حجت الاسلام صدیقی: در مقام سجده، انسان خویشتن خود را در میابد +گزارش تصویری

کد خبر: 24582
مراسم عزاداری شب سی ام ماه صفر با سخنرانی حجت الاسلام صدیقی و مداحی کربلایی محمد حسین پویانفر در روضه خانگی منزل آقای بذرپاش برگزار شد.

وارث: مراسم عزاداری شب سی ام ماه صفر با سخنرانی حجت الاسلام صدیقی و مداحی کربلایی محمد حسین پویانفر در روضه خانگی منزل آقای بذرپاش برگزار شد.

در ادامه متن سخنان حجت الاسلام صدیقی را می خوانید: 

در قرآن کریم آیاتی داریم که همه چیز را مربوط به مردم معرفی کرده است، خداوند صفاتی از خودش را در ارتباط با مردم بیان می کند. خداوند رب الناس است و ملک الناس است و خانه ای که خداوند اولین بیتی است که بنا کرده است و قبله موحدان است و محل ظهور امام زمان خواهد بود و زادگاه امیرالمومنین و فرودگاه وحی خدا است و محل اجتماع سالانه مسلمانان از عالم است و محل ارائه اقتدار اجتماعی و سیاسی مسلمانان است و محیط تمرین مانورهای سیاسی و نظامی است و اعلام آمادگی است برای حضور کفن پوشان و اردوهای نظامی و آماده باش و رفتن به قربانگاه و رفتن به جبهه و حمله به شیطان که این خانه با این عظمت را خداوند می فرمایند: " إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِي بِبَكَّةَ مُبَارَكًا وَهُدًى لِّلْعَالَمِينَ " امامت را هم خداوند متعال رابطه بین امام و مردم معرفی می کند، بنابر این در آیینه وحی الهی مردم جایگاه بسیار برجسته ای دارند خداوند سه صفت از خود را در ارتباط با مردم معرفی کرده است. مقدس ترین بقعه عالم را خانه مردم معرفی فرموده و امامت حضرت ابراهیم علیه‌السلام را امامت برای ناس معرفی فرموده است.

اگر بخواهیم مقداری روشن فکرانه و لیبرال دمکراسی نگاه کنیم همین گونه در نظر بگیریم و بگوییم ملاک آرای مردم است و هر چه از صندوق بیرون آمد او برای ما پیغمبر است اما اگر دید واقع بینانه داشته باشیم کعبه به سوی مردم می آید یا مردم به سوی آن؟ کعبه محیطی است که برای مردم کلاس است و باید مردم از اطراف عالم به کعبه بروند.

وجود نازنین بی بی عالم اول بسیجی شهید راه ولایت حضرت فاطمه طاهره سلام الله علیها وقتی جهت اتمام حجت از تشکیل جریان سقیفه که آغاز سکولاری کردن حکومت دینی سقیفه بود و غدیر حکومت خدا است و حکومت امامتی است که آیینه خدا است حکومت رهبری است که ممحض در بندگی خدا است و حکومت قانون خدا و حکومت فرمول بندگی در جهان بشریت است و نشانه جامعه دین و زندگی ساز بودن دین است و حیات دینی و قدرت و عزت دین است ولی سقیفه در اسلام اولین انزوا دین از آسمان است و اولین قدمی بود که حاکمیت خدا را منزوی کردند و گفتند نیازی به مشروعیت آسمانی ندارد و همین شورا و زور و شمشیر مشروعیت می دهد. زور مقدس است! هر زشتی را زیبا می کند و هر نامشروعی را مشروع می کند و نیازی به مشروعیت آسمانی ندارد. البته قبل از جریان سقیفه اولین کسی که در برابر خلافت الهی ایستاده و بر خلاف موج آدم حرکت کرده و گرفتار لعنت ابد شده ابلیس است. خداوند متعال خلقت آدم را به عنوان استقرار خلافت خدا بر زمین معرفی کرده است.

خلیفه وقتی مستقر شد تجلی خلافت اعلام بیعت عمومی بود با این خلیفه. در سوره سجده خداوند متعال فرموده: آنچه در آسمان و زمین است مداوم در سجده هستند. سجده ما این است که چهار عضومان با نیت سجده بر زمین قرار گیرد اما ملک که قیافه ای همانند ما ندارد که نظیر ما سجده کند! دریا و درخت سجده می کنند.

سجده نهایت پایین آوردن درجه انسان است، در قیام که خود را نشان می دهیم و در رکوع دیدمان را محدود می کنیم و زندگی چنین وسعتی برایمان ندارد و وقتی به سجده می رویم نهایت پایین کشیدن نفس از مرکب عنانیت است که انسان تا می تواند خود را پایین بکشد.

پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله بر زمین نشسته بودند و حالتشان ژست علمایی و حاکمیت نداشت همانند خدمت کاران داشتند غذا می خوردند زنی بد دهان اسم حضرت را برد و گفت: تو همانند برده ها نشستی و غذا می خوری فرمودند: وای بر تو، افتخار من در این است من از همه بنده ترم. مقام سجده مقام قرب است که انسان خویشتن خود را در آنجا میابد.

 در ادامه این مراسم؛ ذاکر اهل بیت علیه السلام کربلایی محمد حسین پویانفر به روضه خوانی و سینه زنی پرداخت. 


/ب.ط211