حجت الاسلام صدری : هدایت الهی به کسی می رسد که در راه خدا جهاد کند

کد خبر: 37748
مراسم جلسۀ هفتگی هیئت الرضا علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام صدری و مداحی ذاکران اهل بیت علیهم السلام حاج عبدالرضا هلالی و کربلایی مهرداد صائمی برگزار شد .
وارثمراسم جلسۀ هفتگی هیئت الرضا علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام صدری و مداحی ذاکران اهل بیت علیهم السلام حاج عبدالرضا هلالی و کربلایی مهرداد صائمی برگزار شد . 

در ادامۀ خبر متن سخنان حجت الاسلام صدری را می خوانید: 

هیئت الرضا /

امروز مصادف با شهادت حضرت حمزۀ سیدالشهدا علیه السلام و رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام است. دو شخصیت بزرگ جهان اسلام، که از جهات گوناگون ممتاز بودند. از کنار ویژگی های جسمانی و قدرت و توان بدنی این دو بزرگوار که بگذریم، خصایص اخلاقی نابی در وجود ایشان نهفته است.

بعد از شهادت حضرت حمزه، حضرت زهرا سلام الله علیها بسیار برای ایشان گریه می کردند. وقتی مردم علت را جویا شدند ایشان فرمودند از این جهت برای حضرت حمزه گریه می کنم که بقیۀ شهدا، بستگان زیادی از انصار دارند که برایشان گریه کنند اما حمزۀ سیدالشهدا، تنهاست. فلذا در آن زمان هرکس در مجالس عزایی، ذکر مصیبتی می کرد، ابتدا برای حضرت حمزه عزاداری می نمود و تا واقعۀ کربلا، هروقت نام سیدالشهدا علیه السلام مى آمد، ذهن ها همه متوجه حضرت حمزه می شد.

سه کار در دنیا بالاتر از همه چیز است. صلوات بر محمد و آل محمد، سقایی کردن آب (آب رساندن به تشگان) و حب (دوست داشتن امیرالمومنین) علی علیه السلام.

دو نکته در زندگانی این دو عزیز قابل تأمل ویژه است. طبق آیۀ قرآن، هدایت الهی قطعا به کسی می رسد که در راه خدا جهاد کند و اخلاص داشته باشد. تمام زندگانی این حضرات به جهاد بی وقفه و بدون خستگی و انجام اعمال خالصانه در راه خدا سپری شده است.

شش راه برای رسیدن به اخلاص وجود دارد. اول آگاهی به علم و قدرت خدا. ابنکه بدانیم خداوند به هر کاری تواناست. قدرت خداوند از قدرت همۀ انسانها و مخلوقات و موجودات بالاتر است. باور قلبی داشته باشیم که "یدالله فوق ایدیهم"


هیئت الرضا /


هیئت الرضا /