هشتمین جشنواره ملی حرکت درجوار هشتمین خورشید ولایت وامامت پایان یافت

کد خبر: 42033
مشهد - ایرنا- هشتمین جشنواره علمی -پژوهشی ملی 'حرکت' پس از دو روز با معرفی برگزیده ها یکشنبه شب در جوار خورشید هشتم امامت و ولایت در مشهد به کار خود پایان داد.
وارث: استاندار خراسان رضوی در این مراسم در محل دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هر کشوری که بخواهد درجهان امروز و عرصه رقابت جهانی حضوری موثر و فعال داشته باشد باید ارتباط و تعامل بین دانشجویان و فرهیختگان خود را با حوزه صنعت و معدن و جامعه نزدیک کند.

علیرضا رشیدیان افزود: اگر این امر محقق نشود آن جامعه تا ابد دنباله رو و وابسته به دیگران خواهد بود و استقلال واقعی را به دست نمی آورد.
وی اظهار کرد: این حرکت که هشتمین دوره آن با حضور انجمن های علمی و دانشجویان نخبه برپا شده حرکتی موثر در جهت خود اتکایی و استفاده از ظرفیت جوان و دانشجویی کشور برای حل معضلات کشور است.
وی با بیان اینکه هشتمین دوره این جشنواره همزمان با ارتقا آن به سطح بین المللی همراه بوده است، ابراز امیدواری کرد: این جشنواره در راستای سیاست های دولت یازدهم برای باز کردن فضای تعاملی و ارتباط با سایر کشورها گامی موثر و سرفصلی در شروع این ارتباط و تعامل باشد.
استاندار خراسان رضوی افزود: صنایع و بخش های اجرایی بویژه سرمایه گذاران جدید در جهت تبادل و تعاملات علمی از این ظرفیت و امکان که نخبگان، فرهیختگان و برگزیدگان دانشجویی کشور در آن حضور دارند بهره برند.
وی گفت: براساس گزارش ها در این نمایشگاه ارتباط خوبی بین ارائه کنندگان طرح های جدید و صنایع برقرار شده که امیدواریم گسترش یابد.
وی با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) مبنی بر اینکه دانشجویی و طلب علم تکلیفی بر همگان است وباید آن را در هرجا که هست جستجو کرد و این کسب علم عبادت محسوب می شود، افزود: با تاسی به سیره رضوی اگر بخواهیم ملت قدرتمندی باشیم باید ملتی دانا شویم.
رشیدیان در ادامه خطاب به دانشجویان گفت: در این دانشجویی، دانش آموزی و آموختن علم نباید فقط به کلاس ها بسنده کنید.
وی تصریح کرد: وجود انجمن های رشد و مراکز تحقیقاتی نشان دهنده این شوق و اشتیاق فراوان در جوانان و دانشجویان برای کسب علم و ارتقا دانش است و آینده کشور بیمه می شود.
دکتر محمد کافی رییس دانشگاه فردوسی هم با اشاره به برگزاری جشنواره طی دو روز گذشته افزود: اتصال کارآفرینی با دانش افزایی و پژوهش، ارتباط صنعت با دانشگاه و دوستی اقوام مختلف ایرانی در فضایی بسیار صمیمی دستاورد مهم برگزاری این جشنواره است.
این جشنواره طی روز های 18 و 19 مهرماه با حضور 2500 اثر از 700 انجمن علمی 76 دانشگاه کشور در مشهد برگزار شد.