توجه به حفظ شعائر مذهبی در شهر مقدس قم ضروری است

کد خبر: 38380
آیت‎الله العظمی حسین وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید، قم را مرکز علمی و روحانی شیعه دانست و گفت: شعائر مذهبی در شهر مقدس قم حفظ و احیاء شود.
وارث : آیت الله حسین وحید خراسانی  در دیدار سید مهدی صادقی استاندار قم طی سخنانی خواستار حفظ شئون ام القرای جهان تشیع شد.

وی قم را مرکز علمی و روحانی شیعه عنوان کرد و با بیان اینکه بزرگترین حوزه ی مذهبی جهان در این شهر است افزود: خدمت به قم خدمت به تشیع است.


آیت الله وحید خراسانی ضمن تسلیت ایام شهادت امام صادق (ع) بر ضرورت احیای چنین مراسماتی در کشور تاکید کرد و گفت: قم باید شهر نمونه در برگزاری مراسمات مذهبی در همه ی ایران باشد.


معظم له رسیدگی به قم در مباحث معنوی و مادی را مورد توجه قرار داد و افزود: در بحث مادی بایستی به وضعیت شهروندان خصوصا ضعفا رسیدگی شود و در بحث معنوی احیای شعائر مذهبی از جمله وظایف مسئولین است.


سید مهدی صادقی استاندار قم نیز در این جلسه خدمت در قم را توفیق الهی دانست و گفت: امیدوارم با استفاده از تجربیات خود منشا خدمات برای قم باشم.


استاندار قم با اشاره به جامعیت مراجع عظام تقلید در مباحث مختلف افزود: به رهنمودها و توصیه های این بزرگواران در راستای اعتلای قم نیازمندیم.

/1102101305