حجت الاسلام شهاب: زمین لیاقت نور فاطمه(س) را ندارد! +گزارش تصویری

کد خبر: 29968
مراسم شب اول عزاداری ایام دهه دوم فاطمیه در حسینیه مکتب تشیع با سخنرانی حجت السلام سید عبدالحمید شهاب و مداحی حاج کاظم غفار نژاد و دیگر ذاکرین اهل بیت علیهم السلام برگزار شد.
وارث: مراسم شب اول عزاداری ایام دهه دوم فاطمیه در حسینیه مکتب تشیع با سخنرانی حجت السلام سید عبدالحمید شهاب و مداحی حاج کاظم غفار نژاد و دیگر ذاکرین اهل بیت علیهم السلام برگزار شد.

در ادامه متن سخنان حجت الاسلام شهاب را می خوانید: 


امام صادق علیه السلام درباره حضرت زهرا سلام الله علیها می فرمایند: وقتی خداوند نور مادرم حضرت زهرا سلام الله علیها را خلق کرد، این نور را در آسمان ها قرار داد و صلب هیچ یک از انبیاء لیاقت این را نداشت که نور حضرت زهرا سلام الله علیها در آن قرار بگیرد تا حضرت محمد صلوات الله علیه.  حضرت محمد صلوات الله علیه بعد از 40 روز مراقبه و عبادت صاحب حضرت زهرا سلام الله علیها شدند. شخصی از امام صادق علیه السلام پرسید: چرا خداوند نور حضرت زهرا سلام الله علیها را در آسمان ها نگه نداشت؟ اگر سنت خدا به قاعده لطف نبود نور مادرم تا ساعتی که خدا، خدایی می کرد در این عالم می ماند. خداوند بر اساس قاعده لطف دارد و یک امضاء از من و شما گرفته است و ما بنده های خاکی خداوند هستیم ولی وقتی می خواهد از یک بنده نوری اش امضاء بگیرد بارش سنگین است، فاطمه سلام الله علیها نوری خلق شده است اما باید به زمین بیاید و فیض خداوند را به مردم برساند. نقطه کمال هستی فاطمه سلام الله علیها و فرزندان فاطمه سلام الله علیها هستند. وگرنه اگر نور فاطمه سلام الله علیها بخواهد بر روی زمین تجلی بند که زمین لیاقت نور فاطمه سلام الله علیها را ندارد! 

بنده کتاب مصائب الزهرا سلام الله علیها را مطالعه می کردم که کتاب جدیدی است پیش خودم گفتم خدایا یک زنی که که ما به لحاظ جسمانی و خاکی می گوییم زن اما نور بود "انسیه الحوراء" بود و حقیقتش، حقیقت عالم نوری بود و در عالم بالا آنجوری ملائک خریدارش شدند بعد 9 سال (9 سال عملیاتی) دست زمینی ها بود، ببینید چگونه با او رفتار کردند. آورده شده است که در فاصله زمانی از درب خانه تا زمانی که حضرت زهرا سلام الله علیها برای دفاع از امیرالمومنین علیه السلام برسد مسجد، 17 مرتبه او را زدند.

