حاج منصور ارضی: تاثیر دعای مومنین شب زنده دار کمتر از موشک هایی که اسرائیل را می‌لرزاند، نیست!

کد خبر: 16059
مراسم مناجات شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ملکی و مناجات حاج منصور ارضی با حضور پرشور مردم مومن و شب زنده دار در مسجد ارک تهران برگزار شد.
وارث: مراسم مناجات شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ملکی و مناجات حاج منصور ارضی با حضور پرشور مردم مومن و شب زنده دار در مسجد ارک تهران برگزار شد.

این مراسم با قرائت قرآن و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ملکی آغاز شد، پس از ذکر چهارده صلوات، حاج منصور ارضی به بیان سخنانی در شرح زیارت مطلقه امیرالمومنین حضرت علی (علیه السلام) پرداخت و در ادامه به مناجات با خدا و قرائت دعای کمیل و روضه خوانی پرداختند و در آخر نیز این مجلس با مداحی و نوحه خوانی توسط حاج احمد واعظی و حاج حسین سازور به پایان رسید.

در ادامه متن سخنان حاج منصور ارضی زیارت مطلقه امیرالمومنین علی علیه السلام زیارت پنجم را می خوانید:


موضوع راهپیمایی را این گونه بیان کنم که هر ساعتی رسیدید حضورتان را در جمعیت نشان دهید و بدانید که حضورتان را خدا می‌بیند ، کسی شما را جز خدا نمی‌بیند ان شا الله این لعن و نفرینهای ما تاثیر خود را می‌گذارد ،بالاخره دعای شب زنده دار در نیمه شب و مومنین در روز تاثیری کم، از موشک هایی که اسرائیل را می‌لرزاند ندارد.


برائت از دشمنان اهل بیت علیهم السلام ریشه حب اهل بیت علیهم السلام است

در بیان زیارت پنجم امیرالمومنین علیه السلام رسیدیم  " فَأَشْهَدُ أَنَّکَ لَقِیتَ اللَّهَ وَ أَنْتَ شَهِیدٌ " یا امیرالمومنین من خود را در جایگاه شهادت قرار داده و اقرار میکنم تو خدا را ملاقات کردی در حالی که شهید در راه خدا بودی این خود تو دهانی است به دشمنان امیرالمومنین علیه السلام از خوارج دیروز تا تکفیری‌های امروز " عَذَّبَ اللَّهُ قَاتِلَکَ بِأَنْوَاعِ الْعَذَابِ " توجه دارید بعد از هر ارادت به اهل بیت علیهم السلام و تولی نسبت به ایشان یک تبراء نسبت به دشمنان اهل بیت علیهم السلام می‌آید، پس این تولی و تبراء (حالا به شکل لعن الله یا عذب الله ) را باید همراه بدانیم ،برائت از دشمنان اهل بیت(ع) ریشه حب به اهل بیت(ع) است ، برای همین موضوع است وقتی مرجعیت تقلید شیعه فتوای جهاد می‌دهد همه اعم از شیعه و سنی در مقابل داعش می‌ایستند ، اگر این را بفهمی وقتی فتوا داده شد که در عراق بجنگی یا  در فلسطین یا در ایران جوان شیعه سر از پا نمی‌شناسد برای اجرای حکم و فتوای مرجعیت ، روز قدس هم همین است "  أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ "( فتح 29 ) فریاد مرگ بر کفر سر می‌دهی و با هموطنان خود با رحمت و دوستانه حرکت میکنی.

