حضرت زینب کبری(س) تابع محض ولایت هستند!

کد خبر: 28026
خانم شهلا میرگلوی بیات نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه استان مرکزی گفت: ..

وارث : خانم شهلا میرگلوی بیات نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه استان مرکزی گفت: مهمترین صفت مشخصه حضرت زینب (س) صبر است لذا همگان ایشان را به عنوان اسوه صبر میشناسند.

وی ادامه داد: حضرت از دوران کودکی شاهد مصائب بسیاری از جمله رحلت نبی (ص)، شهادت حضرت زهرا، امام علی و امام حسن بودند و تمام این مصائب ایشان را برای انجام وظیفه سنگینِ ابلاغ پیام عاشورا آماده کرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس با بیان اینکه حضرت زینب (س) برای انجام این رسالت انتخاب شده بودند خاطرنشان کرد: خداوند بانویی را انتخاب کرد که در نتیجه مشاهده مصائب بسیار، چون پولادی آبدیده شدند لذا توانستند پس از مشاهده شهادت برادر و نزدیکان، ایفاگر نقش پیامبر یعنی مبلغ پیام کربلا باشند.

بیات افزود: باید زنان ایرانی و شیعه، ارزش و گوهر وجودی خویش را بشناسند و بدانند وقتی خداوند مقامی عظیم به حضرت زینب کبری (س) میدهد آنان نیز میتوانند در نیل به مقامات عالی انسانی موفق باشند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب کبری (س) تابع محض ولایت هستند چون شناخت کاملی از وظیفه و ولی خود دارند اظهار داشت: حضرت به همین دلیل با شوهر شرط میکنند که در تمام سفرها در کنار برادرشان، امام حسین (ع) باشند و همه این موارد نشان میدهد ایشان برای انجام رسالت و مأموریتشان انتخاب شدند.

این نماینده مجلس در پایان با انتقاد از اینکه برخی آقایان بر این تصور هستند که خانم ها نمی تواننند عهده دار وظایف سنگین باشند خاطرنشان کرد: وجود حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) نشان میدهد خانم ها نیز میتوانند وظایف مهم و سنگین را انجام دهند.