خدمت به زائران پیاده امام رضا (ع) باید به یک جریان تبدیل شود

کد خبر: 25753
استاد حوزه و دانشگاه گفت:خدمت رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) باید بیش از پیش به صورت یک جریان و حرکت دینی در جامعه تبیین شود.
وارث: حجت الاسلام'محمدمهدی ماندگاری'چهارشنبه شب در مراسم تجلیل از بیش از یک هزار خادم داوطلب مردمی زائران پیاده امام رضا(ع)در تالار صبای مشهد افزود: مسوولان و دست اندرکاران ذیربط باید این اقدام ارزنده را به گونه ای در جامعه نهادینه کنند که جهانیان بدانند که خدمت به این زائران یک اقدام احساسی، عاطفی، نمادی و تشریفاتی نیست بلکه حرکت دینی است.


وی گفت: خدمت به زائران پیاده ائمه اطهار (ع) چه در ایام اربعین حسینی در کربلا و یا در دهه آخر صفر و سالروز شهادت حضرت ثامن الحجج (ع) از منظر اهل بیت (ع) و آیات و روایات از اهمیت و جایگاه بسیاری برخوردار است.

حجت الاسلام ماندگاری گفت: آحاد مختلف مردم شیفته امام رضا (ع) در سنین گوناگون اعم از کودک، نوجوان و جوان و کهنسال با خدمت گذاری صادقانه به این زائران بار دیگر خلوص نیت و ارادت خود را به ساحت ائمه اطهار (ع) نشان دادند.

وی در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به اقدامات تفرقه افکنانه دشمنان و عوامل آنها گفت: بنابر تاکیدات رهبر معظم انقلاب توهین به مقدسات شیعه و سنی در برنامه ها و مجالس مختلف حرام است و باید از این اقدامات تفرقه انگیز خودداری کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی عامل دشمنان برای انجام سیاست های تفرقه انگیز آنها هستند و هر گونه افراط گری و اهانت به مقدسات مذهبی تشیع و یا تسنن به منزله آب به آسیاب دشمن ریختن است.

دبیر اردوی طرح خدمت به زائران پیاده امام رضا (ع) هم در حاشیه این مراسم گفت: از یک ماه قبل از ایام سالروز شهادت حضرت ثامن الحجج (ع) طی فراخوانی از شهروندان علاقه مند برای خدمت رسانی به این زائران دعوت به عمل آمد که بیش از یک هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند.

'رضا صیفی' گفت: این افراد که در مقاطع سنی و تحصیلی و تخصص های گوناگون از 12 تا بیش از 70 سال را شامل می شدند، در روزهای یایانی صفر در سه نوبت در ایستگاههای ورودی شهر مشهد به زائران پیاده امام رضا (ع) خدمت رسانی کردند.

وی گفت: این اشخاص بنا بر اقتضاء سنی و تحصیلی و تخصص خود هر نوع اقدامی که از دستشان بر می آمد اعم از نظافت، واکس زدن کفش زائران، توزیع نذورات، خدمات درمانی و غیره دریغ نکردند.

در پایان این مراسم از بیش از یک هزار نفر از خادمان مردمی زائران پیاده امام رضا (ع) با اهدای جوایز معنوی و فرهنگی تجلیل به عمل آمد.

/س.ب215