عزاداری شب بیست و هشتم ماه صفر در هیئت محبان حضرت علی اصغر(ع) برگزار شد +گزارش تصویری

کد خبر: 24472
مراسم عزاداری شب بیست و هشتم ماه صفر با سخنرانی حجت الاسلام دکتر ناصری پور و مداحی حاج امیر تاجری در هیئت محبان حضرت علی اصغر علیه السلام برگزار شد.

وارث: مراسم عزاداری شب بیست و هشتم ماه صفر با سخنرانی حجت الاسلام دکتر ناصری پور  و مداحی حاج امیر تاجری در هیئت محبان حضرت علی اصغر علیه السلام برگزار شد. 

در ادامه متن سخنان حجت الاسلام دکتر ناصری پور را می خوانید:

همه ما کما بیش به وصیت پیامبر صلي‌الله عليه وآله توجه داشته ایم که یکی قرآن است و دیگری اهل بیت علیهم السلام . قرآن منهای اهل بیت علیه‌السلام باطل است و اهل بیت علیه‌السلام منهای قرآن باطل است. شصت شبانه روز تکریمی که شما نسبت به اباعبدالله علیه‌السلام داشتید ثقل دومی است که پیامبر صلي‌الله عليه وآله فرمودند. حضرت خودشان می فرمایند: که این بلای بسیار عظیم برای این است که ما آمده ایم تا احیا کنیم نگاه رسول اکرم صلي‌الله عليه وآله را؛ از طرفی حضرت در مورد اباعبدالله الحسین علیه‌السلام می فرماید: " حسین منی و انا من حسین " این ها معادلاتی است که مسیر را روشن می کند. انسان های امروزی دو گروه بیشتر نیستند یا می فهمند و یا نمی فهمند و مابینی وجود ندارد چون یا حق است و یا باطل و بینی وجود ندارد. برخی از ما با همین الفاظ خود را گول می زنیم. بالاخره عرصه عاشوریان یا حق بود یا باطل درصد 40 به 60 و این ها هم وجود ندارد.

خداوند در قرآن می فرماید: " لَقَدْ جاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَؤُفٌ رَحِیمٌ " یعنی من برای شما پیغمبری از جنس خودتان آوردم که شما را دوست دارد و حریص است که شما مومن شوید. این معرفی عجیبی از حضرت است. قدیس ترین موجود عالم رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله است از حضرت مبارک تر نداریم او رحمة للعالمین است. در همین عالم و در این لحظه رحمتش واسعه است و هم در آخرت در این لحظه. بلای روز عاشورا هم بلایی بود که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله باید امتحانش را پس می داد، یعنی صبر در آن بلا.

جامعه امروزی در مورد با حضرت چه می کند؟ جامعه امروزی دو راهکار بیشتر ندارد یا باید سیره و سنت را بفهمد و معرفت کسب کند و اجرا کند و یا اینکه باید در نقطه مقابلش قرار بگیرد به همان دلیل که جامعه یا حق است و یا باطل. به هر اندازه ای که بشر با نگاه نبوت پیش رفته به همان اندازه در مسیر تعالی حرکت کرده است و به هر اندازه که از این مسیر فاصله گرفته است با جنس انسانیت فرق کرده است، خداوند می فرمایند: وضعی که برای تو گفتم تمام موجودات دارند جز یک جا، خودم به خودم تبریک می گویم، خداوند محور خلق کردن انسانش در این است که از روح خود بر او دمید آن هم برای تمام آدم ها در تمام روزها؛ قرآن عقل را محور انسانیت نمی داند و نتیجه می گیرد که او بیّن است و ابهام ندارد و زیر و رو ندارد و هویدا است و می فهمد که چیست.

فرمود هر چقدر انسان ها از نگاه ما زاویه دیدشان نسبت به رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله تغییر پیدا کرد به همان اندازه انسان در گمراهی است مگر اینکه علم داشته باشد. نهایت علم امروز شده تحوش دو انسان، چهارده قرن پیش نهایت تحوش انسانی زنده به گور کردن دختران بود، چه فرقی بین آدم قرن 21 با آدم قرن هفتم است؟ همین آدم چون از این مسیر دور شده است از آنجا هم دور شده است و توحش مطلق است ولی جهل امروز جهلی مطلق است. فرزند دو یا سه ساله امروز با موبایل کار می کند که نسبت به من 21 سال جلوتر است.

آدم امروزی می گوید: من دیگر احتیاجی به پیغمبر ندارم که ماحصل آن کشت و کشتار شده است و نقطه ای آرام در دنیا نیست.

وقتی رنسانس صورت گرفت آنها دین را از زندگی جدا کردند و گفتند ما با نبوت مقابله نداریم و عقل بشر کفایت می کند در حالی که نقطه مقابل تمام انبیا است. هر چقدر که انسان فکر می کند در پیشرفت قرار دارد منهای نبوت مسیرش باطل است. ریشه تاریخی دوم این است که می گوید: احکام نبوی باعث محدود شدن بشر می شود لذا احکام الهی باعث محدودیت انسانی می شود که می تواند با علم پیشرفت کند اگر می خواهیم آزاد باشیم باید در کنار پیامبر صلي‌الله عليه وآله قرار بگیریم و در رکابش باشیم.

آنها یا از ربوبیت خداوند غافل هستند و یا اصلاً قبول ندارند. ربوبیت یعنی خالق انسان نخواسته است انسان را رها کند و ساکن بمانند. خداوند نمی خواهد حتی در لذت دنیا پیشرفت نکنیم. راه رشد و نمو بشر وجود پیامبر است. خداوند جهان را به گونه ای خلق کرده است که نسبت به آن خنثی نیست.

انبیا آمده اند که تکالیف و قوانین الهی را به بشر انتقال دهند. نبوت قوانین تکلیفی را با زبان تشریع به بشر انتقال داده است.

در ادامه این مراسم؛ ذاکر اهل بیت علیه السلام حاج امیر تاجری به روضه خوانی و سینه زنی پرداخت.

 

/ب.ط211