با سخنرانی حجت الاسلام حسن آبادی و مداحی حاج روح الله بهمنی برگزار شد

کد خبر: 34501
جلسه یادبود 175 شهید غواص، با سخنرانی حجت الاسلام مهدی حسن آبادی و مداحی حاج روح الله بهمنی در هیئت عشاق العباس علیه السلام برگزار شد.
وارث: جلسه یادبود 175 شهید غواص، با سخنرانی حجت الاسلام مهدی حسن آبادی و مداحی حاج روح الله بهمنی در هیئت عشاق العباس علیه السلام برگزار شد.

در ادامه متن بخشی از سخنان حجت الاسلام حسن آبادی را می خوانید:


مرگ، مقوله ای است که نوع انسان با آن دست و پنجه نرم می کند و ذهن بشریت را در گیر خودش کرده است. هیچ کس حیات و زندگی ابدی نخواهد داشت. اگر حیات و زندگی ابدی خوب بود خدا آن را برای اولیائش نگه می داشت. اکثر ما از مرگ می ترسیم. به دلیل این که به این دنیا بسیار زیاد چسبیده ایم.

شخصی از امام صادق علیه السلام سوال کرد: "ما چرا از مرگ می ترسیم؟" ایشان فرمودند:" زیرا که اینجا را آباد کردید و آن طرف که ابدی می ماند خراب کردید و هیچ آدم عاقلی راضی نمی شود از آبادی خارج شود و به سمت خرابی برود." هیچ انسان عاقلی اگر برای اقامت به مسافر خانه ای برود حتی به نیت ده روز، راضی نمی شود آنجا را رنگ بزند و اگر خرابی دارد آن را درست کند. اما اگر خانه خودمان یک لک کوچک هم بگیرد سریع آن را درست می کنیم، چون ما در مسافر خانه ماندگار نیستیم و خانه برای ما ماندنی است.

پیغمبر صلوات الله علیه فرمودند: "دو چیز هستند که یکی نزدیک است و دیگری نزدیک تر؛ قیامت نزدیک است، مرگ نزدیک تر." همان چیزی که ما فکر می کنیم تا به ما برسد زمانی زیادی مانده است. معصوم می فرماید:" اکثر اهل آتش از تسویف هستند." یعنی کسانی که می گویند: بعدا توبه می کنیم.

ماه رمضان ماه مهمانی خدا است. ما باید در این ماه به مهمانی خدا برویم و باید پاک وارد این ماه بشویم. اگر بخواهبم در ماه رمضان برویم و بعد پاک بشویم، فرصت نمی کنیم و ماه تمام می شود. ماه های رجب و شعبان برای این است که شفافیتی که در وجود ما نیست با توبه کردن آماده شود. خدا در جاهایی به ملائکه اش می گوید این جوان بنده من است و ببینید که چگونه تلاش می کند.

در نمودار سازمانی دنیا ما انسان ها اشرف مخلوقاتیم. اما مایی که جایگاهمان خلیفة الهی است در این دنیا به جای این که به وظایف جایگاهمان عمل کنیم با رئیس خودمان دشمنی می کنیم!

پیرمرد لحاف دوزی بود که در مغازه ای بسیار کوچک کار می کرد. آقای قرائتی گفتند من یک روز این پیرمرد را به خانه بردم و گفتم این کتابخانه من است که مثلا این بخشش فقه است، این بخش اصول، این سمت تفسیر و غیره. آن پیرمرد گفت:" کتاب اهل سنت از کجا تا کجا است؟" و اقای قرائتی هم پاسخ دادند "از اینجا تا اینجا." گفت:" مطمئنی؟" جواب دادند:" بله." پیرمرد به سمت کتابخانه رفت. یک جزوه بسیار کوچک را از بین کتاب ها بیرون کشید و گفت:" این جزوه فرائض امیر المومنین علیه السلام است." فرمودند:" آقا شما از کجا فهمیدید؟" گفت:" این جزوه در بین همه این کتب اهل سنت می درخشید و من فهمیدم که باید مربوط به امیرالمومنین باشد."

امام معصوم عبیه السلام فرموده است: "اگر مردم می دانستند در قبر چه می گذرد گناه نمی کردند. از امام صادق علیه السلام پرسیدند ما گناه می کنیم. چه کنیم که انجام ندهیم؟" ایشان فرمودند:" هر موقع سراغ گناه رفتی این دو چیز را به یاد بیاور بعد اگر توانستی گناه کن: اول به یاد بیاور زمانی که بند بندت از هم متلاشی شده و در خاک هستی. دوم به یاد بیاور آن زمانی که کرم از پوست تو وارد می شود."

ما باید ببینیم چقدر پیرو ولایتمان هستیم، چقدر از دینمان حمایت می کنیم. در وصیت نامه اکثر شهدا فلش ها به سمت ولایت است. اینها کسانی هستند که پله می شوند تا اسم امام حسین علیه السلام اعتبار پیدا کند. اما متاسفانه ما، اسم ایشان را پله می کنیم برای این که بگوییم من فلانی هستم! خداوند می فرماید بنده من اگر اندازه یک ذراع به سمت من بیاید، من دو ذراع به سمت او می آیم. یعنی شوق خدا برای رسیدن به بنده اش دو برابر ماست. خداوند فرمود اگر این بنده ها بدانند چقدر من شوق دارم که به آن ها برسم از شوق می مردند.