سردار فرجیان زاده: نقش مداحان و ذاکران در معرفی اهل بیت(ع) جایگاه ویژه ای دارد

کد خبر: 37467
جلسه هفتگی در کانون بسیج مداحان یاس کبود با سخنرانی سردار فرجیان زاده و مداحی مداحان حاج مرتضی طاهری, حاج محمد فراهانی و سید علی میر کاظم برگزار شد.

وارث: جلسه هفتگی در کانون بسیج مداحان یاس کبود با سخنرانی سردار فرجیان زاده و مداحی حاج مرتضی طاهری, حاج محمد فراهانی و سید علی میر کاظم برگزار شد. 

در ادامه خبر متن سخنان سردار فرجیان زاده را می خوانید: 

سردار فرجیان زاده: نقش مداحان و ذاکران در معرفی اهل بیت جایگاه ویژه ای دارد

پیامبر صلی الله علیه و آله، اشرف مخلوقات که از دنیا رحلت می کرد وصیت می کنند به امت اسلام: که من شما را ترک می کنم و دو امانت قرآن و عترت را در پیش شما می گذارم. این عصاره وصیت عصاره خلقت است.


حوزه های علمیه در تبین و تفسیر قرآن و بیان زوایای محکم قرآن کار می کنند. نقش مداحان و ذاکران در معرفی اهل بیت علیهم السلام جایگاه ویژه ای دارد و مقام بسیار بالایی است و باید قدرش را دانست.


سال 78 بنده سفری به هامبورگ داشتم، مسجد معروفی در آنجا می باشد که شیعیان آنجا مراسم باشکوهی را به مناسبت 28 صفر گرفته بودند. که مرحوم آغاسی هم بودند. مجلس با شکوهی گرفته بودند و مسیحیان و ادیان دیگر هم برای بازدید آمده بودند. مراسم تمام شد، زیرزمین مسجد سالن خیلی بزرگی داشت و شروع کردند به شام دادن و آن جوانان با عشقی که به اهل بیت علیهم السلام داشتند مشغول به خدمت بودند. در جایی که کفر و الحاد سیطره دارد با ذکر یا حسین علیه السلام آنها را در مکان کفر حفظ کرده است.


سال 61 منطقه غرب بودیم و در ارتفاعات آنجا به جز چند عملیات که برای شهید محسن چریک بود عملیات کم انجام می گرفت. همین انجام نگرفتن عملیات ها باعث رکودی در محورهای عملیاتی می شد. و آفت هایی را ایجاد می کرد. جوان های عزیز صبح تا شب عملیاتی انجام می شد و خسته می شدند. در آنجا خیلی به بچه هایشان سخت می گذشت و فقط باید منتظر می ماندند خمپاره ای بخورد و شهید شوند. برای تغییر آن فضا مداحان عزیز زیارت عاشورا و مراسمی می گرفتند و فضا تغییر می کرد. و دیگر رزمندگان احساس بطالت نمی کردند. اینجاست که ذکر اهل بیت علیهم السلام خطوط جنگی را فعال می کند. مرتبه عالی محبت اهل بیت علیهم السلام، ولایت پذیری اهل بیت علیهم السلام است.


یکی از نکاتی که همواره رهبری اشاره دارند این است که مداحان باید از جبهه حق دفاع کنند و نمی تواند در برابر نبرد حق و باطل ساکت باشد. الحمدلله امروز جامعه مداحان ما بسیار شایسته دفاع می کنند و به دنیا ثابت می کنند یاد امام حسین علیه السلام همیشه پویا و زنده است.

/1102101304

سردار فرجیان زاده: نقش مداحان و ذاکران در معرفی اهل بیت جایگاه ویژه ای دارد