حجت الاسلام ریاضت: تربت امام حسین(ع) حجاب های هفت گانه را برمی دارد!

کد خبر: 18119
جلسه هفتگی هیئت عبدالله بن الحسن علیه السلام در شب ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام ریاضت و مداحی کربلایی حنیف طاهری و برادر سید هادی هاشمی برگزار شد.

وارث: جلسه هفتگی هیئت عبدالله بن الحسن علیه السلام در شب ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام ریاضت و مداحی کربلایی حنیف طاهری وبرادر سید هادی هاشمی برگزار شد.
در ادامه گزیده ای از سخنان ایشان را می خوانید:


استشفع بک الی نفسک و اتوسل علیک بربوبیتک"خدایا من در خانه تو آمدم هیچ شفیعی نمی آورم شفیع من خودت هستی هیچ وسیله ای هم نمی آورم، وسیله من خودت هستی. این یک سطح خیلی بالا است، من باید به قدری بالا بیایم که بگویم امام حسین علیه السلام را وسیله که به تو برسم بلکه من با امام حسین علیه السلام دریک رده قرار دارم، همان بحث معیت " اللهم صل علی محمد و آل محمد و اوردنا موردهم" خدایا من همان جایی وارد شوم که امام حسین علیه السلام وارد می شود، امام حسین علیه السلامدر خانه خدا می آید چه کسی را واسطه می کند؟ خود خدا را، "اتوسل علیک بربوبیتک" من خود تو را وسیله قرار می دهم، ربوبیتت را وسیله قرار می دهم من خود تو را شفیع قرار می دهم.

حال چرا این گونه است؟ چون امام معصوم وظیفه اش هدایت است، ایصال به مطلوب است، اینکه من را به خدا برساند، و به گونه ای مرا به خدا برساند که بین من و خدا حجابی نباشد. به طور مثال من یک زمانی تربت امام حسین علیه السلام را وسیله شفاء مرضم قرار می دهم که حضرت رسول صل الله علیه و آله و صلم فرمودند: " اشفاء فی تربته" امام صادق علیه السلام هم فرمودند: خدا عوض داد به ابی عبدالله علیه السلام که " اشفاء فی تربته". یک زمانی این معنا است، که هرچند خود این موضوع هم خیلی بالا است، اما به تعبیر من نسبت به موردی که می خواهم عرض کنم پایین است.

یک زمانی است که می گوید: " اسجدوا الی تربة الحسین تخرق حجب الصعب" تربت امام حسین علیه السلام، حجاب های هفت گانه بین انسان و خدا را برمی دارد. شما این اثر تربت را با اثر قبلی مقایسه کنید.

اینکه مریض من تربت خورده است و شفا گرفته است و الان نمی میرد معنی اش این نیست که اصلا نمی میرد.

در قدیم در عید فطر هفت سلام را با زعفران در ظرفی می نوشتند و کی آب میریختند و بعد تربت امام حسین علیه السلام به آن می زدند و میگفتند صبح عید فطر قبل از خوردن هر چیزی یک قاشق از آن بخور که هم سلامتی جسمی می آورد و هم سلامتی روحی می آورد.

یک زمانی است که من مریض می شوم و بعد تربت می خورم برای شفاء یک وقت تربت را میخورم که مریض نشوم. امروزی ها می گویند پیشگیری بهتر از درمان است، خب ما با تربت امام حسین علیه السلام می توانیم پیش گیری کنیم از اینکه بین ما و خدا بعد حاصل شود.

حال این دو تعبیر را ببینید، این همان است که شما در مناجات شعبانیه گفتید که خدا حجاب های نورانی را هم بردارد چه برسد به حجاب های ظلمانی. چرا تربت امام حسین علیه السلام این اثر را دارد؟

امام حسین علیه السلام مگر کیست؟

امام مظهر اتم و اکمل اسماء و صفات حضرت حق است، یعنی تمام اسماء و صفاتی که برای خدا وجود دارد را اگر بخواهی مصداق بگیری وجود مبارک ادمه علیهم السلام را باید مثال بزنید. در تعبیری هم که مقام معظم رهبری در کتاب انسان 250 ساله دارند، می فرمایند شما 14 معصوم را 14 تا نبینید، شما 14 معصوم را یک انسانی ببینید که 250 سال عمر کرده است. که مثلا 10 سال اول عمرش مانند پیغمبر عمل میکند بعد مثل امیر المومنین علیه السلام عمل می کند بعد حضرت زهرا سلام الله علیها تا امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف. یعنی کل 14 معصوم یک انسان 250 ساله است، شما باید آن ها را یکی ببینید. این یک فر که 250 سال عمر کرده است که در روایات هم داریم " کلهم نور واحده" اینها یکی هستند، اینها مظهر اسماء و صفات الهی هستند. اما اینجا 3 مورد از صفات خدا را بیان کرده است، "اتوسل علیک بربوبیتک" خدایا وسیله من برای خودت، خودت هستی. یعنی من امام حسین عیله السلام را وسیله برداشتن حجاب ها کرده ام وسیله به جهنم نرفتنم نکرده ام، من امام حسین علیه السلام را وسیله کرده ام تا هیچ فاصله و مانعی بین من و خدا نباشد. برسم به آنجایی که یک سری چهره ها هستند که فقط خدا را میبینند.

امام حسین علیه السلام ی فرماید: اگر چیز دیگری غیر از خدا باشد، قابل دیدن نیست، تنها چیزی که قابل دیدن با این چشمی است که خدا به ما داده است، خود خدا است و مظهر خدا کیست امام حسین علیه السلام.

