حجت الاسلام ناصری پور : امام در جریان تولی و تبری اصلش بر مدارا نیست

کد خبر: 40270
جلسه هفتگی در حسینیه فاطمه الزهرا (س) سخنرانی حجت الاسلام ناصری پور و مداحی حاج سعید حدادیان و کربلایی محمد حسین حدادیان برگزار شد.

وارث: جلسه هفتگی  در حسینیه فاطمه الزهرا (س) سخنرانی حجت الاسلام ناصری پور و مداحی حاج سعید حدادیان و کربلایی محمد حسین حدادیان برگزار شد. 

در ادامۀ خبر متن سخنان حجت الاسلام ناصری پور را می خوانید: 

حجت الاسلام ناصری پور : امام در جریان تولی و تبری اصلش بر مدارا نیست

در زمان امام جواد علیه‌السلام شیعه بسیار بی بصیرت بود و حاصلش ایجاد فرقه های کاذب شد. یک زمانی در تهران کتابی چاپ شد به نام هیچ برای هیچ که حاصلش خود کشی ده ها نفر بود. این کسانی که برای امام حسین علیه‌السلام قمه می زنند و اقامه عزا می کنند چرا در جریانات داعش سکوت کردند؟ چرا برای حرم حضرت زینب سلام‌ الله‌ علیها پیامی ندادند؟ شناخت مهم است. پیامبر صلی ‌الله‌ علیه‌ و ‌آله در حالی که اعظم اصحاب نشسته بودند جبرئیل بر حضرت نازل شد. حضرت فرمود: خدایا من را به برادرانم بشناسان حساب و کتابشان را هم به خودم بدهید. سلمان پرسید: آقا مگر ما برادرانتان نیستیم ؟ فرمود: برادران من جوانان آخر الزمان هستند که ندیده برای من جان می دادند.

ویژگی های امام جواد علیه‌السلام

1.    

حیاء

امام جواد علیه‌السلام در هرجایی روی تولی و تبری بسیار تاکید می کرند. آیت الله جوادی آملی1 می فرمودند: امام جواد علیه‌السلام همچون سورۀ علق است. قبل از اینکه با دوزخ و جهنم تو را بترساند می گوید حیاء داشته باش. حیاء قبل از ایمان است. اگر کسی حیاء داشته باشد وارد گناه نمی شود. امام جواد علیه‌السلام حیاء را بسیار دوست داشت. می فرمودند:«حیاء بهترین ره توشۀ کمال است. » حیاءاز فضیلت های بزرگ است.

2.    

جود

ابن عمار می گوید علی بن جعفر پیرمردی بود که استاد ما بود در حال تدریس بود که کودکی وارد شد و او پابرهنه دوید و دست او را بوسید. شاگردان معترض شدند و او گفت: تمام فضیلت های عالم در این کودک است و او امام بعد ار علی بن موسی الرضا علیه‌السلام است. شخصی پرسید: برترین صفت او چیست؟ گفت: جود است. فرمود بالاترین جود هم علم است. از حضرت سوال می کنند: یابن رسول الله بزرگترین دانش در این عالم چیست؟ فرمود: داشتن ولایت ما.

خیلی ها دوست دارند جوانان ما نسبت به دین بی غیرت شوند. انقلاب ما مال بچه هیئتی ها بود از ابتدا. محور همین بچه ها هستند چون غیرت دینی دارند. خانواده و هیئت موجب رشد این غیرت شده است. نسبت به دینمان و اسطوره های دینمان غیرت داشته باشیم. بی تفاوت نباشیم. در صدا و سیما سخنرانی پخش می کند به روضه می رسد قطع می کنند.

فرمود سه کار را بکنید تا از ما شوید:1. عجله نکنید و صبور باشید(حتی در اعمال عبادی نیز عجله می کنیم) 2. مشورت کنید (گران دیگران را ارزان بخرید ) 3. جداً به خدا توکل کنید و خدا را برتر از عالمیان بدانید. سه پله رشد آخرینش این است که ذکر خدا را بگویید.

شخصی نامه ای به امام جواد علیه‌السلام می نویسد که من پدری ناصبی و خبیث دارم که دشمن شما است. من در رنجم. چه کنم؟ در حق من دعا کنید و بگویید چه کنم؟ می فرماید: چون پدرت هست با او مدارا کن. خیلی مهم است. در جریان تولی و تبری پدرش را باید مدارا کند. امام در جریان تولی و تبری اصلش بر مدارا نیست.

آیت الله بها الدینی 2 می فرمود: مردم در خانه هایتان تولی و تبری را یاد بگیرید و راهش روضه امام حسین علیه‌السلام است.

/1102101302

 حجت الاسلام ناصری پور : امام در جریان تولی و تبری اصلش بر مدارا نیست

پی نوشت:

1.       

عبدالله جوادی آملی (زادهٔ ۱۳۱۲ - آمل)، فیلسوف٬ متأله٬ فقیه٬ اندیشمند٬ مفسر قرآن، و مدرس حوزه علمیه قم و از مراجع تقلید شیعه ایرانی است. وی سابقه عضویت مجلس خبرگان قانون اساسی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مجلس خبرگان رهبری، شورای عالی قضایی را داشته و سالها یکی از امامان جمعه موقت قم بوده است.

2.       

سید رضا بهاءالدینی (زادهٔ ۹ فروردین ۱۲۸۷ مطابق عید غدیر ۱۳۲۷ قمری در قم - درگذشتهٔ ۲۸ تیر ۱۳۷۶ در قم) فقیه و عارف شیعه اهل ایران بود. پدرش سید صفی‌الدین از خدمتگزاران آرامگاه فاطمه معصومه سلام‌ الله‌ علیها بود.