تقدیر از حاج محمود پارچه باف، مدیر هیئت امنا ساخت ضریح امام حسین(ع) و حرم امامین عسکرین

کد خبر: 28793
رئیس هیئت امنای ساخت ضریح امام حسین (ع) گفت: برخی دوستان داخلی خرده می‌گرفتند که این ضریحی که نصیب نشده است متبرک نیست اما مراجع ثابت کردند اینگونه نبوده است و افرادی با اعتقاد خود از این ضریح شفا گرفتند.
وارث: در چهارمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور از آقای محمود پارچه باف، مدیر هیئت امنا ساخت ضریح امام حسین(علیه السلام) و حرم امامین عسکرین تقدیر به عمل آمد.

در این برنامه ابتدا آقای حمید حجتی به به ابعاد مختلف تغییر ضریح قدیمی و نصب ضریح جدید پرداخت.

در ادامه آقای حمید آزادگان به ذکر خاطراتی از حاج محمود پارچه باف در طول ساختن ضریح در شهر قم پرداخت.

سپس مسئول تولید مستند ضریح امام حسین (ع) از پخش مستند ضریح از شبکه‌های سراسری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

حمید عطارد با اشاره به اینکه مردم با اهدا طلاهای خود در ساخت ضریح امام حسین (ع) مشارکت داشته‌اند ابراز کرد: برای هر کدام از مراحل ساخت، انتقال و نصب ضریح امام حسین (ع) مستندهای متفاوتی ساخته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مستندسازی حرکت فرهنگی ساخت ضریح امام حسین (ع) برای نسل‌های آینده موثر خواهد بود تصریح کرد: بسیاری از افراد با این ضریح انس‌های معنوی خاصی گرفتند و توانستند داشته‌های معنوی بسیاری برای خود جمع‌آوری کنند.

مسئول تولید مستند ضریح ادامه داد: مرحله ساخت ضریح در هفت قسمت، مرحله انتقال در هشت قسمت و مرحله نصب در شش قسمت به تصویر کشیده شده در در آینده نزدیک بخشی از این مستند در شبکه‌های سراسری به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به برخی از خاطرات خود از هنگام نصب ضریح امام حسین (ع) بیان کرد: توسل به این ضریح مطهر برای مردم برکت‌های بسیاری را به دنبال داشته و جدا شدن از آن برای افرادی همانند محمود پارچه‌باف بسیار سخت بود.

در ادامه امیر حسامی نژاد به ذکر خاطرات از عکس برداری از پروژه ساخت و انتقال ضریح پرداخت.

در انتهای برنامه حاج محمود پارچه باف با تشکر از برنامه ای که برای تقدیر ایشان برگزار شده بود گفت: افرادی با ضریح نصیب نشده هم شفا گرفتند.

محمود پارچه باف از مرحوم محمد دانش به عنوان مسبب اصلی ساخت ضریح امام حسین (ع) یاد کرد و افزود: در ارتباط با ساخت ضریح سیدالشهدا (ع) که افتخاری برای شیعیان شد فرصت بسیای می‌خواهد تا این طرح هفت ساله را به تصویر کشید.

وی با اشاره به آغاز عملیات ساخت ضریح امام حسین (ع) در سال 84 اضافه کرد: یک سال طول کشید تا موافقت ساخت ضریح سیدالشهدا (ع) را برای مردم قم با عنایت آیت‌الله سیستانی گرفتیم در صورتی گروه‌ها و افراد بسیاری از کشورهای مختلف دنیا ساخت این ضریح را درخواست کرده بودند.

رئیس هیئت امنای ساخت ضریح امام حسین (ع) با بیان اینکه این طرح با رهنمود مراجع تقلید به نام شیعیان 12 امامی خورده شد ادامه داد: برای ساخت این ضریح اولین جلسات خدمت آیت‌الله فاضل لنکرانی و آیت‌الله بهجت رسیدیم و این مراجع تقلید به استفاده از کمک‌های مردمی تاکید کردند.




وی از اعلام موافقت کشور عراق برای ساخت ضریح امام حسین (ع) در روز سوم نیمه شعبان سال 84 خبر داد و گفت: بسیاری تلاش کردند که رنگ و بوی سیاسی به این حرکت معنوی بدهند اما اجازه ندادیم.

پارچه باف با اشاره به اینکه مردم با هر اطلاع‌رسانی در رسانه‌ها برای یک روز یک صد میلیون تومان به تامین هزینه‌های ساخت ضریح کمک می‌کردند گفت: مراجع تقلید بر هزینه به جای این کمک‌ها تاکیدهای بسیاری داشتند و به لطف خداوند در این ارتباط سربلند بیرون آمدیم.

وی تاکید کرد: برخی دوستان داخلی خرده می‌گرفتند که این ضریحی که نصیب نشده است متبرک نیست اما مراجع ثابت کردند اینگونه نبوده است و افرادی با اعتقاد خود از این ضریح شفا گرفتند.

پارچه باف از تاکیدهای برخی مسئولان بر مخفی بودن ضریح در مرحله انتقال یاد کرد و یادآور شد: برای اینکه بتوانیم فرهنگ حسینی را در میان مردم تقویت کنیم بخشی از این ضریح با به شیوه نمادین به صورت آشکار انتقال دادیم.


در انتها هم مدیران
600 هیأت‌ مذهبی سراسر کشور هم با اهدا عکسی از ضریح زیبای امام حسین علیه السلام از زحمات ارزنده آقای پارچه باف تقدیر کردند.







/ف.م214