در شب چهاردهم رمضان الکریم در هیئت نوباوگان قنات آباد برگزار شد+ گزارش تصویری

کد خبر: 35833
مراسم شب چهاردهم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام علی پناه و مناجات خوانی حاج مرتضی طاهری و مداحی حاج کاظم غفار نژاد درهیئت نوباوگان قنات آباد تهران برگزار شد.
وارث: مراسم شب چهاردهم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام علی پناه و مناجات خوانی حاج مرتضی طاهری و مداحی حاج کاظم غفار نژاد درهیئت نوباوگان قنات آباد تهران برگزار شد. 

در ادامۀ خبر متن سخنان حجت الاسلام علی پناه را می خوانید: 

مراسم شب چهاردهم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام علی پناه و مناجات خوانی حاج مرتضی طاهری و مداحی حاج کاظم غفار نژاد درهیئت نوباوگان قنات آباد تهران برگزار شد.

مومن طوری زندگی و سلوک می کند که آخرش عاقبت به خیر می شود. این اصیل ترین و بزرگترین هدف است. مومن نگران عاقبتش است. مومن برای مردن خودش دغدغه دارد و نگران است، در بین اطرافیان خود دیده کسانی را که موجه بودند و سوابق آنچنانی داشتند ولی عاقبت به شر شدند.

حضرت سلمان فارسی می فرمایند: حبیبم پیغمبر خدا صلوات الله علیه به من چند موعظه فرمود که من در هیچ حالت این چند موعظه را فراموش نمی کنم و از آنها هیچ وقت غفلت نمی کنم. در اعمال معنوی  خودت را با افراد بالاتر از خودت قیاس کن. در امور مادی خودت را با افراد ضعیف تر مقایسه کن. تمام کلید های غیب دست خداوند است خداوند بخل ندارد.

مومن در مسیر رسیدن به حسن عاقبت هم دغدغه دارد و هم اینکه از هیچ تلاشی فرو گذار نمی کند. و شرط اولین قدم برای رسیدن به حسن عاقبت شناختن عوامل موثر است و بعداز آن، لحاظ این عوامل در برنامه زندگی است. یکی از عواملی که در حسن عاقبت به خیری تاثیر پذیر است موعظه پذیری است. قابلیتی در موعظه است که می تواند تلنگری بزند تا موعظه شونده را از خواب غفلت بیدار می کند.

امام علی علیه السلام خطاب به امام حسن علیه السلام: ای پسرم دل خود را با موعظه زنده نگه دار. "چون مبارک ترین ثمره موعظه بیداری کردن از غفلت است." جاهل کسی است که افراط و تفریط داشته باشد. آدم عاقل میانه رو است. قرآن کریم میفرماید: إِنَّ الاْءِنسَانَ لَیطْغَی أَن رَآهُ اسْتَغْنَی خیلی وقتها امکانات بی موقع فساد آور است. امام باقر علیه السلام می فرمایند: إنَّ حَدِیثَنا یُحْیِی القُلُوبَ. (بحارالانوار، ج۲، ص۱۴) کلمات ما دلهای شمارا زنده می کند.

 

پیامبر اکرم صلوات الله علیه از جبرئیل می خواهد او را موعظه کند. جبرئیل سلام الله علیه می فرماید: رسول خدا هرطور که دوست داری زندگی کن اما این را بدان که روزی هم تو می میری به هرکسی یا هر چیزی که می خواهی دل ببند اما ساعتی می رسد که باید از اینها جدا شوی هرکاری که می خواهی بکن اما می رسد ساعتی که فیلم کل زندگی ات را جلو چشم تو می گذارند تمام اعمالی که از تو ساطع شده است.

دنبال یک صاحب نفس باشید به هر میزان نفس واعظ پاک باشد به همان میزان اثر موعظه هم زیادتر می شود. روایت داریم که اگر مومنی اربعینی بگذرد و در آن چله عالم ربانی نبینید مورد قساوت قلب می شود. وعاظ شبیه شیشه های عطری هستند که به محض باز شدن درب شیشه بوی خوش آنها به مشام می رسد.

 

در شب چهاردهم رمضان الکریم در هیئت نوباوگان قنات آباد برگزار شد+ گزارش تصویری