سیزدهمین اجتماع مدافعان حرم در آستان مقدس امام زاده صالح (ع) برگزار شد +گزارش تصویری

کد خبر: 41416
سیزدهمین اجتماع مدافعان حرم با سخنرانی حجت الاسلام رئیسی و مداحی حاج منصور عرضی، حاج عبدالرضا هلالی، حاج روح الله بهمنی و حاج ابراهیم رحیمی در آستان مقدس امام زاده صالح علیه السلام برگزار شد

وارثسیزدهمین اجتماع مدافعان حرم با سخنرانی حجت الاسلام رئیسی و مداحی حاج منصور عرضی، حاج عبدالرضا هلالی، حاج روح الله بهمنی و حاج ابراهیم رحیمی در آستان مقدس امام زاده صالح علیه السلام برگزار شد.

در ادامه خبر متن سخنرانی حجت الاسلام رئیسی را میخوانید : 

ما خودمحوری،استکبار و نظام سلطه را نمیتوانیم نه بر خود و نه بر هیچ مسلمان دیگری بپذیریم


اگر ولایت نبود زندگی انسان با سایر موجودات هیچ تفاوتی نداشت 

اولین جایی که خداوند نعمت را همراه با منت بیان میکند برای رسالت به ویژه رسالت ختمیه است. دومین جا نعمت امامت است که خداوند با منت بیان میکند. در قرآن میفرمایند: «ما اراده کردیم منت بگذاریم بر مستضعفین زمین.» منت یعنی چه؟ اگر نعمت بسیار بزرگ باشد این نعمت منتی است که خداوند بر انسان ها گذاشته است. جامع بین رسالت و امامت، ولایت است. معنایش این است که هیچ نعمتی بر بندگان خدا از نعمت ولایت عظیم تر وجود ندارد. یعنی اگر انسان همۀ نعمت ها را داشت فقط نعمت ولایت را نداشت زندگی انسان با همۀ موجوداتی که در این عالمند دیگر تفاوت نمیداشت. البته ما معتقدیم ولی و حجت خدا اگر در این عالم نباشد فقط نظام اجتماعی به هم نمیخورد اینطور نیست که فقط نظام تشریع مختل شود. بلکه نظام تکوین هم به هم میخورد. و نورانیت خورشید هم از ولایت حجت خداست. اعتقاد و باور ما هم از آیات خداوند و هم از روایات آن است که اگر روزی برای انسانها وجود دراد همۀ این ها به برکت ولایت پروردگار متعال و حجت خداست. اولین موجودی که در دنیا ظاهر شد حجت خدا است و آخرین موجود هم حجت خدا خواهد بود. پس ولایت به عنوان عظیم ترین نعمت پروردگار الهی است.

ولایت چیست؟

این سوال را از پیغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله پرسیدند.از ایشان پرسیدند : اینکه پیامبر از خود ما نسبت به ما اولا است یعنی چه ؟ این چطور اولویتی است؟ اولویت ها چند گونه اند.

1.    

اولویت تفضیلی: شما به فرزندتان میگویید حرف معلمت، برادر بزرگترت، خواهر بزرگترت را گوش کن. یعنی حرف او را بر حرف خودت برتری بده. اولویت تفضیلی یعنی برتری دادن حرف و سخن و خواست دیگری بر خود.

2.    

اولویت تعیینی: بعضهم اولا ببعض. یعنی اگر طبقۀ اول باشد به طبقۀ دوم ارث نمیرسد. طبقۀ دوم باشد به طبقۀ سوم ارث نمیرسد. یعنی اگر کسی فرزند داشته باشد به برادرش ارث نمیرسد. یعنی معیناً باید به طبقۀ اول ارث داد.

اولویتی که پیامبر صلوات الله علیه فرمودند: النبی اولا بالمومنین و بانفسهم یعنی آنجا که حوزۀ امر و نهی پیغمبر است دیگر جای چون و چرا نیست و فقط سخن پیامبر است که تعیین کننده است.

شأن پیغمبر

1.    

مقامی که وحی را از پروردگار بگیرد.

2.    

به بشریت ابلاغ کند

3.    

مقام حاکمیت بر امور دین و دنیای مردم را دارد

4.    

مقام قضاوتی که پیغمبر دارد.

مردم چگونه باید با پیغمبر رفتار کنند؟

ولایت چیست؟ پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند السمع و طاعة. یعنی گوش شنوا داشتن به سخن ولی خدا . در مرحلۀ عمل و اجرا هم جنگ و صلح و قضاوت هم به فرمان ولی خدا عمل کردن. چرا؟ چون در زندگی حکم مال خداست. ولی خدا باید حکم خدا را در بشریت پیاده کند.

