زائر پیاده کربلا وارد تهران شد

کد خبر: 19848
«محمدابراهیم خمسه» از ورزشکاران و دل باختگان آستان حسینی که قصد دارد با پای پیاده عازم کربلا شود ، امروز در ادامه مسیر خود وارد تهران شد.
وارث: این ورزشکار امروز (شنبه) با حضور در مرقد مطهر امامزادگان سید جعفر(ع) و حمیده خاتون (س) شهر تهران (باغ فیض) مورد استقبال پرشور مردم دوستدار اهل بیت (ع) قرار گرفت.

خمسه سفر با پای پیاده خود را 14مرداد ماه امسال از مشهد الرضا (ع) آغاز کرده است و قصد دارد تا اربعین به کربلا برسد.

این ورزشکار لرستانی که سابقه پیاده روی های طولانی دارد این بار با هدف جلب مشارکت های مردمی برای کمک به بازسازی اعتاب مقدسه از حرم رضوی تا حرم حسینی را پیاده طی می کند و با طی مسافت سه هزار کیلومتری و با گذشت چهار ماه برای اربعین حسینی در کربلا حضور می یابد.

براساس این گزارش، این حرکت با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات انجام شده که وی از سوی برخی ورزشکاران و محبان اهل بیت(ع) در طول مسیر همراهی خواهد شد.

این ورزشکار و زائر حسینی تاکنون از استان های خراسان شمالی ، گلستان، مازندران، گیلان، زنجان، قزوین، البرز و تهران گذر کرده است و در ادامه مسیر از شهرهای قم، مرکزی، لرستان و ایلام نیز می گذرد و در اربعین سید و سالار شهیدان به راه پیمایان اربعین حسینی می پیوندد.

محمد ابراهیم خمسه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا یکی از اهداف خود در طرح پیاده روی از بهشت تا بهشت را ایجاد فضای فرهنگی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای به فضای فرهنگی دارند با این کار خود در تلاش برای ترویج و اشاعه این فضای فرهنگی هستم.

وی هدف دوم خود را رساندن پیام ستاد بازسازی عتبات عالیات با شعار 'هر ایرانی ماهانه هزار تومان جهت توسعه حرم های مطهر نجف ،کربلا، کاظمین و سامرا' عنوان کرد.

/م118