حجت الاسلام بی آزار تهرانی : تا وقتی کلید درست زندگی کردن را نداشته باشیم کلید بهشت را نخواهیم داشت+ گزارش تصویری

کد خبر: 38037
مراسم روضه دهه گی در حسینیۀ شهید محسن نیلی با سخنرانی حجت الاسلام بی آزار تهرانی و مداحی حاج احمد چینی برگزار شد

وارث: مراسم روضه  دهه گی در حسینیۀ شهید محسن نیلی با سخنرانی حجت الاسلام بی آزار تهرانی و مداحی حاج احمد چینی برگزار شد.

در ادامه خبر متن سخنان حجت الاسلام بی آزار تهرانی را می خوانید:

حجت الاسلام بی آزار تهرانی : تا وقتی کلید درست زندگی کردن را نداشته باشیم کلید بهشت را نخواهیم داشت

مهمترین سرمایه سلوک یک مومن نگهبانی از عرصه خودش و خانواده اش است. در قرآن کریم خداوند می فرماید:" قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا "خودتان و خانواده تان را باید در مقابل هجمه آتش ایمن و محافظت کنید . این آتش حسی و غیر حسی است .

یک موقع اجنه در خدمت ابلیس به سراغ انسانها می آیند و یک وقت انسان ها از عمال شیطان می شوند با رفتارها و اقبال گری هایشان در خدمت شیطان هستند. با این شرایط آخر الزمان که خیلی از خانواده های خوب از طریق همین شبکه های اجتماعی و رسانه ای از هم پاشیده می شوند ارزش ها را می گیرد. خانه ها را می زند و ارزشها را می گیرد این آتش است که باید مدیریت کرد و خودتان را در یابید " عَلَيْكُمْ أَنفُسَكُمْ"

خود و خانواده تان را بیمه کنید. قرآن کریم در سوره طور آیه 15 می فرماید: خیلی عوامل مختلفی می خواهد تا شما توفیق پیدا کنید تا بهشتی شوید.

پیامبر صلوات الله علیه می فرمایند: کسی که مشتاق به بهشتی شدن باشد باید برای کسب فضائل سرعت بگیرد.

تمام نعمت های بهشتی را خداوند در سوره طور می شمرد تا به آیه 25 می رسد " ‏ وَأَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلَى بَعْضٍ يَتَسَاءلُونَ ‏" بعضی از بهشتیان از هم سوال می کنند. چه شد که شما بهشتی شدید؟ ‏ "قَالُوا إِنَّا كُنَّا قَبْلُ فِي أَهْلِنَا مُشْفِقِينَ ‏" ما جز کسانی بودیم که نسبت به خانواده هایمان بی تفاوت نبودیم.

تمام مصونیت زن این است که مستور باشد. زن ستون یک خانواده است، چرا درباره حجاب زنان اینقدر صحبت می کنیم؟ وقتی درب یک خانه ای قفل باشد مگر می شود که یک دزد به آن وارد شود؟

شرایطی که قرآن درباره تبرج در زمان جاهلیت می فرماید درست مانند الان جامعه است. این جاهلیت اولاء است که جاهلیت مدرن شده است.

از امام صادق علیه السلام و امام رضا علیه السلام این روایت موجود است که زمانی او (امام زمان عجل الله تعالی شریف )خواهد آمد که نام او عالم گیر و جهانی شود. یکی از بزرگان می فرمودند اگر می خواهیم نام او را جهان گیر کنیم اولین کار این است کلمه طیبه عاشورا را جهان گیر کنیم که الان به برکت اربعین و شرایطی که می بینیم دارد می شود. معجزه عصر امروز ما در همین هزاره جریان سیدالشهدا علیه السلام است. وقتی ایشان بیایند اولین حرفی که بعد از معرفی خودشان می زنند این است "الا یا اهل العالم انا الامام القائم . الا یا اهل العالم انا الصمصام المنتقم . الا یا اهل العالم ، انَّ جدّی الحسین قتلوه عطشاناً "

انگیزه ساختن این فیلم که یک عده تندرو هم که مقام معظم رهبری مدظله العالی می فرمایند تشیع لندنی، در میدان شهدا شروع به قمه زنی می کنند برای اینکه خبر دارند که آن جریان می خواهد فیلمی را برای سید الشهدا علیه السلام با هزینه سنگینی که در اختیارشان است بسازد که هدف امام حسین علیه السلام نیست بلکه آن را بزرگ کند افراط و تفریط بسیار شیدایی می کند.

نویسنده شیدای امام حسین علیه السلام و  هیئتی است اما ایراد های بسیاری وارد است.