ولی کیست؟ «انما وليكم الله و رسوله و الذين آمنوا الذين يقيمون الصلوة و يؤتون الزكوة و هم راكعون‏»

ای مردم فقط ولی شما خداست. رسول خداست. در جوامع روایی اهل سنت و امامیه روایات ذیل این آیۀ شریفه آن است که مصداق این آیۀ شریفه امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه‌السلام است. و اوصیا وجود مقدس پیامبر است. این ها دلیل آنند که مردم در این عالم خدا محور زندگی کنند و در تمام شئون زندگیشان خدا حاکم باشد. قرآن کریم میفرماید:« دعوا در توحید خالقی نیست. دعوا در توحید ربوبی است» یعنی اگر از مشرکین هم بپرسید خالق زمین و آسمان کیست؟ میگویند خالق خداست. دعوا آنجاست که باید گفت مربی تو در این عالم کیست؟ خداست؟ پیغمبر خداست؟ جانشینان پیامبرند؟ یا مربی و الگوی تو کس دیگری است. آن کسانی که میخواهند در عالم تربیت الهی داشته باشند یعنی مربیان بشر که انبیا و امامان هستند مربیان انسان باشند. این مربیان میگویند: «ای انسان تو فقط باید بندگی خدا را کنی و در زندگی از طاغوت و طغیان و طاغوت ها پرهیز کنی» تمام دعوایی که در عالم میان موحدین و خدامحوران بوده انسانهای خود محور و مستکبر و مستبد صف آرایی کردند. موسی و فرعون. ابراهیمو نمرود. همیشه همینطور بوده است انسان های مستکبر و خود خواه در مقابل قانون خدا صف آرایی کردند. واژۀ «عبده» در قرآن هم به معنای پرستش است و هم به معنای فرمانبرداری. عبد خدا که نمیتواند فرمانبردار غیر خدا باشد. فقط باید از خدا اطاعت کند.

نظام مقدس جمهوری اسلامی

ما در این نظام که میگوییم نظام مقدس. دفاع مقدس. این تقدس از کجا آمده است؟ این تقدس در پرتو ارتباط با قدوس است که میشود قدسی و الا کسی در این عالم هیچ عملی هیچ اخلاقی قدسی نمیشود جز ارتباط با قدوس. نظام ما نظامی است متصل به وحی. چگونه؟ ولایت فقیه امام ره فرمودند همان حکومت رسول الله امیرالمومنین علیهما صلوات المصلین است. در این نظام هیچ قانونی خلاف شرع نباید تصویب شود. اگر تصویب شود شورای نگهبان مسئول این است که نگذارد هیچ باید و هیچ نبایدی بر خلاف دین تصویب شود. فرآیند قضایی آن است که اگر حکمی بر خلاف موازین شرعی بود از درجۀ اعتبار ساقط شود.

حرف این نظام چیست؟

میگوید ما خودمحوری،استکبار و نظام سلطه را نمیتوانیم نه بر خود و نه بر هیچ مسلمان دیگری بپذیریم. پرچم خدا محوری در این نظام برافراشته شد. خود مداران و مستکبران عالم نه این پرچم را و نه این پیام را و نه این نظام را برنمیتابد. از اول انقلاب اسلامی هم در مقابل این نظام صف آرایی کردند. اما آنچه قرآن نوید میدهد. این دو خط ولایت مداری،خداخواهی و خدا محوری در مقابل خط مستکبرین و خودخواهی ها یک جنگ اراده ها وجود دارد.جنگ اراده ها میان انسان های خدا خواه و انسان ها ی خود خواه. مستکبرین برنمیتابند. هشت سال در جنگ تحمیلی جماعت کفار ملت واحد شده بودند. نتیجه چه شد؟ جایگاه امام در قلبها و  جایگاه صدام طوریست که دامادش وی را از قبر بیرون آورد و طعمه ی سگ ها کرد.

