حجت الاسلام کرمی: اگر کاری برای خدا صورت گرفت، خدا به کار شما برکت می دهد

کد خبر: 33667
مراسم جلسه هفتگی هیئت عشاق العباس با سخنرانی حجت الاسلام کرمی و مداحی حاج روح الله بهمنی برگزار شد.

وارث: مراسم جلسه هفتگی هیئت عشاق العباس با سخنرانی حجت الاسلام کرمی و مداحی حاج روح الله بهمنی برگزار شد.

در ادامۀ خبر متن سخنان حجت الاسلام کرمی را می خوانید:

اغلب مناسبت هایی که در این ماه گذراندیم مانند میلاد امام حسین علیه السلام و حضرت ابوالفضل علیه السلام و نیمه شعبانی که پیش رو داریم، ولادت و عید است. اگر ما درباره حادثه عاشورا و عللی که باعث شد این حادثه در طول تاریخ باقی بماند بحث کنیم جمیع آنچه که مد نظر است، استیفا می شود.

 ما قوانینی را داریم به نام قوانین تکوینی که اصطلاحا به آن نظام علی و معلولی می گویند و نظام سببی و مسببی. در نظام آفرینش رخدادها و پدیده هایی که در عالم ایجاد می شود، هر کدامشان علل و منشایی دارد این صحبت های تکوینی غیر قابل نقض اند. در این اشیا دست قادر و ذات اقدس احدیت قرار دارد. اگر جایی انسان خرق عادتی دید، این نیت که در امر علت و معلول خللی ایجاد شده باشد. اراده ذات اقدس احدیت و مشیت الهی جزء اجزاء علت تامه است. مشیت الهی باید بخواهد تا آن علت، معلول خودش را ایجاد کند. اذا اراد الله شیا ان یقول له کن فیکون. این "کُن" به معنای کن لفظی نیست. این به معنای اراده ذات خداوند است که اگر بخواهد چیزی را موجود کند آن ایجاد می شود. علت العلل و مسبب الاسباب ذات اقدس الهی است. مثلا در قرآن می فرماید یا نار کونی بردا و سلاما علی ابراهیم. ای اتش بر حضرت ابراهیم سالم باش.

در امور معنوی این عالم ما یک نظام علی و معلولی داریم که بعضی از حوادث معنوی علت می شوند برای حوادث مادی یا معنوی. مثلا تاثیر ذکر در دفع بلا، پیدایش گم شده و دفع بلا چیست؟ این رابطه ذکر معنوی با مرتفع شدن مشکل مادی ما چیست؟ یا برای مثال نماز باران برای بارش باران چه رابطه ای با هم دارند؟ یکی از علت های معنوی این عالم این است که اگر کاری برای خدا صورت گرفت، خدا به کار شما برکت می دهد و آفت را از کار شما دور می کند.

کسی مانند شیخ عباس قمی می آید و کتابی می نویسد مانند مفاتیح. چطور شد بعد از مدتی از شخصی متاخر مانند ایشان کتابی می آید که کنار قرآن در کنار همه طاقچه ها قرار می گیرد.

حادثه کربلا به حسب فاکتور های مهمی که در جریان های مهم پدیده های تاریخی اتفاق افتاده است. یک حادثه منحصر به فردی است که انقدر جذابیت هایش عجیب است که انسان در کنار این اقیانوس متحیر است. اگر می خواست خداوند ثابت کند که پرگار این عالم است، بهترین تجلی گاه مشیت الهی حادثه کربلا است زیرا در حادثه کربلا هر چیزی که لازم است برای بقای یک ایدئولوژی و مکتب، موجود بود. اگر در حادثه ای عده زیادی کشته بشوند یا فقط چند نفر، تاثیر و بُعد آن زمین تا آسمان فرق می کند. حادثه کربلا حادثه ای است که عدد قابل توجهی نبوده است، اما در طول تاریخ هیچ حادثه ای را به اهمیت حادثه کربلا نه داشته ایم و نه خواهیم داشت. پدیده های زمان ظهور هم در حقیقت یک باز خوانی و باز نگری همین مسائل عاشورایی است. با وجود این که کمیتی ندارد چگونه است که این حادثه تا این اندازه مهم می شود؟ حتی جغرافیای حادثه هم جغرافیای ماندگاری نیست و امروز مانند قبله شده است که توجه همه عالم به طرف آن است. از طرفی همه کسانی که در طول تاریخ قلم به دست بوده اند کسانی بودند که برای مبارزه با حادثه عاشورا از هیچ سعی ای دریغ نکرده اند. اما هرگز موفق نبودند. دست قدرت خداوند این رشته نور را در طول تاریخ به عنوان مرکز همه امور مثبت تاریخ زنده کرده است.  این همان اخلاصی است که حضرت امام حسین علیه السلام همه چیز را اشباع کرد و این نهضت از آن جایی که ریشه اش در توحید بود و حضرت حسین علیه السلام جز ذات خداوند را در نظر نگرفت، خدا هم فرمود حسین جان! تو هر چه داشته ای داده ای و من همه نیروهای عالم را به کار می گیرم برای زنده نگه داشتن یادت و نامت.

این چیزی نیست مگر این که نهایت اخلاص را ابا عبد الله الحسین در انجام یک تکلیف خرج کرد. این باید یاد ما باشد اگر کاری را در جایی انجام دادیم که هیچ گوشی نمیبیند و هیچ دستی گزارش نمی کن، خداوند می فرماید این می ماند و خداوند فرموده است که من تضمین می کنم که باشد.

در ادامۀ این مراسم، ذاکر اهل بیت علیه السلام حاج روح الله بهمنی به روضه خوانی پرداخت.