نشان دادن چهره بنی هاشم بحث جدایی دارد. صدا برای ابی عبدالله علیه السلام گذاشتند که  کلام از یک شاعر عربی است: إن کان دین محمد لم یستقم الا بقتلی فیا سیوف خذینی" اگر دین جدم محمد صلوات الله علیه جز با قتل من باقی نمی ماند پس ای شمشیرها! مرا دریابید!" این اصلا جمله ایشان نیست این شعر یک شاعر است این برای غیر است و این برای کلام حجت خدا گذاشته است.

وقتی زبان قال الحسین علیه السلام می دهید این کذب به امام است. خیلی از چیزها را حذف کرده بودند. خون حضرت علی اصغر علیه السلام در کنار سم اسب ابی عبدالله علیه السلام ریخته می شود که این اصلا وجود ندارد. کسی می گفت دربیابان های کربلا چه کسی بوده که ببیند و گزارش کند؟ در تاریخ تسامح و تساهل است.

شیعه یک ناظری در کربلا دارد که وصل به حقیقت سلسله الذهب حجت خدا اسنادا و سندا و مسندا باقرالعلوم علیه السلام است که می فرمایند والله قسم از گلوی حضرت علی اصغر علیه السلام یک قطره خون به زمین نیامد همه آن را جدم به آسمان ریخت.

جابر ابن عبدالله انصاری به محضر رسول الله رسید و عرض کرد این آیه که نازل شده است خودتان را دریابید در مقابل آتش دنیا و آخرت این جا را متوجه می شویم که اگر ترک محرمات کنم و به اندازه همتم و فوق رغبتم مزین به سنن باشم این یعنی اطفاء آتش اما بخش دوم آن من به خودم مسلط هستم و به خانواده ام تسلطی ندارم آنان را چطوری از آتش نگهداری کنم؟ در قرآن کریم خداوند می فرمایند برخی از زن و شوهران نور نبودند و هردو نار بودن"  تَبَّتْ يَدَا أَبِي لَهَبٍ وَتَبَّ وَامْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ " یکی نور و دیگری نار . اصلی ترین عاملی که تاثیر گذار است و حتی می تواند از میت حی و از آتش و ظلمت نور بیرون بیاورد تربیت است .

از جرثومه فساد و خباثت یزید، پسری می آید که همه وجودش عرض ادب به ساحت امیرالمومنین علیه السلام می شود این استثنا را هم داریم. عمر ابن عبدالعزیز خیلی خدمات داشت فدک را برگرداند و مسند امیر المومنین علیه السلام را به صاحبانش داد و می گفت این مسند نه برای پدرم نه پدر بزرگم جد من است این جایگاه برای رسول الله صلوات الله علیه السلام و امیرالمومنین علیه السلام است و من بروی این مسند نمی نشینم که این جایگاه، جایگاه اتش است. البته به قول یکی از بزرگان کارهای ایشان مانند نماز شب خواندن در یک مکان غصبی است.

تربیت با محوریت خانواده غلبه دارد عامل اصلی نگهبانی از کیان اعتقادی نسل ما خانواده است.

در سرمایه ای که از آن به پیوند های ایمان یا آداب معاشرت اشاره می شود سبک زندگی است که در آن خلاء داریم.

در جایی نشسته است و خودش را اهل برائت می داند و بعضی از متدینین ما هم آنانی که اهل برائت هستند لذت می برند که این چه جسارتی دارد و غوغا می کند اما نمی دانند که آب در آسیاب دشمن می ریزد و با عمامه اونیفرم لباس نوکری امام صادق علیه السلام به دست دشمن و صهیونیسم قرار داده شده است که فقط جسارت کند.

اسم شیعه را خراب می کنند چون شیعه در تمام دنیا صدا کرده است. مردم مظلومی را که در ماههای متفاوت رمضان و ماه حرام رجب بمباران می کنند چون یک مفتی وهابی گفته است به داد برسید که در خانه ام نشسته ام و صدای " اشهدا ان علی حجت الله " به گوشم رسید تنها جرمی که این ها دارند این است که بانگ کلمه طیبه امیرالمومنین علیه السلام در کشورشان به گوش می رسد.  

در کاری که فرهنگ و ارتباطات ما انجام می دهیم در کاری که وهابیت انجام می دهد هیچ به حساب می آید. اما این جلوه نور حضرت علی علیه السلام  در کشورهای اروپایی است که اولین گرایش به سمت تشیع است. برکت خون شهداست و به برکت وجود وجود سیدالشهدا علیه السلام است. ما برای جهانی شدن این کلمه اهل بیت علیهم السلام تلاش می کنیم درست! اما در درون خودمان از حیث درونی آنچنان که باید به اهل بیت علیهم السلام نپرداخته ایم. تا وقتی کلید درست زندگی کردن را نداشته باشیم کلید بهشت را نخواهیم داشت . 


حجت الاسلام بی آزار تهرانی : تا وقتی کلید درست زندگی کردن را نداشته باشیم کلید بهشت را نخواهیم داشت