حجت الاسلام انصاریان: خود را به خدا واگذار کنیم، او از همه عالم تر است

کد خبر: 35060
مراسم شب سوم ماه مبارک رمضان با پیش منبری حجت الاسلام صابریان و مداحی حاج ذبیح الله ترابی و سخنرانی حجت الاسلام انصاریان در حسینیۀ همدانی ها برگزار شد.

وارث: مراسم شب سوم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام انصاریان و مداحی ذاکر اهل بیت علیهم السلام حاج ذبیح الله ترابی، در حسینیه همدانیها برگزار شد.

در ادامۀ خبر متن سخنان حجت الاسلام انصاریان را می خوانید:

وجود مبارک رسول خدا صلی‌الله‌وعلیه‌و‌آله دعای مهمی دارند و کسی که این دو مسئله را در طول زندگی رعایت کند به هیچ مشکلی بر نمی خورد: "رَحِمَ اللّه ُ امرَأً عَرَفَ قَدرَهُ و لَم يَتَعَدَّ طَورَهُ ."
رحمت خدا بر آن كس كه اندازه خويش را بشناسد و از حدّ خود فراتر نرود .

کسانی که به این روایت درطول 1500 سال عمل کرده اند پیشرفت معنوی داشته اند. امام جواد علیه‌السلام  در روایتی می فرمایند: "الکَمالُ کُلُّ الکَمالِ اَلتَفَقَّهُ في الدّين وَ الصَّبرُ عَلی النائِبَة وَ التَقديرِ المَعيشَة. "

 کمال و بلکه همۀ کمال انسانی در سه چیز است: دانا بودن در دین و احکام آن، شکیبا بودن در ناراحتی ها و مصائب و برنامه ریزی درست در اقتصاد زندگی. (اصول کافی، ج1، ص 32) دین سه بخش دارد: عقاید، اخلاق، عمل و بیش از این نیست دین خدا و شناخت دین خدا زمان زیادی نمی برد، اگر استاد خوبی پیدا کنید.

فردی بود که بی خبر این روایت بود اما مطابق این روایت زندگی کرده بود و 50 سال به مشکل مالی نخورده بود. پرسیدم چه کرده ای؟ گفت:1. هیچوقت به وام بانکی امیدوار نبودم. 2. در دوران کسبم اگر 1میلیون تومان داشتم700 تومان خرید کردم و باقی را به عنوان پشتوانه نگاه داشتم.

 آنهایی که قدر خود را شناختند، به آن یقین کردند و تا آخر عمر با این حس زندگی کردند که ما مملوکیم و قدرت در تصرف تکوینیات عالم را نداریم و کلید دار ما مالک ماست و هیچ چرخی در عالم به خواست ما نمی چرخد و به خواست خدا می چرخد پس چرا کوس استقلال و یا استغنا بزنیم؟ وقتی من خود را واگذار به او کردم، او از همه عالم داناتر است که چگونه مرا راهنمایی کند.

سپس این افراد کار زیبایی کردند و آن اینکه اهل توحید بودند. نگفتند هم خدا هم خرما را میخواهیم. می گفتند: شاه انجمن دلبران یکیست     دلبر اگر هزار ولی دل بَرِان یکیست، و باتمام وجود می گفتند: لا اله الا الله. این افراد با شناخت  جایگاه خود دارای 12 ویژگی بودند: توجه داشتند که وجودشان معدن خدا در این عالم است و خدا در این معدن 12 گوهر قرار داده است و تا آمدن ملک الموت از آن 12 گوهر حفاظت کردند و با خود منتقل کردند. قلبشان هدایت شده بود با توفیق خدا و بعثت انبیا و ولایت ائمه علیه‌السلام  و نظر اولیا الله و قلبشان سه چیز به ان ها داد؛زندگی پاک و بی دردسر و بدون گناه کبیره ، رضای خدا و بهشت خدا. حرف خدا هم در قرآن این است : "اِلاّ مَن اَتَی اللهَ بِقَلبٍ سَلیمٍ" قلب سلیم بیاوری همه شفاعتت می کنند.از خدا می خواستند که هدایت قلب ماندگار باشد این است که امام صادق علیه‌السلام  می فرماید: این دعا را بسیار بخوانید:" رَبَّنا لاتُزِغْ قُلُوبَنا بَعْدَ اِذْ هَدَيْتَنا وَ هَبْ لَنا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً اِنَّكَ اَنْتَ الْوَهّابُ"بارالها، دل های ما را به باطل میل مده پس از آنکه به حق هدایت فرمودی ، و به ما از لطف خویش اجر کامل عطا فرما که همانا تویی بخشنده بی همتا.

 

رحمت  چیست ؟

در جلد اول  کتاب " تفسیر نورالثقلین" ذیل آیه، این روایت را از وجود مبارک امام صادق علیه‌السلام داریم که بعد از نماز در روز عید غذیر به وجود حضرت حق توجه کردند و فرمودند:"ربنا انک امرتنا بطاعة ولاة امرک و ان نکون من الصادقین قلت اطيعوالله و اطيعو الرسول و اولی الامر منکم وقلت اتقوا الله و کونوا مع الصادقین سمعنا و اطعنا  ربنا ثبت اقدامنا وجعانا مسلمین ربنا ."

خدایا اطاعت از اهل بیت علیه‌السلام  و جانشینان پیامبر صلی‌الله‌وعلیه‌و‌آله  را بر ما و شیعیانمان واجب کردی، به ما امر کردی در این دنیا فقط با طایفه صادقین باشیم واین دو آیه و امر را شنیدیم و اطاعت می کنیم، خدایا در این راه ما را ثبات قدم بگردان و توفیق بده تا فقط تسلیم تو باشیم.