد، آهسته آهسته.
داورِ بخشنده در رمضانُ الکریم به عالمیان عجب صفا و حال و هوایی داده است. ذوالعطی با وحی کلام خویش، عجب بر بندگان خویش ندای رحمانیتی فرو فرستاده است.
کریم هستی‌بخش در رمضانُ الکریم بر گوش‌ها و زبان‌ها، خوب آرامشی عطا کرده آنگاه که فرموده است: «فَاقْرَءُواْ مَا تَیَسّرَ مِنَ الْقُرْآنِ» (قرآن بخوانید به اندازه‌ای که می‌توانید) تا جانتان ر ا جانان کنم و روحت را محمل عرفان.



بهار قرآنی حرم مطهر رضوی
اما در این هیاهوی معنویت و عرفان، این روزها خدای عالمیان به برخی از بندگان خویش عنایت بالاتری داشته و آنها را در قطعه‌ای از بهشت زمین جای داده است تا با او از این سرزمین عشق نجوا کنند و هر آنچه که می‌خواهند، در جوار بارگاه سلطانی رئوف، به پیشگاه الهی عرضه نمایند.
محبین عترت رسول اکرم(ص) و کتابُ‌الله! امروز از حریم عاشقان و عارفان با شما سخن دل می‌گوییم؛ اینجا در این موقع سال، بهار که نَه، بهاران قرآن است. اینجا مضجع نورانی حرم پاک امام رضا(ع) و مَلجأ درماندگان، کانون پیوند عترت و قرآن است.
اینجا جماعتی عظیم می‌بینی که با شور و حال عارفانه در گوشه کنار، در حال زمزمه کلام وحی هستند و جانشان را در اقیانوس بیکران قرآن شست و شو می‌دهند. امسال آستان مبارک رضوی به نیت دوازدهمین فرزند صدیقه کبری حضرت زهرا(س) در 12 نوبت از قبل از طلوع سپیده صبح تا پاسی از شب، قرائت کلام نورانی قرآن و محافل تفسیر را برگزار کرده است.
در این ایام مبارک، جایتان در مشهد مقدس خالیست؛ حرم مطهررضوی با قرائت‌ها و محفل‌ها و برنامه‌های تفسیر، تجلیگاه بهار قرآن و بانی خیر در نفوذ کلام الله مجید بر جان و دل زائران گردیده است.



یک سحر وقت اذان
اینجا که باشی، خواهی دید که روزه‌داری زائران از یک سو، حال و هوای حرم امام رضا(ع) و ممزوج شدن آن با ندای ملکوتی قرآن از سوی دیگر، رنگ و لعاب دیگری به خیل ارادتمندان بخشیده است. برنامه درسهایی از قرآن صحنِ جامع رضوی که درس زندگی می‌دهد، محفلی شده برای حضور عاشقانه و عارفانه خیل زائران از پیر و جوان و زن مرد.
ختم قرآن در حرم مطهر رضوی نیز حال و هوای دیگر دارد. آنگاه که در رواق امام خمینی(ره) و یا صحن آزادی ساعتی در محضر قرآن بنشینی و بعد از قرائت، رو به گنبد با امام رئوف زمزمه‌ کنی، و همراه کبوتران حرمش زائر آفتاب شوی و باران چشمانت در توسل به برترین بندگان خدا جاری شود، حسی به تو می‌بخشد که هیچ جای دیگر وجود ندارد. اینجاست که با تمام وجود، پیوند قرآن و عترت را حس می‌کنی و خود را در مسیر رحمت الهی قرار می‌دهی.
عاشقان امام رضا(ع)! حتما حال و هوای وصف‌ناپذیر سحر و هنگامه اذان صبح را در حرم مطهر رضوی تجربه کرده‌اید، اما این روزها، انگار بانگ الله اکبر مأذنه‌های حرم بیش از همیشه روحت را نوازش می‌دهد و تا عمق جانت نفوذ می‌کند و تو خود را در میان هزاران نمازگزاری می‌بینی که در صحن دل‌انگیز آزادی قامت بسته‌اند. دقایقی بعد از نماز صبح، جزءخوانی قرآن کریم در فضای این صحن آغاز می‌شود و نوبت گوش جان سپردن به قرائت قاریان نام آشنا.
عاشقان اینجا واقعا جایتان خالیست، باشد که به عنایت آقا امام رضا(ع) توفیق زیارت و جزء خوانی در حرم مطهر رضوی نصیب دل‌های مهربانتان شود. اَللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوْفیقَ الزیارة

منبع: روضه نیوز


/د115