حجت الاسلام الهی: خودتان را در معرض هدایت قرار دهید +گزارش تصویری

کد خبر: 29037
مراسم روضه ایام فاطمیه با سخنرانی حجت الاسلام الهی و مداحی ذاکرین اهل بیت علیه السلام حاج آقا سیدی(پیش منبر) و حاج ابولفضل بختیاری در هیئت نورالائمه علیه السلام برگزار شد.

وارث: مراسم روضه ایام فاطمیه با سخنرانی حجت الاسلام الهی و مداحی ذاکرین اهل بیت علیه السلام حاج آقا سیدی(پیش منبر) و حاج ابولفضل بختیاری در هیئت نورالائمه علیه السلام برگزار شد.

در ادامه متن سخنان حجت الاسلام الهی را می خوانید:

عالمی توسط پروردگار هدایت می شود. اسباق و وسایل ، اراده ، قضا و قدر پروردگار در اداره ظاهری عالم نقش دارد این اداره ظاهری است که خورشید طلوع و غروب می کند و آب و خاک، درختان و نباتات، جمادات، حیوانات و انسان برای یک غرض آفریده شدند "وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِسوره زاریات آیه 26" خلق کردیم آسمان ها و زمین را تا بستر بندگی باشد . در ورای گنبد دوار اتفاقی می افتد که خدای خالق در آن اله و معبود است و معرفت در آنجا دخالت دارد. تا انسان بفهمد در چه اموری دخالت دارند تا من هدایت شوم. ما باید به این موضوع معتقد باشیم که ما در جهان هیچ کاره هستیم و نه برتوانایی و نه بر ناتوانی خودمان حساب باز نکنیم. به طور مثال اگر الان چشم شما دیگر نبیند شما هیچ کار از دستتان بر نمی آید. اگر اراده خدا به دیدن نباشد ما نمی بینیم و اگر می بینیم اراده خداست که با اراده ما می پیوندد و ما می توانیم اشیا را ببینیم لذا انسان یقین می کند زمانی که حرکتی انجام می دهد به طور مثال؛ زمانی که شما به دنیا آمدید، خوب در صلب پدرتان بودید چرا هزار سال پیش به دنیا نیامدید چرا الان به دنیا آمدید؟ پس اراده ای شما را به اینجا هدایت می کند. آیا این اراده خودتان بود مرد باشید و همسرتان زن باشند؟ چه اراده ای سبب شد فردی مرد یا زن باشد ؟ یا اینکه چه ساعتی خوابتان می بره؟ شاید اگه دست ما بود توازن جهان بهم می خورد . امام زمان (عجج) می فرمایند ما تا اینجا شما را آورده ایم بفهمید از اینجا به بعد نیز ما شما را هدایت می کنیم. اگر این را باور کند که هدایت می شوید مهم این است . خودتان را در معرض هدایت قرار دهید بقیه هدایت را آنان خودشان انجام می دهند.

به اندازه توسلمان مزد خواهیم گرفت مثلا زمانی که همسر انتخاب می کنیم اگر به بزرگانمان متوسل شویم همسری برای ما خواهد آمد که خیلی عالی است. اگر او اراده کرد دریافت می کنیم اگر اراده نکرد دویدن بر روی تردمیل است و همان طور که بر روی تردمیل می دوید و تنها کیلومتر شمار حرکت می کند و بی فایده است جایی هم نمی رسیم.

شما تنها دانه را می ریزید " نحن زارعون" (ما کشاورزیم ) به طور مثالبه حضرت موسی کلیم الله گفتند فرعون بچه ها را می کشد چه کار کنیم؟ گفت هر بچه ای را به غار ببرید یه صلوات بر محمد و آله محمد بفرستید. پسر بچه هایی که در غارها با صلوات محمد و آله محمد زنده ماندند بیش از نیمی از کودکانی بود که توسط فرعون کشته شدند، به زنان آموخته بودند اگر باردارید دست بر شکمتان بگذارید و صلوات بفرستید و هیچ کس نخواهد فهمید که شما باردارید. آنقدر در ذهن خود به دنبال مسائل اقتصادی و مادی نباشد سرتان را پایین ببرید بی آنکه دغدغه ای داشته باشد، چرا که خداوند است شما را حتی بهتر از پدرنتان هم هدایت می کند.

ورای این عالم خدا افرادی دارد که اگر خدایی، خدا را به ذهنتان بیاورید این خدا با این علم و حکمت با این قدرت بی انتها حضرت فاطمه سلام الله علیها را به پیامبر اکرم صلوات الله علیه همه کاره عالم معرفی می کند و می فرماید : " انا اعطیناک الکوثر " خدا می گوید که من هر چه دارم در دستان حضرت زهرا سلام الله علیه است اصلا من و شما در این عالم کاره ای نیستیم که خداوند اگر در عالم فعل و انفعالی انجام داد بگوید به واسطه وجود فلانی است حتی انبیا و مرسلین نیز این چنین نیستند.

جبرئیل یک سیب که در آن نور حضرت زهرا سلام الله علیه بود را برای پیامبر اکرم صلوات الله علیه آوردند. گفت: این هدیه خداوند است و قدر این هدیه را بدانید پیغمبر صلوات الله علیه سیب را گرفت و به سینه چسباند. جبرئیل گفت: سیب را بخورید. زمانی که سیب را جدا کرد نوری از سیب ساطع شد. که عالم را پر کرد پیغمبر صلوات الله علیه آن همه نور را که در عالم دید به فضع افتاد زمانی که به هوش آمد به جبرئیل فرمودند: این نور چه بود من در عمر ندیده بودم! جبرئیل گفت : این نور دخترت فاطمه سلام الله علیه است. پیامبر صلوات الله علیه فرمودند: این چه نوع نوری است؟ گفت از نور خدا است. اگر این معرفت در ما ایجاد شود حضرت زهرا سلام الله علیه در این کانونی قرار دارند در زندگی دیگر ناراحتی و غصه نداریم زیرا می توانیم به ایشان توسل کنیم.

خدا بهترین عمل را که تسبیح حضرت زهرا سلام الله علیه است را برای ما فرستاد اگر بهتر از تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیه داشتیم حتما برای ما می فرستاد. حضرت زهرا سلام الله علیه برای پیامبر اکرم صلوات الله علیه واجب الاطاعت بودند. حضرت صلوات الله علیه فرمودند: اگر حضرت فاطمه سلام الله علیها از دری وارد شوند که همه انبیا و معصومین در آن حضور دارند همه به احترام حضرت زهرا سلام الله علیه از جا بلند می شوند. حضرت زهرا سلام الله علیه 356 لقب دارند و نه اسم تنها بین خودشان و خدا است و هیچ کس اجازه ندارد از این اسما استفاده کند پیامبر اکرم صلوات الله علیه فرمودند: نام حضرت زهرا سلام الله علیه وارد هر خانه ای شود فقر وارد آن خانه نمی شود مگر در صورتی که آنان خودشان، خودشان را فقیر کنند.

در ادامه این مراسم؛ ذاکر اهل بیت علیه الاسلام حاج ابولفضل بختیاری به روضه خوانی و سینه زنی پرداختند.

/ م.س 215