بدون شناخت صحیح از حق نمی‌توانی تولی و تبراء داشته باشی

 " جَدَّدَ عَلَیْهِ الْعَذَابَ " ببین، این شوق در برائت است و هم درس ، که غیر از عذابی که خدا برای قاتلان امیرالمومنین(ع) مقرر داشته نمی‌خواهی پس تجدید عذاب برای آنها می‌خواهیم. اگر برائت نداشتی بهتر ذکر می‌گویی یا حالی خوشتر هم پیدا میکنی ولی این ارادت کامل نیست چون معرفت وجود ندارد " جِئْتُکَ عَارِفا بِحَقِّکَ مُسْتَبْصِرا بِشَأْنِکَ " آمدم به سوی تو با شناخت حقیقی و درخور شأن شما چرا که امیرالمومنین علیه السلام از ما دوری از گناه و معصیت می‌خواهد چرا که این شأن ایشان است این مهم است! در بارگاه ایشان بدون گناه وارد شویم به پیشگاه ایشان با کمال صدق حاضر شویم " رَّبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّی مِن لَّدُنکَ سُلْطَانًا نَّصِیرًا " ( اسراء80 ) " پروردگارا، مرا (در انجام هر کارى) با حق و راستى وارد کن و با حقّ و راستى بیرون آر، و براى من از جانب خود تسلّطى یارى شده از تو و یارى‏دهنده (بر کارهایم) قرار ده " واقعا این را در شأن ماه رمضان و زیارت امیرالمومنین(ع) آوردند ، ساده مطلب این می‌شود عده ای با صدق وارد می‌شوند در این وادی، و دست در دست سلطانشان از آن خارج می‌شوند.

امیرالمومنین علیه السلام سکوت در مقابل ظالم را بدتر از مرگ می‌دانستند

" عَارِفا بِحَقِّکَ مُسْتَبْصِرا بِشَأْنِکَ مُعَادِیا لِأَعْدَائِکَ وَ مَنْ ظَلَمَکَ " 
" به سویت آمدم،شناساى به حقّت، و بیناى به شأنت،دشمن با دشمنانت و آن‏که به تو ستم کرد " 
اینجا هم بعد از شناخت و عرض ارادت نسبت به امیرالمومنین علیه السلام ابراز برائت نسبت به دشمنان و کسانی که به ایشان ظلم کردند وارد می‌شود " مُعَادِیا لِأَعْدَائِکَ وَ مَنْ ظَلَمَکَ " شناخت و تشخیص دشمن برای شناخت حق نه تنها لازم است بلکه عمل کردند به آنچه شناختی یعنی اعلام برائت در قدم اول و بیان انزجار و بر انگیختن انزجار عمومی علیه ظالم وظیفه همه کسانی است که دم از امیرالمومنین علیه السلام می‌زند. 
 " بَرِئْتُ اِلَى اللَّهِ وَ اِلَیْکُمْ مِنْهُمْ وَ مِنْ اَشْیاعِهِمْ وَ اَتْباعِهِمْ وَ اَوْلِیاَّئِهِم " ( زیارت عاشوراء )
" بیزارى جویم بسوى خدا و بسوى شما از ایشان و از پیروان و دنبال روندگانشان و دوستانشان " 
وقتی حضرت علی علیه السلام در خطبه‌های نهج البلاغه بیان می‌کنند ، شنیدم در بلاد اسلامی زیور از پای زنی غیر مسلمان به در آوردند ، از غم این اتفاق اگر مردی جان دهد خرده بر او نمی‌توان گرفت ، بعضی چطور به خود جرات می‌دهند که با نام امیرالمومنین علیه السلام به خوشگذرانی بپردازند ولی حرف به برائت از دشمنان ایشان می‌رسد همه چیز را فراموش میکنند.

سیره علماء توسل همراه توصل است

" أَلْقَى عَلَى ذَلِکَ رَبِّی إِنْ شَاءَ اللَّهُ یَا وَلِیَّ اللَّهِ " 
" ان شاء اللّه بر این عقیده پروردگارم را ملاقات‏ کنم،اى ولى خدا " 
خب با این عقیده و تولی و تبراء است که می‌شود به ملاقات خداوند رفت و آن حقیقت نورانی وجه الله را می‌توانیم دریافت کرد.
سیره علما را امسال نزدیک افطار در برنامه‌های صدا وسیما قابل مشاهده است وقتی به وضع و رفتار ایشان دقت میکنیم می‌بینیم وقت توسل داشتند توصل داشتند مخصوصاً وقتی خدمت حضرات ائمه(ع)می‌رسیدند و به زیارت ایشان می‌رفتند من یقین دارم اگر با همین حال گناه نکنیم ، قیامت خدمت ابی عبدالله(ع) می‌رسیم، باور کنید کافی است  کمی حیا در چشم و گوش وقلبمان داشته باشیم.




منبع: قدیم الاحسان
/م118