برای ظهور حضرت حجت (عج) باید میل جهانی ایجاد شود

کد خبر: 23643
وجود حضرت مهدی (ع) تنها مختص به مسلمانان و شیعیان نیست بلکه مربوط به کل عالم امکان است بطوری که برای ظهور حضرت (عج) باید یک میل و شوق جهانی ایجاد شود.
وارث: حجت الاسلام محمدرضا فؤادیان اظهارداشت: وجود حضرت (عج) برای شرق و غرب است و به موقعیت جغرافیای خاص و محدود به مرزها نیست.

 

وی تصریح کرد: بلوغ فکری مهمترین عامل برای انتظار و دعا برای فرج حضرت به عنوان نجات بخش بشریت است.

 

حجت الاسلام فوأدیان در ادامه سخنان خود به شباهت های رجعت امام حسين (عليه السلام) و حضرت مهدى (عجل الله تعالی فرجه) اشاره کرد و افزود: از نواى غريبانه استغاثه امام حسين(عليه السلام) سال‏ ها و قرن‏ ها می گذرد، اما انعكاس آن را مى‏ توان در لحظه لحظه تاريخ با گوش جان شنيد، اين فرياد نه تنها رو به خاموشى و افول نگذاشته، بلكه هر روز رساتر و پرصلابت‏تر، خروش و جوشش آزادگان عالم را افزوده است.

 

این کارشناس مرکز ملی پاسخگویی به شبهات مهدوی ادامه داد: این جوش و خروش سال ‏ها و قرن‏ هاست که پابرجا است، گو اینکه امام حسین(علیه السلام) چشم به راه دوخته و به انتظار نشسته است تا امام عصر (عجل الله تعالی فرجه)، ندايش را پاسخ گويد و پرچم بر زمين مانده ‏اش را به دوش گيرد، داغ ‏هاى كهنه‏ اش را التيام بخشد و آرمان‏ هاى بلندش را لباس تحقق بپوشاند.

 

وی به آیه ای از قرآن کریم اشاره کرد و افزود: سعد بن عبدالله قمى گويد: به امام عصر(اوراحنا فداه) عرض كردم: "اى فرزند رسول خدا! تاويل آيه "كهيعص‏" چيست؟ و حضرت (ع) پاسخ دادند: اين حروف از اخبار غيبى است كه خداوند متعال، زكريا را از آن مطلع كرده و بعد از آن داستان آن را به حضرت محمد(صلى الله عليه و آله) باز گفته است."

 

حجت الاسلام فؤادیان ادامه داد: داستان از اين قرار است كه زكريا از پروردگارش درخواست كرد كه "اسماء خمسه طيبه‏" را به وى بياموزد. خداوند، جبرئيل را بر او فرو فرستاد و آن اسماء را به او تعليم داد. زكريا چون نام ‏هاى محمد، على، فاطمه، و حسن (عليهم السلام) را ياد می كرد، اندوهش برطرف می شد و گرفتاريش از بين مى‏ رفت، و چون حسين(عليه السلام) را ياد مى‏ كرد، بغض و غصه، گلويش را مى‏ گرفت و مى‏ گريست و مبهوت مى‏ شد.

 

این پژوهشگر مهدوی افزود: روزى حضرت زکریا از خداوند متعالی می ‏پرسد: "بارالها! چرا وقتى آن چهار نفر را ياد مى‏ كنم، آرامش مى‏ يابم و اندوهم بر طرف مى‏ شود، اما وقتى نام حسين(علیه السلام) را ياد مى‏ كنم، اشكم جارى مى‏ شود و ناله‏ ام بلند مى‏ شود؟» و خداى تعالى او را از اين داستان آگاه كرد و فرمود: "كهيعص‏" ! "كاف‏" اسم كربلا و "هاء" رمز هلاك عترت طاهره است، و "ياء" نام يزيد ظالم بر حسين(عليه السلام) و "عين‏" اشاره به عطش و "صاد" نشان صبر او است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روایتی از امام باقر(علیه السلام) گفت: حارث اعور به امام حسين(عليه السلام) عرض كرد: يابن رسول الله! تأویل آیات «وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا. وَالْقَمَرِ إِذَا تَلاهَا. وَالنَّهَارِ إِذَا جَلاَّهَا»(1-3/سوره شمس) چیست؟ که امام حسین(علیه السلام) در جوابش فرمودند: "مراد از خورشيد، رسول الله(صلى الله عليه و آله) و منظور از ماه، اميرالمؤمنين على بن ابى طالب(عليه السلام) و مقصود از روز، قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرجه) است كه زمين را پر از قسط و عدل كند."

 

حجت الاسلام فؤادیان بیان کرد: سلام بن مستنير مى‏ گويد: امام محمد باقر(عليه السلام) درباره آيه «وَمَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا فَلاَ يُسْرِف فِّي الْقَتْلِ إِنَّهُ كَانَ مَنْصُورًا»(33/اسرا) فرمود: "مقتول حسين بن على(عليه السلام) است كه مظلوم كشته شد و ما اولياى او هستيم، حسین(علیه السلام) منصور است و ولى او قائم (عجل الله تعالی فرجه) است زيرا دنيا تمام نمی شود تا اين كه حسین(علیه السلام) يارى شود به مردى از خاندان پيامبر خدا (ص) كه در طلب انتقام خون امام حسين(عليه السلام) بر آيد و زمين را پر از قسط و عدل كند، همچنان‏كه از جور و ظلم پر شده باشد."

 

این کارشناس مرکز ملی پاسخگویی به شبهات مهدویت با بیان اینکه تاکنون بیش از 200 جلد کتاب پیرامون موضوع رجعت نوشته شده است، گفت: در 308 روايت، وارد شده كه امام مهدى (عجل الله تعالی فرجه) نهمين فرزند امام حسين(عليه السلام) است و در بيشتر احاديثى كه از وجود مقدس رسول اكرم(صلى الله عليه و آله) درباره حضرت ولى‏عصر (ارواحنا فدا) آمده، آن حضرت با عناوينى چون: "از تبار پسرم حسين‏" و "از نسل اين پسرم‏"، "نهمين فرزند پسرم حسين‏" معرفى شده است كه مجموع روايات پيامبر(صلى الله عليه و آله) در اين زمينه 185 حديث مى ‏باشد.

 

حجت الاسلام فؤادیان خاطرنشان کرد: با بررسى "ادعيه و زيارات‏" مربوط به سيد الشهداء (ع) و امام عصر (علیهماالسلام) به ارتباط وثيق و تنگاتنگ ميان اين دو نور پاک پى مى‏ بريم، چرا كه هر دو در ماه شعبان به دنيا آمده ‏اند و در روز تولد امام حسين(عليه السلام) بايد به ياد حضرت مهدى (عجل الله تعالی فرجه)، بود و در روز تولد حضرت مهدى (ارواحنا فداه)، بايد امام حسين(عليه السلام) را ياد كرد.


/ز.ع 212