حاج مهدی قاسمی: اگر ما دست از سر امیرالمؤمنین علیه السلام برداریم دنیا دیگر با ما کاری ندارد!

کد خبر: 15176
گزارش وارث از شب های سیزدهم و چهاردهم ماه مبارک رمضان در هیئت مکتب الزهرا سلام الله علیها

وارثمراسم شب های سیزدهم و چهاردهم ماه رمضان با سخنرانی حاج مهدی قاسمی و مداحی مداحان اهل بیت علیهم السلام حاج محمدرضا طاهری، حاج سید محمد جوادی، حاج محمد کمیل، کربلایی حمید علیمی و کربلایی حسین طاهری در مکتب الزهرا سلام الله علیها برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حاج مهدی قاسمی را می خوانید:


در حمکت پنجم نهج البلاغه امیرالمونین علیه السلام می فرمایند: در زندگی به غیر از خدا امیدی به کسی نداشته باش و در زندگی از هیچ چیز به اندازه گناه نترسید.

از امیرالمومنین علیه السلام سوال شد واجب چیست و واجب تر از آن کدام است؟ حضرت فرمود واجب طاعت خدا و واجب تر از آن ترک گناه است. سوال شد نزدیک چیست و نزدیک تر از آن کدام است؟ حضرت جواب دادند، نزدیک قیامت است و نزدیک تر از آن مرگ است. عجیب چیست و عجیب تر از آن کدام است ؟ حضرت فرمودند : عجیب دنیاست و عجیب تر علاقه و محبت نسبت به دنیا است. مشکل چیست مشکل تر از آن ؟ مشکل قبر است و مشکل تر از آن دست خالی رفتن به قبر است .

امروز دین خدا هزینه می خواهد. باید در رابطه با دینتان صبور باشید. در روایت است که معصوم علیه السلام می فرماید: شما شیعیان و دوستان ما در ارتباط با ما اهل بیت اذیت می شوید.

اگر ما دست از سر امیرالمؤمنین علیه السلام برداریم دنیا دیگر با ما کاری ندارد. دست از سر امام حسین علیه السلام برداریم، اگر دنیا با ما کار داشت!

همه اذیت و آزارهایی که دشمن با ایران و ایرانی دارد، به خاطره شیعه بودن و اهل ولایت بودن ما است. به خاطر این است که ما زیر سایه امام حسین علیه السلام هستیم. چون عشق و سرمایه ما امیرالمؤمنین علیه السلام و عشق ولایت است.

این صبر بسیار ارزشمند است. خدا رحمت کند علامه امینی را که می گفتند لحظه مرگ دوست امیرالمؤمنین علیه السلام که می رسد، قبل از اینکه عزرائیل برای گرفتن جانش بیاید، امیرالمؤمنین علیه السلام می آید و دست بر سینه او می گذارد و به عزرائیل می فرمایند این برای من است، با او مدارا کن. " صبر تلخ آمد ولی در عاقبت/ میوه شیرین دهد پر منفعت "

وقتی پیامبر صلی الله علیه واله وسلم از معراج باز گشتند، اصحاب دور ایشان را گرفتند و پرسیدند یا رسول الله در معراج، خداوند با چه زبانی با شما صحبت کرد؟ فرمودند در آن شب خداوند با من با زبان علی صحبت کرد.

به محض اینکه در آن شب صدای علی را شنیدم، تعجب کردم و پرسیدم که خدایا آیا قبل از من علی اینجا بوده است؟ خداوند فرمود من به نهان خانه قلبت نگاه کردم دیدم محبوب تر از علی در قلب تو نیست و خواستم با زبان محبوبت با تو سخن بگویم.

علت این امر خیلی مهم است. پیامبر صلی الله علیه واله وسلم در آن شب اضطراب داشتند و خدا بواسطه صوت و صدای علی علیه السلام، به ایشان آرامش داد. این خیلی مهم است که علاوه بر خود امام علی علیه السلام، صوت علی علیه السلام هم برای پیامبر مایه آرامش است.

در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت علیهم السلام به مناجات خوانی و مداحی پرداختند.












/س113