طرح‌های توسعه‌ای عتبات مقدسه تسریع می‌شود

کد خبر: 33587
رئیس ستاد بازسازی عتبات گفت: طرح‌های توسعه‌ای و بازسازی اعتاب مقدسه با همکاری دیوان وقف شیعی عراق تسریع می‌شود.

وارث: حسن پلارک با بیان اینکه در روزهای گذشته حجت‌الاسلام سیدعلا موسوی به ریاست دیوان وقف شیعی عراق منصوب شده‌ است، گفت: جلسه‌ای با هدف ایجاد هماهنگی و بررسی مسائل با حضور ایشان و حجت‌الاسلام شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در شهر مقدس قم برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه تصمیمات مناسبی در باره تسریع و تسهیل پروژه‌های جاری ستاد بازسازی عتبات گرفته شد. همچنین برای رفع مشکلات پیش روی اجرای برخی از پروژه‌های بزرگ، تفاهم‌هایی صورت گرفت.

پلارک گفت: در این جلسه مصوب شد، کارگروه‌های ویژه‌ای با حضور رئیس دیوان وقف شیعی عراق در رابطه با برخی طرح‌های ستاد بازسازی عتبات مانند حرم امام جواد (ع) در کاظمین و امام عسگری (ع) در سامرا تشکیل شود.

وی با بیان اینکه پروژ‌ه‌های شهر سامرا اهمیت ویژه‌ای برای ستاد بازسازی عتبات دارد، افزود: در پی تاکید رهبر معظم انقلاب، طرح توسعه سامراء در اولویت‌های کاری ستاد قرار گرفته که در این باره دیوان وقف شیعی عراق نیز در رابطه با تملک اراضی و اخذ مجوزهای قانونی ستاد را یاری می‌کند.

پلارک افزود: هم‌اکنون پروژه‌های مربوط به توسعه سامراء در مرحله‌ طراحی است که بلافاصله پس از تامین امنیت در این مناطق، فعالیت‌های توسعه‌ای و عمرانی آغاز خواهد شد.