حجت الاسلام احمدی اصفهانی: برترین عبادت انتظار برای ظهور است

کد خبر: 30960
جلسۀ سوم از مراسم ایام ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام احمدی اصفهانی و مداحی حاج ناصر قلی پور در حسینیۀ مرحوم فاضل کاشانی برگزار شد.

وارث: جلسۀ سوم از مراسم ایام ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام احمدی اصفهانی و مداحی حاج ناصر قلی پور در حسینیۀ مرحوم فاضل کاشانی برگزار شد. 

در ادامۀ خبر نکاتی از سخنان حجت الاسلام احمدی اصفهانی را می خوانید:

-مرحوم سید احمد اردکانی، کتابی دارند به نام شرح و فضائل صلوات که در این کتاب نقل می کنند وقتی می خواهید صلوات بفرستید دستتان را به صورت بکشید و صلوات بفرستید، این کار دو خاصیت دارد اول اینکه تا زنده هستید از چشم عاجز نمی شوید، دوم اینکه کسی که هنگام صلوات فرستادن دست به صورت خود بکشد، هنگامی که می خواهد از قبر بیرون بیاید در صحرای محشر که همه جا تاریک است صورت او تا دم بهشت نورانی می شود.

- پیامبر اکرم صلوات الله علیه فرمودند: به دلت مراجعه کن و اگر دیدی که فاطمه سلام الله علیها و فرزندانش را دوست داری، خدا را حمد و سپاس کن برای اولین نعمتی که داری، یعنی حلال زاده بودن.

- خداوند به ملائکه فرمود که من می خواهم در روی زمین خلیفه ای قرار دهم و این در حالی است که عرش عظیم و کریم را آسمان ها و کهکشان ها را که امروزه می گویند صد و بیست میلیارد کهکشان در آسمان وجود دارد و یکی از آنها کهکشان ما است، یک چنین عوالمی را، زمین و خورشید و ماه را خلق کرده است و ملائکه را بر خلقتش شاهد نگرفته است، اما برای خلیفه قرار دادن بر روی زمین ملائکه را شاهد قرار داده است. نکته این است که جعل خلیفه شاهد گرفتن ملائکه را لازم دارد، یعنی کسی که می خواهد خلیفه جعل کند باید بتواند ملائکه را شاهد بگیرد، چون خلیفه از ملائکه برتر است. نکته دوم اینکه می خواهد به ملائک بگوید شما با اینکه خلقت نوری هستید اما قابلیت این را ندارید که خلیفۀ من بر روی زمین باشید. خلیفۀ من موجودی است که از شما برتر است.

- از زمانی که خداوند به ملائکه فرمود من می خواهم بر روی زمین خلیفه قرار دهم تا زمانی که این خلیفه را قرار داد، هفتصد سال طول کشید. امام صادق علیه السلام از زبان رسول خدا صلوات الله علیه می فرمایند: شریف ترین و برترین عبادت انتظار ظهور خلیفه است. خداوند نخواست ملائکه از این برترین عبادت محروم بشوند.

- یکی از خواص خلیفۀ خدا این است که فاروق است، یعنی مؤمن و منافق را از هم جدا می کند. حضرت رسول صلوات الله علیه به امام علی علیه السلام فرمودند یا علی! تو فاروق هستی. خلیفۀ الهی ملاکش ایمان و خداپرستی و تقوا است.

در ادامۀ این مراسم ذاکر اهل بیت علیهم السلام حاج ناصر قلی پور به مدیحه خوانی پرداختند.