حجت الاسلام زارعیان: با انجام این چهار عمل، خیر دنیا و آخرت نصیبت می شود!

کد خبر: 35847
مراسم شب چهاردهم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام زارعیان و مناجات خوانی حاج حسن بیاتی و مداحی حاج حسن خلج، کربلایی حسین رستمی و کربلایی جواد حقیقت و شعرخوانی آقایان علی ایثار گر و علیرضا رفعتی در هیئت الشهدا اندیشه برگزار شد.

وارث: مراسم شب چهاردهم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام زارعیان ومناجات خوانی حاج حسن بیاتی و مداحی حاج حسن خلج، کربلایی حسین رستمی و کربلایی جواد حقیقت و شعرخوانی آقایان علی ایثار گر و علیرضا رفعتی در هیئت الشهدا اندیشه  برگزار شد.

در ادامۀ خبر متن سخنان حجت الاسلام زارعیان  را می خوانید:

اگر کسی خیر دنیا و آخرت را میخواهد باید آن را نزد اهل بیت بیابد

اگر کسی هنگام وضو گرفتن بعد از اتمام وضو متوجه شد در اعضای وضوی او مانعی هست، علما فرمودند اگر نمی دانسته مانع وضو این مانع بوده یا نبوده وضوی او صحیح است و احتیاجی به وضوگرفتن ندارد. اما اگر کسی  زمان وضو گرفتن متوجه نبوده و دقت نکرده احتیاط واجب این است مجددا وضو بگیرد. 

مکانی که انسان نماز میخواند، بودن عکس کراهت دارد. اگر عکس روبروی انسان باشد کراهت آن بیشتر است. در آشپزخانه نماز خواندن گناه ندارد و باطل نیست، اما چون جای رفت و آمد هست فرموده اند کراهت دارد. جایی که درب روبروی انسان است منظور درب وردی و خروجی است که محل رفت و آمد هست، فرمودند کراهت دارد به دلیل اینکه حواس انسان را پرت می کند و تمرکز و حضور قلب را سلب میکند.

خداوند در قرآن می فرماید: "عَسی اَن یَکُونوا خَیراٌ مِنْهُم و هو شر لکم: چه بسا انسان چیزی را خیر می داند ولی آن برای اون شر است و برعکس" از این آیه نتیجه  میگیریم بعضی اوقات انسان ها خیر و شر  را نمی توانند خوب تشخیص بدهند. انسان خیال می کند خوب است و به صلاح اوست ولی در نظر خدا این نیست.

در زیارت جامعه کبیره آمده است که خطاب به امام معصوم عرض می کنیم: "اگر خیری باشد همه نزد شماست" اگر کسی خیر دنیا و آخرت را میخواهد باید آن را نزد اهل بیت بیابد. امام صادق علیه السلام  می فرمایند: اگر کسی در زندگی خود چهار عمل را انجام دهد خیر دنیا و آخرت نصیب او می شود: 

یک: انسان نسبت به چیزی که در دست مردم است طمع نداشته باشد. طمع از راه چشم وارد می شود.

دو: تکبر نداشته باشد و خود را از دیگران برتر نداند.

سه: یاد مرگ را فراموش نکنید. پیامبر اکرم صلی الله علیه واله وسلم فرمودند: "عاقل ترین مردم کسی است که بیشتر به یاد مرگ باشد."

چهار: اگر کسی به همان اندازه ای که مراقب ثروتش است به همان اندازه مواظب زبانش باشد دچار مشکل نمی شود. ایمان هیچ کس محکم نمی شود مگر اینکه قلب او محکم شود و قلب دهیچکس محکم نمی شود مگر اینکه زبانش را محکم کند. کسانی که مواظبت بر زبانشان دارد، ایمان و آرامش ذاتی دارند.