" یا اسرع الحاسبین ویا اکرم الاکرمین و یا احکم الحاکمین" خدایا من توسل به تو می کنم چون تو سریع الحسابی. در روایات داریم کسانی که با امام حسین علیه السلام زلفشان گره خورده است به تعبیرامروزی ها سرعتشن از سرعت نور بیشتر است، در قیامت، برای رفتن به بهشت؟ نه برای عبور از پل صراط کجا بروند؟ " فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِیٍک مُّقْتَدِر".

تو در عین حال که سریع الحساب هستی بزرگوارترین بزرگواران هم هستی، یعنی در حساب از بعد کریم حساب می کنی. از اوصاف کریم این است که از چیزی می گذرد که میداند چرا می گذرد؟ چون حسینی شده ای. در روایت داریم که همه آرزو می کنند که ای کاش حسینی بودند، چون از اینکه میبینند خدا از جنبه کرامتش نسبت به حسینی ها چه لطفی دارد.

امام صادق علیه السلام فرمودند: اگر بدانی که در زیارت امام حسین علیه السلام چه چیزی است، تمام بند بندت از ذوق از هم جدا می شود.

تو حکم کننده ترین حکم کنندگانی، در روایات داریم که حضرت زهرا سلام الله علیها می فرمایند: یا احکم الحاکمین، امروز می خواهم نشان دهی که آنچه میدانیم نسبت به محبین ما چگونه است؟ همه ببینند.

خدا را با این سه صفت صدا می کند، و حال شروع می کند قسم دادن و تک تک معصومین را نام میبرد و برای هرکدام هم یک ویژگی معرفی میکند یعنی به کنایه میخواهد بفرماید که منی که حسینی شده ام زیارت عاشورا خوانده ام نه تنها با خدا ارتباط دارم بلکه با کل 14 معصوم یک ارتباط نزدیک چیدا میکنم، حجاب ها بین من و خدا از بین رفته است، بین من و 14 معصوم هم که مظهر خداست هم از بین رفته است. چرا؟ چون ویژگی های تک تک اینها در من آمده است.

اول قدمی که انسان باید بردارد تا با اهل بیت علیهم السلام سر و سر پیدا کند و حجاب ها کنار برود، بنا به روایتی از امیرالمومنین علیه السلام این است که از حکومت شکم خود خارج شود، شکم او به آن مدیریت نکند.

همه این جنایت هایی که در جهان اتفاق می افتد به همین خاطر است که میخواهند رفاه داشته باشند، خوب بخورند، خوب بچرند در دنیا. ما خدا را به امیرالمومنینی قسم می دهیم که "الانزع البطین" معده اش خیلی کوچک بود.

اینکه می گویند من قلبم مثل گنجشک است خوب نیست، باید معده ات مثل گنجشک باشد، بعضی قلبشان خیلی کوچک است، اما بعضی نه، قلبشان خیلی وسیع است. یک تاریخ نگار کانادایی کتابی نوشته است، قصه کربلا را که بررسی کرده است می گوید من نمی توانم بگویم که زینب کبری بشر است، او مافوق بشر است، چون این چیزهایی که من خوانده ام در تاریخ که آن هم به تعبیر آیت الله بهجت بین 25 زرورق پیچیده اند و مقاتل عین واقعیت را ننوشته اند، این چیزی هم که به ما رسیده است 25-26 لایه دارد و باز ما تحمل خیلی از آن ها را نداریم، آن تاریخ نگار می گوید محال ممکن است که قلب کسی در این حد قابلیت ارتجاع داشته باشد و قلبی که قابلیت ارتجاع نداشته باشد نمی تواند این مصاعب را ببیند و زنده بماند و البته او این را نمی داند که حضرت زینب سلام الله علیها داشت از دست می رفت و آن اشاره دست امام حسین علیه السلام بود به قلب حضرت زینب ک توانست او را نگه دارد.

امام حسین علیه السلام نگفتند " انا قتیل البلکاء" فرمودند: " انا قتیل الابرات" من کشته اشکم. ما یک مشکلی در هیئت ها داریم، گریه زیاد داریم، هر چند آن هم ثواب خودش را دارد، ما امروزگریه و داد و فریاد و ضجه زیاد داریم، آن هم جای خودش، ثواب خودش را دارد اما ما امروز اشک کم داریم، یکی از چیز هایی که باید در همین زیارت ناحیه بخواهیم این است که ما در جلسه اهل بیت علیهم السلام مینشینیم اشک داشته باشیم، این را امشب عیدی بگیرید از حضرت معصومه و امام رضا علیه السلام.

در ادامه زیارت ناحیه هرکدام از 14 معصوم را به یک ویژگی قسم داده است تا حجت الی الخلق اجمعین، و خودش، و این خیلی مهم است که انسان در وادی امام حسین علیه السلام به جایی برسد که بتواند خدا را به حق خودش قسم دهد. یعنی حسینی ها روز عاشورا بگویید خدایا به حق خودم... می شود؟ زیارت ناحیه این را می گوید که هر کس میخواند اول بگوید به حق پیغمبر صل الله علیه و آله و به حق علی علیه السلام و... تا امام زمان و بعد بگوید به حق خودم. امام حسین علیه السلام باید من و شما را به اینجا برساند، حال چه می خواهی؟ اینکه من را در قیامت "من  العاملین المطمئنین الفائزین مستشفعین" قرار دهی.

در ادامه این مراسم؛ کربلایی حنیف طاهری به مداحی و مولودی خوانی پرداختند.

کلیک کنید

/د115