حجت الاسلام دارستانی: در جامعه ای که مردم اهل نگاه هستند نه دل، خدا چگونه تبلیغ دین کند؟ +گزارش تصویری

کد خبر: 29893
مراسم اولین شب عزاداری ایام دهه دوم فاطمیه با سخنرانی حجت الاسلام دارستانی و مداحی ذاکرین اهل بیت علیه السلام حاج سید محمد جوادی و کربلایی علیرضا معینی در هیئت انصار العباس علیه السلام برگزار شد.
وارث: مراسم اولین شب عزاداری ایام دهه دوم فاطمیه با سخنرانی حجت الاسلام دارستانی و مداحی ذاکرین اهل بیت علیه السلام حاج سید محمد جوادی و کربلایی علیرضا معینی در هیئت انصار العباس علیه السلام برگزار شد.

درادامه متن سخنان حجت الاسلام دارستانی را می خوانید:

در جامعه ای که مردم اهل نگاه هستند نه دل، یعنی آنچه را که می بینند باور می کنند نه آنچه که دلشان می گوید، خدا چگونه تبلیغ دین کند؟ چگونه آدم ها را جذب خودش می کند؟ خداوند می فرماید من برای جذب انسان ها به دین یک کار بیشتر نمی کنم، ایمان را نشان میدهم و مردم را جذب می کنم. خداوند چگونه ایمان را نشان انسان می دهد؟ ایمان در چند جا تجلی پیدا می کند اول در نماز.

روایت داریم که امام علی علیه السلام می فرماید مردم مکه و مدینه به محضر حضرت محمد صلوات الله علیه رسیدند و به ایشان گفتند یا رسول الله اگر شما قدرت دارید با ما به بیابان بیایید یک چیز از شما می خواهیم اگر آن را انجام دهید ما اسلام می آوریم، به بیابان رفتند و به حضرت محمد صلوات الله علیه گفتند اگر تو بر تمام کائنات قدرت داری به آن درخت بگو از جا کنده شود و طرف ما بیاید تا ما ایمان بیاوریم. پیامبر حضرت محمد صلوات الله علیه فرمود: ای درخت به اذن خدا از ریشه کنده شو و جلو بیا! امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید درخت از جا کنده شد و به محضر حضرت محمد صلوات الله علیه آمد، پیامبر به مردم عرضه داشت که حال ایمان بیاورید، گفتند نه! حالا که آن را آورده ای بگو برگردد به جای اول خود. پیامبر صلوات الله علیه مجدد دستور داد که ای درخت به اذن الله به سرجای خود برگرد، درخت برگشت و حضرت محمد صلوات الله علیه فرمود :حال ایمان می آورید؟ گفتند اگر این کار را انجام دهی ایمان می آوریم، به درخت بگو بالا تنه درخت بیاید، پائین تنه و ریشه اش بماند. حضرت محمد صلوات الله علیه مجدد به درخت اشاره کردند و درخت دو نیم شد، نیمۀ بالا آمد و نیمۀ پائین سر جای خود ماند. پیامبر صلوات الله علیه فرمود ایمان می آورید؟ گفتند به تنۀ بالای درخت که آمده بگو برگردد و به تنۀ پائین درخت بگو بیاید.

به حضرت محمد صلوات الله علیه گفتند مگر نمی گویی که جبرئیل را می بینی؟ اگر او را می بینی بگو بیاید تا ما هم او را ببینیم. حضرت محمد صلوات الله علیه فرمودند که نمی شود، خداوند می گوید به خودم قسم اگر اینها با دیدن جبرئیل ایمان می آوردند بر من واجب بود که جبرئیل را نشانشان دهم.

پیامبر صلوات الله علیه فرمودند: اگر به قسمت بالای درخت بگویم برگردد و به قسمت پائین آن بگویم بیاید ایمان می آورید؟ گفتند ایمان می آوریم، حضرت محمد صلوات الله علیه به درخت دستور داد که قسمت بالایی آن برود و قسمت پائین آن بیاید. به حضرت محمد پیامبر صلوات الله علیه گفتند تو ساحر و جادوگر هستی و رفتند.

پس یکی از جاهایی که خداوند ایمان را نشان می دهد در نماز است، البته نمازهای ما که نماز نیست، حضرت محمد صلوات الله علیه فرمودند هنگامی که فاطمۀ زهرا سلام الله علیها به نماز می ایستاد تمام ملائک عرش و فرش سر فرو می آورند و محو قد و قامت فاطمه و رکوع و سجود او می شوند.

دومین جایی که خداوند ایمان را به انسان نشان می دهد و آدم را جذب می کند، شهید شدن است. اینکه یک عده برای خدائی که ندیده اند و بهشت و جهنمی که نچشیده اند بروند قربانی بشوند. خیلی ایمان می خواهد که انسان برای معبود و محبوب خودش بجنگد. شهید با خونی که میدهد آدم ها را جذب میکند.

اگر کشور ما در حال حاضر امنیت دارد به خاطر ده ها هزار جوان شیعه است که در اقصی نقاط عالم می جنگند تا ناموس شما در امنیت باشد. این شهدا هرچه جمع کردند در زیر سایۀ سیدالشهداء علیه السلام بود.

در ادامه این مراسم؛ ذاکرین اهل بیت علیه السلام حاج سید محمد جوادی و کربلایی علیرضا معینی به روضه خوانی و سینه زنی پرداختند.