حجت الاسلام موسوی: کسانی که می­گویند از غزه حمایت نکنیم، با روح استکبارستیزی عاشورا بیگانه­ اند!

کد خبر: 17336
همزمان با هیأت­های سراسر کشور اجتماع بزرگ مادران و کودکان در حمایت از کودکان و مادران مظلوم غزه و محکومیت رژیم صهیونیستی توسط هیأت یامهدی عج شهرک واوان در مسجد جامع خاتم الانبیاء این شهرک برگزار شد.

وارث: همزمان با هیأت­های سراسر کشور اجتماع بزرگ مادران و کودکان در حمایت از کودکان و مادران مظلوم غزه و محکومیت رژیم صهیونیستی توسط هیئت یامهدی (عج) شهرک واوان در مسجد جامع خاتم الانبیاء این شهرک برگزار شد.


به گزارش وارث، این مراسم با حضور مادران و کودکان با سخنرانی و مداحی حجت الاسلام سیدحسین موسوی آغاز و در پایان امام جمعه شهرک واوان، حجت الاسلام حاج حمزه محمدی به نکاتی پیرامون لزوم حمایت از مردم بی دفاع غزه پرداختند.

حجت الاسلام موسوی در ابتدای سخنان خود با اشاره به سیاست­های خبیث نظام سلطه گفت: سیاست نظام سلطه عبارت است از بردگی ملت­ها و تسلط بر کشورها بدون اعتنا به مصالح ملت­ها و خواسته­های آن­ها.

وی در ادامه گفت: امروز رژیم فاشیست جنایتکار صهیونیستی با در دست داشتن ابر رسانه ­های دروغ پراکنی تلاش می­کند که همه چیز را به دروغ به نفع خود رقم بزند و در مقابل، بزرگترین و بهترین خدمت و حمایت از مردم مظلوم غزه فراگیر کردن آگاهی­ های عمومی نسبت به واقعیت­ها و بسیج افکار عمومی علیه صهیونیست­ها می­باشد.

موسوی افزود: آرزوی رژیم صفاک و کودک کش صهیونیستی این بود که روزی مسأله فلسطین به فراموشی سپرده شود اما امام عزیز و رهبر فرزانه ما نگذاشتند این اتفاق رقم بخورد و در ماجرای حمله اسرائیلی­ها به غزه در انگلیس و فرانسه و آلمان و دیگرکشورهای اروپایی و آفریقایی علیه اسرائیلی­ها تظاهرات به راه افتاد.

حجت الاسلام موسوی با اعتراض به بعضی از موضع گیری­ها گفت: چرا بعضی­ها نمی­خواهند موضوع فلسطین را درست تجزیه وتحلیل کنند. چرا بعضی­ها دشمن شناسی­شان ضعیف است. باید بصیرت سیاسی داشت. این موضوعی که برای کشور فلسطین رقم خورد ممکن بود برای هر یک از کشورهای اسلامی اتفاق می افتاد.

وی تاکید کرد: نباید از کنار موضوع به این مهمی ساده و سرسری عبور کرد. حرف آوارگی یک ملت شوخی نیست. بخشی از خانه مسلمانان را برای حمله به صفوف مسلمین انتخاب کردند و یک ملت را آواره کردند. با این وجود متأسفانه برخی عناصر بی اطلاع یا مغرض در داخل کشور راجع کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی و حمایت جمهوری اسلامی ایران از مظلومین مواضعی را می­گیرند که ضمن خرسندی و خوشنودی مستکبرین، با شبهه پراکنی تلاش برای ایجاد تشکیک در ذهان مردم می نمایند.

وی همچنین گفت: کسانی که می­گویند از غزه حمایت نکنیم کسانی هستند که تا به حال شاید یک مرتبه هم موضع آمریکاستیزی نداشته ­اند و اصلا با روح استکبارستیزی عاشورا بیگانه­ اند.

مسئول کانون فرهنگی راه انقلاب اسلامشهر اذعان داشت: باید دشمن را شناخت و به انحای گوناگون پرده از افکار آنان برداشت تا در چشم مردم دنیا منفور و منزوی شوند.