هشت سال جنگ تحمیلی و تجربۀ کفار

 امروز با هشت سال جنگ تحمیلی ملت ایران متوقف نشد. راهبرد این نظام راهبرد ضد استکباری است. ضدیت با استکبار به هیچ عنوان در این نظام متوقف نخواهد شد. روش ها ممکن است تغییر کند ولی ارزش ها قابل تغییر نیست. ارزش ضد استکباری در ریشه و جان انقلاب اسلامی است. امام ره در بستر بیماری به کسانی که اطراف بستر ایشان نشسته بودند گفتند: مگر ممکن است که ما نسبت به مظلومین عالم بی تفاوت باشیم. به فلسطین بی تفاوت باشیم؟ این جز آموزه های دین ماست. اساس شریعت ماست. امروز نظام اسلامی ما یک امتداد راهبردی دارد. نظام استکباری-مثلث شوم امریکا و انگلیس و اسرائیل- یک امتداد راهبردی دارد. حکومت آل سعود امتداد راهبردی استکبار جهانی است که خواسته های آنها را در منطقه اجرا میکند. در همۀ مفاسدی که در منطقه هست شما دست عربستان را میبنید. ما دست او را فقط دست خودش نمیبینیم. امتداد راهبردی جریان استکباری است در منطقه. ما هم یک امتداد راهبردی داریم. تمام ملت های حق خواه و خدا خواه که در این عالم از شمال آفریقا گرفته  تا جای جای کشورهای اسلامی که با بیداری اسلامی حق خواهی و عدالت خواهی و بصیرت پیدا کردند این ها امتداد راهبردی نظام حق خواه جمهوری اسلامی هستند. امام و مقتدای ما مقام معظم رهبری امروز همان سخنی که دیروز از زبان امام در جماران میشنیدید از زبان رهبری شنیدید. فرمودند : ببینید هشت سال جنگ تحمیلی را تجربه کرده اید. شما یک بار ما را تجربه کردید. باز هم حاضریم تا تجربه بکند تا ببیند.

خود سعودی ها گفتند ما بر تمام زوایای حج احاطه داریم و دوربین داریم. راهی را بر آنها متوقف کردند که از طلوع آفتاب در منا مردم برای رمی جمرات میروند! ازدهام جمعیت اینگونه به وجود آوردند. لب های تشنه،زیر تابش آفتاب، مثل برگ خزان در این راهی که بسته شد قربانی این ظلم شدند! این فاجعه ی بزرگ در عالم اسلام و بعد قضایایی که بعد از آن دارد اتفاق میفتد! پیام این جمعیت و پیام همۀ ما این است که به یقین سعودی ها و اربابان مستکبرشان بدانند در مقابل ارادۀ پولادین ملت بزرگ ایران یقین بدانند به زانو خواهند افتاد.

شهادت حجاج اثبات ظلم آل سعود

خانواده ی معظم قربانیان اگر میخواستیم به همۀ عالم ثابت کنیم که این سعودی ها  خیلی بی وجدان و بی رحم و ظالمند و در مقابل این همه از ظلم ها شاید به این شکل که خون مطهر و جان دادن مظلومانه ی این عزیزان توانست برای افکار عمومی در عالم این نفرت را ایجاد کند نمیشد. افکار عمومی قبل از هر داداگاه بین المللی عربستان و آل سعود را در مقابل این حرکت محکوم میکند و در مقابل سوالات بسیاری قرار میدهد که این سوالات را نمیتوانند پاسخ دهند. امیدواریم حق این عزیزان ضایعنگردد و انشاالله احقاق حق شود. ما مصممیم حق قربانیان منا را باپیگیری های مجدانه دنبال کنیم و در این مسیر از خداوند متعال استمداد میطلبیم که ما را و مسئولین نظام را یاری کند.

میخواستند عاشورا نماند

 آل سعود و جریان آل امیه و آل هایی که این چنین مظلومین عالم را مورد ستم قرار دادند میخواستند کاری کنند که حسین علیه‌السلام نماند. علی اکبر نماند. قاسم نماند. اصلا عاشورا نماند. اما ارادۀ الهی آن بود که عاشورا بماند. ملاصدرا میگوید: مردان بزرگ دو روز تولد دارند یک روز تولد شخصشان و دیگری تولد شخصیتشان. ما تاریخ تولد خیلی از عاشوراییان را نمیدانیم. حبیب بن مظاهر؟مسلم ابن اوسجه ؟ زهیر؟ نمیدانیم . اما تاریخ تولد همۀ شان روز عاشوراست. دشمن میخواست آنها را از بین ببرد و اثری از آنها باقی نماند در روز عاشورا ولی عاشورا روز تولدشان شد. و حیات بشریت در گرو حیات عاشوراست. ما بدانیم آن عزیزانمان در آنجا از بین نرفتند.  نام و یاد و مظلومیت آنها باقی خواهد ماند و خود آنها انشالله بصیرت آفرینی بیش از پیش خواهند داشت.

 

ما خودمحوری،استکبار و نظام سلطه را نمیتوانیم نه بر خود و نه بر هیچ مسلمان دیگری بپذیریم