انتظار پویا تجدید بیعت با امام عصر(ع) در نیمه شعبان است

کد خبر: 34070
حجت الاسلام نصوری گفت: باید تجدید بیعت با امام عصر(ع) را به صورت عملی در جامعه نشان داد زیرا این مسیر مقدمه ایجاد انتظار پویا در جامعه است.

وارث : حجت الاسلام محمدرضا نصوری با اشاره به نگاه جهانیان به جشن نیمه شعبان و ولادت منجی تمام بشریت، گفت: با توجه به نگاه جهان امروز به شیعیان، منجی، جنگ ها و کشتارهای اخیر،‌ در ایام نیمه شعبان باید فضایی توام با شادی و روشنگری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید با نگاه عالمانه به آموزه مهدویت وارد جشن نیمه شعبان شویم، خاطرنشان کرد: این ایام و جشن نیمه شعبان فرصت و بهانه خوبی است تا مباحث کاربردی این اندیشه برای اجتماع مردم بازگو شود تا علاوه بر فضای شادی و سرور مفاهیم و راهکارهای سبک زندگی این آموزه برای مردم تبیین شود.


معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به دوری از گناه در جشن های نیمه شعبان، اظهارداشت: توجه داشته باشیم اگر جشنی توام با گناه و معصیت برگزار شود، موجبات رنجش و دلخوری امام عصر(ع) که حی و حاضر و ناظر هستند را فراهم می کند و این مساله برای منتظران باید مهم باشد.


حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه وظیفه ما در عصر غیبت زمینه سازی در بعد اجتماعی و خودسازی در بعد فردی است، اظهارداشت: نیمه شعبان و ولادت امام عصر(ع) ویژگی خاصی نسبت به دیگر ائمه دارد. چرا که ما در مورد امامی صحبت می کنیم که موعود موجود هستند.


وی ادامه داد: بنابراین در جشن های دهه مهدویت باید عهد و بیعت جدیدی با امام عصر(ع) ببندیم و بگوییم از الان تا سال آینده خدمات و توانایی های که درون من است را نسبت به وظایفم در قبال امام انجام خواهم داد. به طور مثال اقدام به ترک گناه هایی کنم که برای من عادی شده است.


معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه باید این عهد و پیمان را به صورت عملی در جامعه نیز نشان دهیم، تصریح کرد: اگر در جامعه تشنه عدالت، کرامت و خدامحوری هستیم،‌ باید با اعمال و رفتار خود در جامعه به منصه ظهور برسانیم زیرا این راه باعث ایجاد انتظار پویا می شود.


حجت الاسلام نصوری با اشاره به اعمال وارد شده در شب نیمه شعبان اظهارداشت: نیمه شعبان فرصت و ظرفیت خوبی است تا از آن استفاده کنیم. به طوری که زیارت امام حسین(ع) در این شب بسیار سفارش شده است.


وی با اشاره به احیای شب نیمه شعبان و تاکید بر انجام این فریضه، گفت: احیا و شب زنده داری در این شب به نوعی تفکر و تعمق به بعضی از رفتارها و کردارها در جامعه است و به نوعی احیای این شب فرصت تفکر و تامل نسبت به خود است.

 /م.ی216