در همین راستا وی افزود: در تلمود آمده که غیر یهودیان حیوانات ناطقی هستند که باید مانند حیوان در خدمت صهیونیست­ها باشند.

مطابق با تلمود نطفه غیریهودی مثل نطفه حیوان است و خانه­های آنان طویله محسوب می­شود. این رژیم نگاه نژاد پرستانه دارد و معرفی و اعلام تفکرات آن­ها برای طرد شدن آن­ها کافی است.

موسوی خاطر نشان کرد: در مورد کشور عزیز ما، آمریکا و اسرائیل صراحتا اعلام کرده­اند که جمهوری اسلامی ایران بزرگترین دشمن به شمار می رود. شعار نیل تا فرات یعنی اینکه بعد فلسطینی­ها نوبت نابودی دیگر کشورهای اسلامی است.

ایشان در ادامه به بعضی از شبهات مطرح شده نسبت به جنبش حماس و غزه افزود: دشمنی ما با صهیونیست­ها و دفاع از مردم بی دفاع غزه مربوط به اعتقادات و ارزش­های دینی ماست. مربوط به انسانیت و آرمان­های انقلاب اسلامی ما می­باشد. اگر مسئله انسانیت و ارزش­های انسانی هم مطرح نبود ما بخاطرامنیت کشور خودمان باید مقابل رژیم غاصب صهیونیستی می­ایستادیم چرا که آن­ها به دنبال خاورمیانه جدید برای سلطه خود بر مسلمان­ها می­باشند. یعنی اگرروزی فلسطینی­ها را نابود کنند که هرگز این اتفاق نخواهد افتاد به سراغ فتح دیگر کشورای اسلامی خواهند رفت.

وی در ادامه پاسخ به شبهه­ها گفت: همانطور که سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد فلسطینی­ها ناصبی نیستند بلکه از دوستداران ذوات اهل بیت علیهم السلام هستند. مساجد آن­ها به نام امیرالمؤمنین علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها می­باشد. آن­ها فرزندان خود را به نام اهل بیت علیهم السلام نامگذاری می کنند و پیروزی­های خود را مدیون اهل بیت علیهم السلام هستند. و همچنین وجود میدانی به نام ابن ملجم مرادی که بعضی تصویر جعلی از آن انتشار دادند کذب محض است و فتنه­ای بیش نیست.

موسوی پیرامون دلیل آغاز جنگ که رژیم منحوس صهیونیستی ادعا می­کند به خاطر ربوده شدن سه اسرائیلی توسط جنبس حماس بوده گفت: اولا که حماس ربوده شدن سه اسرائیلی را نپذیرفت ثانیا باید به خاطر ربوده شدن سه نفر هزاران زن و کودک به خاک کشیده شوند؟!

وی در مورد دلیل نپذیرفتن صلح در ابتدای پیشنهاد صلح تصریح کرد که اگر حماس بدون شرط صلح را قبول می­کرد چطور می­توانست تقاص خون فلسطینیان را بگیرد. اینکه اسرائیلی­ها هر وقت خواستند حمله کنند و بعد که با موشک­های حماس مواجه شدند درخواست صلح کنند و بعد جنبش حماس بدون مطالبات معقول منطقی صلح را بپذیرد که صحیح نیست.

حماس شرط گذاشت و گفت چون شما تأسیسات زیربنایی غزه را از بین برده­اید و ما را هم محاصره کرده­اید لااقل بخشی از محاصره را از میان بردارید تا ما خسارت­های به وجود آمده را جبران کنیم. آیا در منظر وجدانهای بیدار دنیا این زیاده خواهی است؟!

موسوی در پایان افزود: جریان غزه وجدان ها را به دو جبهه حق وباطل تقسیم کرده است و تجمع کودکان و مادران را در مراسم همدردی با کودکان غزه را ازعمق بصیرت و هوشیاری مادران نشأت گرفته است.