حجت الاسلام شهاب مرادی : باور کنیم تمام کلیدها دست خداست

کد خبر: 37419
مراسم سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام در امام زاده صالح علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام شهاب مرادی و مداحی ذاکران اهل بیت علیهم السلام حاج عبدالرضا هلالی ، حاج روح الله بهمنی و کربلایی محمد حسین پویانفر برگزار شد.

وارث: مراسم سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام در امام زاده صالح (ع) با سخنرانی حجت الاسلام شهاب مرادی و مداحی ذاکران اهل بیت علیهم السلام حاج عبدالرضا هلالی ، حاج روح الله بهمنی و کربلایی محمد حسین پویانفر برگزار شد.

در ادامه خبر متن سخنان حجت الاسلام شهاب مرادی را می خوانید:

حجت الاسلام شهاب مرادی : خدا بداند ما به او اطمینان کرده ایم، رزقمان زیاد می شود.

امروزه انسان بیشتر از همه چیز دچار بی قراری و اضطراب است. چرا غم زده و غمگین می شویم؟ این نگرانی و غم در یک تعبیری هم جنس و محصول یکدیگرند.

اگر یاد خدا در زندگی بیشتر شود، این نگرانی ها کم می شود. دروغ عامل اصلیش نا امنی است. درخت اضطراب یکی از ویژگی هایش بدبینی است.

امام حسن مجتبی علیه السلام می فرمایند: "اعلموا ان الله لم یخلقکم عبثا ولیس بتارککم سدی، کتب آجالکم و قسم بینکم معائشکم لیعرف کل ذی لب منزلته و ان ما قدر له و ما صرف عنه فلن یصیبه." خدا شما را بیهوده نیافریده. ما این موضوع را در قرآن هم شنیده ایم، قلب انسان به تکرار نیاز دارد. شتری که در بیابان ساربان رهایش کرده به این معنی است.

خدا تو را رها نکرده است. زیاد شنیدن این جمله ما را دچار نگرانی می کند. باور کنیم تمام کلیدها دست خداست. افراد شاخص و موفق کسانی هستند که به داشته های خودشان فقط نگاه کردند. کسانی که حتی خدا را نمی شناسند هم خدا به آنها لطف می کند. قریب به اتفاق کسانی که موفق هستند کسانی هستند که در مسیر استعدادهای خودشان گام برداشته اند و نتیجه اش افزایش آرامش می شود.

کشتی بان سرنوشت تو خداست. خدایی که اجل های شما را نوشته است، امور مادی زندگیمان هم بر اساس حساب و قاعده تقسیم شده است. مثلا با صدقه و خوش خلقی و ... زیاد می شود. این مهم است که در زندگی تعامل با خدا را به دست بیاوریم.

اگر در زندگی می بینیم همه چیز سخت است یا باید با عالمی که سرکار داریم صحبت کنیم مثلا می بیند نماز نمی خوانیم یا عاق والدین هستیم یا حق الناسی بر گردنمان است و ... اگر همه اینها درست بود، شاید یک گناهی در زندگیمان آمده است.

خدا بداند ما به او اطمینان کرده ایم، رزقمان زیاد می شود. خیلی ها در زندگیشان عالمی که با او مشورت کنند ندارند. خدا اجل را تقسیم کرده، روزی ما را هم تقسیم کرده این مقدر است و قابل تغییر نیست. هر خردمندی منزلت خودش را بداند.

اصول ارتباط با رزاق را یاد بگیریم. همه چیز مقدر است که انسان صاحب خرد جایگاه خودش را بفهمد. خدا با هر کسی یک معامله ای دارد. بدترین کار این است که بگوییم ما که متدین تریم به ما باید بیشتر می دادی. چیزی که بنا نیست به ما برسد (خدا مقدر نکرده، مثلا این اتفاق برای ما بیفتد) محال است به ما برسد.

اون زندگی که می خواهیم به آن برسیم همین است که الان در آن هستیم. الان وقت زندگی است. خدا اینطور قرار داده است که هر خردمندی جایگاه خودش را بداند. آن چیزی که مقدر است به ما می رسد و آن چیزی که بنا نیست به ما برسد محال است به ما برسد. آرامش داشته باشیم.


حجت الاسلام شهاب مرادی : خدا بداند ما به او اطمینان کرده ایم، رزقمان زیاد می شود.

کلیک کنید - بخش اول

کلیک کنید - بخش دوم