حجت الاسلام شهاب: حُسن شیعه بودن ما داشتن سرمایه محبت اهل بیت(ع) است! +گزارش تصویری

کد خبر: 28681
مراسم دومین شب عزاداری ایام فاطمیه اول با سخنرانی حجت الاسلام شهاب و مداحی حاج محمدرضا طاهری و کربلایی حسین طاهری و دیگر ذاکرین اهل بیت علیه السلام در هیئت مکتب الزهرا سلام الله علیها برگزار شد.

وارث: مراسم دومین شب عزاداری ایام فاطمیه اول با سخنرانی حجت الاسلام شهاب و مداحی حاج محمدرضا طاهری و کربلایی حسین طاهری و دیگر ذاکرین اهل بیت علیه السلام در هیئت مکتب الزهرا سلام الله علیها برگزار شد.

در ادامه متن گزیده ای از سخنان حجت الاسلام شهاب را می خوانید:

طبق فرمایش امام رضا علیه السلام: صرف داشتن محبت بی معنا و مفهوم اهل بیت علیه السلام برای انسان عبودیت نمی آورد. چون هدف و غایت خلقت بشر که شد خلیفه الرب، یک حرف بود این که بشود عبد خداوند. یعنی ثمره این خلافت و دنیا کسب یکسری معارف بود برای رسیدن به قله عبودیت. در روز الست هم که قالوا بلی گفتیم و امضاء دادیم، گفتیم خدایا بشریم با صورت انسانی می آییم در دنیا ولی قرار است یک کلاس به نام آدمیت ببینیم و نقطه کمال این آدمیت که اسمش هست عبودیت زمانی برای ما حاصل می شود که رضایت تو با آن همراه باشد. تو هم نظرت این است که ما هم بشویم عبد تو لذا سعی می کنیم از این مقطع انسانیتمان تا مرتبه کمال آدمیت را یک توازن و تعادل ایجاد کنیم که وقتی به مقام عبودیت و بندگی تو رسیدیدم این ندا آسمانی را که " يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلى‏ رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً " بشنویم و این رضایت دوطرفه غایت وجود است. هر کسی هم می خواهد خارج از مباحث، حرف و حدیثی بزند در واقع دکان زدن کنار دکان اهل بیت علیه السلام است.

اما حُسن شیعه بودن ما داشتن سرمایه محبت اهل بیت علیه السلام است که این محبت اهل بیت علیه السلام آن توازن و تعادل را بین مرحله انسانیت تا کمال آدمیت یعنی عبودیت ایجاد می کند. مانند این دانش آموزانی که دوتا کلاس را یکی می کنند و می روند بالا است. بعد از این حیات مادی که خداوند طولش را تعیین کرده است، انسان می میرد و قرآن می فرماید ملاقات خدا با تلاش است این که بنشینی کنار و بگویی برایم بفرست خبری نخواد شد. ساده بخواهم بگویم، محبت اهل بیت علیه السلام مانند همان دو کلاس را یک کلاس کردن است. برای یک انسان محب که می خواهد عبد بشود و محب اهل بیت علیه السلام نیز باقی بماند خاصیت محبت اهل بیت علیه السلام برای رسیدن به مقام عبودیت و بندگی خدا، ایجاد تعادل در جسم و روح آدم است. ثمره محبت اهل بیت علیه السلام یک اراده قوی است که در وجود آدم محب ساخته می شود.

امروزه یک عده آماده اند متاسفانه در لباس مکتب، سیمای اهل بیت علیه السلام را به اسم تلطیف، به اسم ساده کردن، آمده اند به چالش کشیده اند اما یک چالشی که نه تعقل بر آن حاکم است و نه حقیقت کلام معصوم در آن حاکم است و آن روحیه قدرت و صلابت و مردانگی اهل بیت علیه السلام را از شیعه می گیرد. اینکه نائب امام در عصر غیبت می گوید بصیرت دینی داشته باشید به خاطر این است که دشمن دیگر به دنبال این نمیرود که مانند بهائیت و وهابیت را بسازد. پرونده آنها دیگر بسته شده است و تباه شده اند و در واقع به سراغ خودمان آمده اند و از ماست که بر ماست. نگذارید با حقیقت مبنایی این محبت که قدرتش ایجاد تعادل و توازن برای شیعه است بازیچه قرار بگیرد. به اسم محبت اهل بیت علیه السلام می آید و خیلی از ساختار هایی را که عندالبصیره و الضروره برای جامعه اسلامی و شیعی امروز جواز عقلی و شرعی ندارد خط قرمز میزند و میگوید تو نمیفهمی و من می فهمم. آنهم کجا مرد که نیستند ته صندونق خانه نشسته اند و فتوا صادر می کنند. به چه قیمتی؟ متاسفانه اگر در جامعه امروز چالش های اخلاقی را می بینید در واقع بی ثباتی در چالش عقیده است که بی ثباتی در چالش اخلاقی را می بینیم آنهم به اسم سرمایه محبت حضرت زهرا(س)!! اگر بصیرت دینی در جامعه شیعی نباشد همین محبت را به اسم سرمایه حضرت زهرا سلام الله علیها از تو می گیرند. ما یقین داریم به آیه " انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون " امام وظیفه دینی و شرعی ما به قوت خودش باقی است.

اولین قدم برای تثبیت این محبت عینی، معرفت است. محبت اهل بیت علیه السلام در واقع محبت الله است. وقتی معرفت در کنار حب اهل بیت علیه السلام قرار می گیرد، شما محرم می شود. با یک دور شناخت صحیح محرمت می کنند و خوشبحال کسی که بتواند این محرمیت را تا نقطه ای که قرار است عبد خداوند بشود حفظ کند. محبت توأم با معرفت بسیار سریع الأثر است. وقتی مَحرم شدی مُحرم هم می شوی و هر لباسی را تنت نمی کنند. بعد نتیجه این مَحرمیت و مُحرمیت می شود مُحَرَمیت.

شیطان با تمام افعالش بی عرضه ترین موجود خلقت است برای اینکه تو را بازی دهد!

در ادامه این مراسم؛ حاج محمدرضا طاهری، کربلایی حسین طاهری و دیگر ذاکرین اهل بیت علیه السلام به روضه خوانی و سینه زنی پرداختند.