جلسه هفتگی هیئت الزهرا(س) برگزار شد +گزارش تصویری

کد خبر: 32495
جلسه هفتگی هیئت الزهرا سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام شیخ مصطفی کرمی و مداحی ذاکرین اهل بیت علیه السلام حاج اکبر مولایی(پیش منبر)، حاج سید محمد موسوی،حاج احد قدمی،کربلایی مهدی قره گزلو برگزار شد.

وارث: جلسه هفتگی هیئت الزهرا سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام شیخ مصطفی کرمی و مداحی ذاکرین اهل بیت علیه السلام حاج اکبر مولایی(پیش منبر)، حاج سید محمد موسوی،حاج احد قدمی،کربلایی مهدی قره گزلو برگزار شد.

در ادامه متن سخنان حجت الاسلام کرمی را می خوانید:

وجود مقدس عقیلۀ بنی هاشم، حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها عمدۀ برجستۀ شخصیتشان نسبت سایر بنات امیرالمومنین علی علیه‌السلام یک برجستگی و تلالو و تشعشع ویژه دارند. عمده دلیلش حضور در نهضت کربلا و تمشیت و سیاست و مدیریت قافلۀ اسرا و ابلاغ پیام نهضت است. نقش حضرت زینب سلام‌الله علیها و اساساً نقش قافلۀ اسرا در صیانت و حفظ و واکسینه کردن دستاوردهای عاشورا چه بوده است؟ سوالی مطرح است! با غیرتی که امام حسین علیه‌السلام داشتند و با توجه به اینکه حضرت زینب سلام‌الله علیها جایگاه ویژه ای داشته است چرا امام حسین علیه‌السلام راضی شده است که خواهرش با آن عفاف، با نامحرم ها همسفر شود و آن آثار را داشته باشد.

دو کار در ارتباط نهضت داشتند. یکی اینکه برخورد فیزیکی با عناصر نهضت کنند و نهضت را در نطفه خفه کنند. آنچه که نسبت به بُعد سخت افزاری و مسائل جنگ و درگیری بود، از نظر معادلات ظاهری و محاسباتی که اهل دنیا می کنند برای امام حسین علیه‌السلام شکست بود. قطعاً امام حسین علیه‌السلام به حسب ظاهر پیروز جنگ کربلا نبود. چون آنها کشته شدند و سرها به نیزه رفت. اینکه ما می گوییم محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است، اگر می گوییم امام حسین علیه‌السلام فاتح است به اعتبار نتیجه و اصول مُحَکَم و آن فلسفه بنیادین که بر اساس آن نهضت شروع شد و آن قله را رصد کرد به این اعتبار می گوییم امام حسین علیه‌السلام پیروز است.

منطق و مرام امام حسین علیه‌السلام بود که ماند و مرام یزیدی رفت. یعنی نتیجه است که به نفع امام حسین علیه‌السلام رقم می خورد. کسی به امام سجاد علیه‌السلام گفت: ما گفتیم نروید، حالا که اعتنا نکردید عواقبش را دیدید؟ شخص دیگری از ایشان پرسید: ما که گفتیم نروید و رفتید! نتیجه به نفع کدام طرف شد؟ (تمسخر می کرد.) فرمودند: برای پیدا شدن برنده خیلی زود است. بعد از اقامۀ اذان اگر مردم برای نماز به مسجد برای عبادت رفتند، پدر من و اگر در مسجد را بستند، یزید.

پس یک مسأله کشتن و اسیر کردن بود. اما به لحاظ مدیریت جنگ سرد و جنگ روانی که حضرت زینب سلام‌الله علیها و امام سجاد علیه‌السلام داشتند، اجازه ندادند که دشمن در این صحنه موفق شود. حضرت زینب سلام‌الله علیها جمله ای به یزید گفت: سر بریدی و غارت کردی و آتش زدی و هر کاری کردی، حالا کارهای نکرده ات را انجام بده. هر کاری از دستت بر می آید جز یک فعل! نمی توانی یاد ما را از دل ها ببری.

حضرت زینب سلام‌الله علیها و کاروان اسرا از ابتدا مدیریت تبلیغی را شروع کردند. آنها از همان رفتارها و آزارهایی که می دیدند به عنوان میدان استفاده کردند؛ از هر فرصتی استفاده کردند. به محض وارد شدن آنها به کوفه مردم با دیدن آنها صدقه دادند تا گرسنگیشان از بین رود. حضرت زینب سلام‌الله علیها فرمودند: صدقه به خانوادۀ ما حرام است. سوال ایجاد می شود! کسانی که صدقه برایشان حرام است فرزندان پیامبر صلی‌الله علیه وآله وسلم هستند، انها کیستند؟ از اینجا آهسته آهسته علامت سوال ها ایجاد می شود که جریان ام حبیبه یکی از این جریان است که در حواشی مبارزه تبلیغاتی حضرت زینب سلام‌الله علیها اتفاق افتاده است.

چهار زن در کوفه خطبه خواندند، حضرت ربابه سلام‌الله علیها و حضرت سکینه سلام‌الله علیها و حضرت ام کلثوم سلام‌الله علیها و حضرت زینب سلام‌الله علیها که البته جملات مختصری از آنها نقل شده است. آن خطبۀ قَرایی که کنار کاخ عبیدالله ابن زیاد قرائت کرد که بذر انقلابات ممتد و متعدد بعد از عاشورا در آن سخنرانی پاشیده شد که رستاخیز عظیمی بود.

وقتی اسرا را به کوفه بردند در بین جمعیتی که برای آنها هلهله می کشیدند، شخصی به امام سجاد علیه‌السلام با احترام سلامی عرض کرد و ایشان هم به او پاسخ دادند و پرسیدند: تو در بین این همه آدم که برای ما هلهله می کنند چه می کنی؟ گفت: آقا مرا در زمرۀ آنان قرار مده که من علوی دوست هستم، عرضی خدمتتان داشتم که می خواستم وقتی به مدینه آمدید، بگویم. (در بین این جمعیت که یک نفر غم خوار بود، او هم برای نیازش به حضرت سلامی عرض کرد و همزاد پنداری کرد.) فرمودند: درخواستت را بگو. گفت: قرض بزرگی دارم، پول می خواهم. فرمودند: در چنین وضعیتی که ما داریم از ما چه در خواستی داری! گفت: من به شما و خانوادۀ شما ایمان دارم و میدانم در بدترین شرایط کمکتان را دریغ نمی کنید. فرمودند: بعد از عبورمان رد پای شتران را به خاطر داشته باش، آنجا را حفر کن که برایت پولی گذاشتم تا چند نسل دیگرت را هم سیر خواهد کرد. احسنت به شیعۀ ما.

اگر وجود مقدس زین العابدین علیه‌السلام و حضرت زینب سلام‌الله علیها نبود، امروز چیزی به نام دین نبود و فلذا حقی که زینب کبری سلام‌الله علیها به گردن ما دارد، حق لا اله الا الله است. حق، توحید و نبوت و امامت است و همه را زینب کبری سلام‌الله علیها به ما داده است.

در ادامه این مراسم؛ مداحی ذاکرین اهل بیت علیه السلام حاج سید محمد موسوی،حاج احد قدمی،کربلایی مهدی قره گزلو به مداحی پرداختند.