خانه حضرت زهرا سلام الله علیها را اول آتش زدند بعد ایشان را کتک زدند. در حالی به چهره حضرت زهرا سلام الله سیلی زدند که صورت ایشان سوخته بود... آیا زمین لیاقت این نور را دشت؟ جالب اینجا است که وقتی این نور در دنیا تجلی می کند.
اگر دخترم فاطمه سلام الله علیها خلق نمی شد و نور فاطمه سلام الله علیها خلق نمی شد، خداوند (حضرت 25 موجود خاکی را نام می برند) و در پایان می فرمایند حتی پیامبران را نیز خلق نمی کرد.
امام صادق علیه السلام می فرمایند: خلقت مادرم فاطمه در حدی در تکریم خاک پایین آمد که هرگز نبوت پیغمبری در عالم تکمیل نشد مگر اقرار به ولایت مادرم فاطمه الزهرا سلام الله علیها و فضائل ایشان و اینکه حجة خداست بر همه عالم. پیامبرانی که در ولایت مادر ما شک کردند را خداوند در نبوت معطلشان کرد. 
تفسیر صافی مرحوم ملا محسن فیض در ذیل آیه " وَوَاعَدْنَا مُوسَى ثَلاَثِينَ لَيْلَةً " آورده است؛ حضرت موسی علیه السلام سی شب با خدا صحبت کرد و روز آخر به خداوند گفت بروم پیغمبری را شروع کنم؟ خداوند فرمود آیا به توحید ایمان داری؟ به نبوت پیامبر آخر الزمان ایمان داری؟ ولایت سید الاوصیاء را قبول داری؟ حضرت موسی علیه السلام فرمودند: بله همه را قبول دارم. خداوند فرمود: من حبیبه ای دارم که ولایت او رمز تکمیل نبوت تمام انبیاء از آدم تا آخر است و هیچ وصیی در این عالم وصایتش بدون اقرار به ولایت او تکمیل نمی سود، آیا می پذیری؟ موسی علیه السلام یک شک کوچک در دلش افتاد و خداوند گفت همینجا معطلت می کنم تا فاطمه شناس بشوی. 
امام سجاد علیه السلام فرمودند: وجود مبارک جناب موسی علیه السلام در قنوت نمازش می گفت خدایا معرفت حبیبه ات را به من بده. عدد چهل کمالش به برکت نور مادر ما فاطمه سلام الله علیها است.
وقتی آدم این روایات را بررسی می کند می بیند قدر دنیایی برای اندازه گیری ارزش و مقام حضرت زهرا سلام الله علیها وجود دارند. در تجلیاتش انبیاء تابعیت داشتند. 
عایشه می گوید یک شب حضرت محمد صلوات الله علیه به حجره من آمدند و دخترشان فاطمه سه ساله را به همراه آورده بودند. نیمه شب که برای اقامه نماز شب برخواستند، ایشان هر دو رکعت را که می خواندند و سلام میدادن می رفتند از سر تا نوک پای فاطمه را می بوسیدند به ایشان گفتم: تا این حد از ابراز لطف و محبت؟! حضرت صلوات الله علیه ناراحت شدند و گفتند اگر ناراحتی از حجره من بیرون برو! این کار هر شب من است. رکعت هشتم را که خواندند، رفتند و پای فاطمه را بلند کردند و کف پای فاطمه را بر صورتشان گذاشتند. من با اعتراض به ایشان گفتم شما ولی او هستید و نباید این کار را انجام دهید! پیغمبرفرمودند اگر در شارع مقدس زدن همسر حرام نبود تو را می زدم! از حجره ام بیرون برو. پرسیدم آخر چرا؟ شما پدر او هستی؟! پیغمبر صلوات الله علیه فرمودند: ساکت باش! من در روز الست وقتی پیغمبر ام می خواست امضاء شود تا اقرار به ولایت این بدن نمی کردم نمی گذاشتند من به زمین بیایم. از نور این بچه پیغمبری من دارد می چرخد. 
امام صادق علیه السلام فرمودند وقتی روز قیامت می شود و مادر ما را به بهشت می آورند برای محاسبه اعمال، یک خطاب ربانی میرسد که " فاطمه جان بیا و به بهشت داخل شو  و تو بخواه من می بخشم و تو آرزو بکن من راضیت می کنم "
فاطمه سلام الله علیها می فرمایند: " خدایا تو آرزوی منی و بالاتر از هر آرزویی هستی اما خدایا این دوست داران من و دوستداران فرزندان مرا در آتش جهنم نسوزان.
خداوند می فرمایند: " به عزت، جلال و اسماء الحسنی و به خودم دو هزار سال قبل از آنکه تو را خلق کنم بر خودم واجب کردم دوستان فاطمه را نسوزانم " 
بعد خطاب می رسد: فاطمه جان راضی شدی؟ بر بهشت داخل شو. حضرت سلام الله علیها می فرمایند: تا فرزندانم وارد نشوند و کسانی که فرزندانم را دوست داشته اند وارد نشوند، من وارد نمی شوم و یک عده در دنیا بودند که که پدارنشان به من بد کردند ولی فرزندانشان مرا دوست داشتند می شود به خاطر محبت من پدران آنها را نیز ببخشید.
خطاب می رسد که بهشت بر همه اینها واجب است. 

در ادامه این مراسم؛ حاج کاظم غفار نژاد و دیگر ذاکرین اهل بیت علیهم السلام به روضه خوانی و سینه زنی پرداختند.