با سخنرانی حجت الاسلام کاشانی و مناجات خوانی کربلایی حنیف طاهری برگزار شد+ گزارش تصویری

کد خبر: 35087
مراسم شب سوم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام کاشانی و مناجات خوانی مداح اهل بیت علیهم السلام، کربلایی حنیف طاهری در هیئت عبدالله بن الحسن علیه السلام برگزار شد.

وارث:  مراسم شب سوم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام کاشانی و مناجات خوانی مداح اهل بیت علیهم السلام، کربلایی حنیف طاهری در هیئت عبدالله بن الحسن علیه السلام برگزار شد.

در ادامه خلاصه ای از سخنان حجت الاسلام کاشانی را می خوانید:


 وقتی امیرالمونین علیه السلام  به حکومت رسید حتی نزدیکان بجز عده ای خاص که اندک بودند ایشان را به عصمت قبول نداشتند. به قدری نگذشتن از خطوط قرمز برای امیرالمومنین علیه السلام مهم است که حاضر است سیزده سال حکومت عثمان اتفاق بیفتد و حاکم نشود.

یکی از نکاتی که امروز هم از اهمیت زیادی برخوردار است این است:"تخصص یا تعهد"؟ نظر امیرالمومنین علیه السلام  این بود: "اگر تعهد نباشد حرام است کسی امور را بر عهده گیرد". به همین دلیل به معاویه مقام نمی دادند.

زمان خلیفه سوم سبک زندگی مردم عوض شد. الگوی زندگی تغییر کرد. وقتی چند نفر پول گزاف دریافت کردند و مانور قدرت میدادند، بقیه افراد جامعه هم تقاضا داشتند و وقتی برآورده نمیشد نا رضایتی خود را نشان می دادند. کسی که امروزه خمس مالش را نمی دهد تصور نمی کند این خمس به روی کل مال تاثیر دارد و ممکن است فرزند او همانند زبیر دشمن امیرالمومنین علیه السلام شود.

 یکی از دلایلی که راه زبیر را به تباهی برد، حرام خواری بود. وقتی دیدند امیرالمومنین علیه السلام والی گری شهرهای بزرگ را به افراد دیگر دادند با طلحه همراه شدند و به دشمنی با علی علیه السلام پرداختند. ائتلاف لازم داشتند و با همراه و هم پیمان شدند.

آن ها هم نیروی نظامی احتیاج داشتند و هم فردی را که مقدسش کرده بودند. چه کسی را مقدس کرده بودند؟ عایشه به عنوان همسر پیغمبر و ناموس رسول خدا و به مدت بیست و پنج سال مرجع تقلید مردم بود. ملاک بر فضیلت و ایمان نبود، ملاک بر این بود باید بتوانند مقابل علی علیه السلام بایستند.